Het is nu do maart 28, 2024 12:28 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 8 berichten ] 
Imperial War Museum 
Auteur Bericht
Hans
Bericht Imperial War Museum
Één van de musea die nog op mijn lijstje staan om ooit eens te bezoeken is het Imperial War Museum in Londen. Nu heb ik me wel eens laten vertellen dat dit museum gigantisch groot is en dat je voor een eventueel bezoek wel 2 dagen kunt uittrekken. Is hier iemand wel eens geweest en wat is jullie indruk van dit museum ? Een bezoek waard ?


wo mei 12, 2004 6:59 am
David
Bericht 
Ik ben hier ondertussen 2 keer geweest en het is beslist de moeite waard om te berzoeken. Let wel dat het niet alleen maar WO2 is wat daar staat.

Heel veel bijzondere dingen te zien daarzo. O.a brokstukken van het vliegtuig waarin Rudolph Hess naar Engeland vloog, de adelaar die op de Duitse Rijkskanselarij stond, en de Tamzine, het kleinste vaartuig wat meedeed aan operatie Dynamo (duinkerken), zijn allemaal te bezichtigen.
Veel voertuigen en geschut zijn aanwezig in de grote ontvangsthal, en natuurlijk een heleboel popppen met uniformen. Die poppen zijn trouwens net echt, ze komen zeer natuurlijk over.
Ze hebben ook speciale wisselexposities (SAS, Falklandoorlog etc) en er is een mooie en ruime shop aanwezig.

Of je hier 2 dagen voor nodig heb weet ik niet. Als je vroeg aanwezig bent kun je het wel in één dag doen volgens mij. Als je wilt kan ik eventueel wel wat foto's naar de meeting mennemen Hans! Ik hoor het wel van je.


wo mei 12, 2004 9:00 am
Hans
Bericht 
David, als je deze foto's mee zou willen nemen naar de meeting, heel graag.


wo mei 12, 2004 11:03 am
martijn
Bericht 
Groot is het museum zeker. Ik ben er twee keer geweest. Je kunt het wel in 1 dag doen zoals david al hierboven schrijft.

Hans, er is ook op de 1st verdieping een afdeling over het Victoria Cross en George Cross. Ik denk dat jij dit in bijzonder wel interessant zou vinden.

Hier onder de link, mocht je het niet weten.
http://www.iwm.org.uk/lambeth/index.htm


wo mei 12, 2004 1:06 pm
Hans
Bericht 
Juist Martijn, bedankt. Ik heb namelijk vandaag ook een post geplaatst m.b.t. deze Victoria Cross & George Cross Gallerij.


wo mei 12, 2004 2:06 pm
Hans
Bericht 
Ja, moet ik maar eens doen. Misschien eens georganiseerd als Stiwot-reis.


wo mei 12, 2004 5:03 pm
arjan van pelt
Bericht imperial war museum
zeker de mooite waart er is duxford ook nog een andere imperial waar museum misschien is dat wat http://www.iwm.org.uk/duxford/

veel plezier


wo mei 12, 2004 6:28 pm
Ruud
Bericht 
Alle IWM-musea zijn geweldig. IWM Londen, HMS Belfast, Duxford, Cabinet War Rooms en het nieuwe IWM North in Manchester.

Hier een link naar de hoofdpagina van de IWM musea: http://www.iwm.org.uk/


do mei 13, 2004 6:02 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 8 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group