Auteur |
Bericht |
Fedor
Fedor
|
En waarom staat deze kazemat nog niet op OM?
Alleen de S3's bij Mechelen en Wijlre staan genoteerd. Dit is één van de drie andere op de linie.
_________________ Avatar: Lt. Friedrich Lengfeld - No man hath greater love than he who layeth down his life for his enemy.
|
vr jan 15, 2010 9:55 pm |
|
 |
cham
cham
Geregistreerd: di okt 22, 2013 7:32 pm Berichten: 19 Woonplaats: Geleen
|
 Re: Bunker info
Beste mensen,
Ik weet het, ik haal wellicht oude koeien uit de sloot maar ik ga er dan toch van uit dat deze, uit 1939 stammende betonnen koeien historisch nationaal erfgoed zijn en dus beschermd moeten worden. Vandaar het feit dat ik deze discussie meen te mogen oprakelen. Op dit moment ben ik namelijk bezig met een poging om alle nog aanwezige kazematten van de Geul-linie te traceren en te fotograferen om er vervolgens documentatie bij te zoeken in de archieven. Er zijn nog veel meer kazematten over dan ik in eerste instantie dacht. Het boek van kolonel Brongers, het internet en logisch nadenken levert al behoorlijk wat informatie op. Mocht er belangstelling voor zijn, laat het even weten en ik zet wel het een en ander in dit forum.
Vrgr,
Cor
_________________ Never look back. The past is a wilderness of horrors.
|
di okt 22, 2013 7:45 pm |
|
 |
cham
cham
|
De kazemat op onderstaande locatie, bij Nuth,
50°55'34.88"N 5°53'37.74"O
staat op de nominatie om te verdwijnen in verband met de aanleg van een nieuwe weg, heb ik vernomen. Een museum is aan het proberen de kazemat te mogen laten lichten om het ding op het museumterrein tentoon te stellen. Op deze manier blijft de kazemat toch behouden en dat is altijd nog beter dan afbraak, is mijn bescheiden mening.
Vrgr,
Cor
|
di okt 22, 2013 7:59 pm |
|
 |
Barry
Barry
|
Beste Cor, Wij zouden de door jou verzamelde informatie graag op de STIWOT website TracesOfWar.com willen plaatsen. Zie als voorbeeld de Grebbelinie: - http://nl.tracesofwar.com/country.asp?moacid=61Wanneer je hier belangstelling voor hebt horen wij het natuurlijk graag.
|
di okt 22, 2013 8:07 pm |
|
 |
cham
cham
|
Hallo Barry,
Dank je wel voor je reactie. Natuurlijk heb ik er belangstelling voor, aan informatie die je niet deelt heb je niets, vind ik. Ik heb al een weliswaar beperkt aantal kazematten achterhaald, 2 van de grenslinie en een 15tal van de vertragingslinie maar er komen er nog wel bij, schat ik zo in. Als ik de hele linie ben afgegaan volgt een trip naar Den Haag om in de archieven te zoeken. Waarom is wat hoe waar gebeurd? Brongers heeft een heel goede aanzet gedaan maar is mij nog iets te beknopt. En als laatste de Maaslinie, dat is een behoorlijk karwei voor zover ik dat kan inzien. Zeg maar wat je van me wil en ut kump goot (zeggen we hier in Limburg). Voorlopig ben ik nog even in Limburg en kan ik hiermee verder, maar ik weet niet hoelang ik nu nog hier blijf. Een tijdsplanning behoort helaas dan ook niet tot de mogelijkheden.
Vrgr,
Cor
|
di okt 22, 2013 8:35 pm |
|
 |
Barry
Barry
|
Beste Cor, Wat we in de ideale situatie per kazemat nodig hebben is de volgende informatie: Wat we per artikel aan informatie nodig hebben is het volgende: - titel - adres - postcode - woonplaats - provincie - omschrijving - latitude - longitude U kunt de latitude en longitude (GPS-locatie) eventueel in de volgende stappen gemakkelijk opzoeken: - Ga naar Google Maps www.maps.google.nl- Zoek de locatie van het onderwerp van de foto op. - Klik op de rechtermuisknop en kies de optie 'wat is hier'. - De GPS-locatie is de code die wordt weergegeven in de search-bar. Foto's kunnen er maximaal 5 per artikel. We hebben ze het liefst liggend, maar staand mag uiteraard ook. Graag aanleveren met minimaal 1000px breed. Met het insturen van foto's geeft u STIWOT het gebruikersrecht op de foto's voor al haar projecten. Uiteraard behoud u zelf het copyright op de foto's en mag u ze zelf ook blijven gebruiken.
|
di okt 22, 2013 8:49 pm |
|
 |
cham
cham
|
Gaat goed komen. Ik neem aan dat het mogelijk is de titel later aan te passen, van een paar kazematten heb ik de nummers, van het merendeel nog niet. Die zal ik bij Defensie op moeten zoeken. Postcode gaat een probleem worden denk ik, een aantal kazematten ligt in de wei. Ik zal aanleveren wat ik heb en aanvullen wanneer ik meer informatie heb gevonden. Ben je het hier mee eens? Hoe kan ik een foto uploaden in dit forum? Ik heb zojuist even een jpeg gemaakt van mijn Google Earth overzicht van Zuid-Limburg maar ik zie niet zo gauw hoe ik die hier geplaatst krijg.
Vrgr,
Cor
|
di okt 22, 2013 9:09 pm |
|
 |
kniébolo
kniébolo
|
Voor het plaatsen van afbeeldingen zie: viewtopic.php?f=22&t=6961Makkelijk met tinypic: http://tinypic.com/index.php
_________________ Voorheen Sauerkraut (gaat door met vissen)
|
di okt 22, 2013 9:21 pm |
|
 |
Barry
Barry
|
Je mag zaken gewoon aan mij mailen Cor, zie het e-mail knopje onderaan dit bericht.
|
wo okt 23, 2013 9:01 am |
|
 |
cham
cham
|
Dank aan beiden voor de informatie. Ik moet de foto hosten, nu weet ik het weer. Jaren geleden eens in een modelbouwforum gedaan. Dit is mijn Google Earth overzicht van de gelocaliseerde (groen voor de vertragingslijn en rood voor de grenslijn) en nog te vinden (geel) kazematten tot nu toe. De Maaslinie, langs het Julianakanaal, ga ik later langs. Ik heb nog genoeg te doen zo te zien.... Foto's en gegevens van de reeds opgespoorde kazematten zal ik naar Barry mailen. Heb je voorkeur voor een bepaald formaat van de fotos? Updates niet planbaar maar wel met enige regelmaat. Vriendelijke groet, Cor
|
wo okt 23, 2013 5:31 pm |
|
 |
Barry
Barry
|
Foto's in .jpg kunnen er maximaal 5 per artikel. We hebben ze het liefst liggend, maar staand mag uiteraard ook. Graag aanleveren met minimaal 1.000px breed.
|
wo okt 23, 2013 5:36 pm |
|
 |
cham
cham
|
Barry, je hebt een pb.
Cor
|
ma nov 04, 2013 9:55 pm |
|
 |
Barry
Barry
|
Is binnen, dankje en ik ga ermee aan de slag!
|
ma nov 04, 2013 10:00 pm |
|
 |
Barry
Barry
|
We hadden er al een aantal op de website staan. Met behulp van Cor komen we tot nu toe op het volgende lijstje: - http://nl.tracesofwar.com/country.asp?moacid=129
|
wo nov 06, 2013 9:22 pm |
|
 |
Fedor
Fedor
|
Ziet er goed uit 
_________________ Avatar: Lt. Friedrich Lengfeld - No man hath greater love than he who layeth down his life for his enemy.
|
do nov 07, 2013 10:10 am |
|
|