Het is nu do maart 28, 2024 4:22 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 2 berichten ] 
Echtheid erkennungsmarke 
Auteur Bericht
ZX10-R
Bericht Echtheid erkennungsmarke
Hallo,

Kan iemand iets zeggen over de echtheid van deze erkenningsmarke van ss division Wiking?

Alvast mijn dank.
Afbeelding

Afbeelding


za apr 16, 2016 3:25 am
Whoa Mahomet
Bericht Re: Echtheid erkennungsmarke
Voor zover mij bekend had de EKM van de Schutzstaffel geen bloedgroep aanduiding.
Bloedgroepaanduiding was als tatoeage aangebracht op de soldaat zelf.
Verder vind ik dat de twee gaatjes die bedoeld waren voor het koord of ketting vreemd zijn uitgesleten.
Slijtage van een koord geeft bij andere EKM's bijvoorbeeld te zien dat de binnenkant (naar het midden) of beiden naar boven juist is uitgesleten (afhankelijk hoe het koord werd bevestigd)
Op de foto hier is aan beide linkerkanten een slijtage waarneembaar, ik vind dat afwijkend.

De bloedgroep aanduiding en de vreemde slijtage lijkt mij dat het mogelijk een aangepaste dan wel totaal nieuwe gestanste versie is.
Er zijn ook veel blanco EKM's na de oorlog aangetroffen die na de oorlog ook vandaag de dag nog worden voorzien van letters doormiddel van slagletters.
Volgens mij is er op stiwot ook nog ergens een forum juist over de EKM


ma jun 27, 2016 6:32 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 2 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 23 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group