Het is nu do apr 18, 2024 8:28 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 359 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 24  Volgende
Wo2 vakanties dit jaar? 
Auteur Bericht
Johanvp
Bericht 
Iedere vakantie is minimaal 1 dag voor mij :lol:

WW2 gebieden bekijken. Vorige zomer in Oostende liep ik min of meer bij toeval tegen een mooi Atlantikwall museum op. Natuurlijk geen Normandie, maar voor 5 euro entree heb je zeker een fraai museum.

Meer info en foto's heb ik hier gepost het is alleen in het Engels

Raversijde Domein

Oktober ook nog in Berlijn geweest. In het Treptow Park staat een
imposant Soviet monument.

Deze zomer naar Kroatie, wie weet wat ik tegen kom.
In Tjechie had ik ook niet verwacht zomaar een T34 langs de
weg aan te treffen.

Afbeelding


di feb 27, 2007 6:25 pm
Onimusha
Bericht 
Net zoals Johanvp is ook een deel van de vakanties die ik met mijn vriendin doe ww2 gericht, we zijn al 2 keer een rondtocht wezen maken door Bretagne en Normandie ( ga vooral naar het fort bij St-Malo en het duitse bunker netwerk net buiten de haven). In arromanche heb je een 360 graden bioscoop waar ze echt wel heftige beelden laten zien uit de tweede wereld oorlog (niet geschikt voor kinderen).

Dit jaar willen we naar picardie gaan, maar helaas weet ik hier niet zo veel van, het enige wat ik ervan weet is dat het een mooi gebied is maar interessante ww2 plekken ken ik er niet, heeft iemand hier ervaring mee?


do apr 05, 2007 9:32 am
marcel
Bericht 
Ik ga van 16 tot 19 mei naar Tabarz in het Thüringerwald en aan gezien dat Buchenwald en Dora-Mittelbau in de buurt leggen ga ik daar even langs.


vr apr 06, 2007 1:55 pm
RainbowRob
Bericht 
Afgelopen weekend ben ik met mijn vriendin in Parijs geweest. Ik was niet echt op zoek naar WO2 zaken en was eigenlijk van plan de gewone toeristische dingen te bekijken zoals Eifeltoren enz. Desondanks per toeval toch een aantal leuke wo2 dingen gezien. Op de begraafplaats Pere lachaise op zoek naar het graf van Edith Piaf verschillende momumenten voor de slachtoffers van de concentratiekampen. Vervolgens bij het hotel des invalides bleek een tentoonstelling te zijn over de beide wereldoorlogen. Er waren aparte zalen voor D-day, Le Clerc en de bevrijding van Parijs. Op zich was het best aardig maar voor 8euro zijn er natuurlijk betere tentoonstellingen. Mocht je echter in de buurt zijn en ook het graf van Napoleon willen bezoeken dan is deze tentoonstelling zeker de moeite waard. Verder nog een aantal kleine momumenten per toeval tegen gekomen, zo waren we ergens aan het eten en naast het restaurant ligt een hele kleine steen met bloemen voor de Algerijnse soldaten die in WO2 gestorven zijn.

Al met al weinig echt heel spectaculaire zaken tegengekomen maar toch blijft het altijd leuk als je onverwacht iets ziet van WO2.


do apr 12, 2007 6:47 pm
Avatar gebruiker
Jeroen Niels

Geregistreerd:
do apr 01, 2004 6:58 pm
Berichten: 684
Woonplaats: Arnhem
Bericht 
Vorige maand teruggekomen uit Londen waar ik weer een aantal militair-historische musea heb bezocht, w.o. de Royal Armouries in HM Tower of London en het museum van het Royal Regiment of Fusiliers, het Imperial War Museum, RAF Museum Hendon en het National Army Museum in Chelsea. Erg indrukwekkend, vooral de Royal Armouries was een indrukwekkende ervaring, fantastische collectie hebben ze daar!

Maar binnenkort weer een aantal uitstapjes naar militair-historische musea op het programma staan. Allereerst in de meivakantie naar een van mijn favourite musea, namelijk het l'Historial de la Grande Guerre in Péronne (Fr.), vervolgens door naar het het Museé l'Armee in Parijs. Indrukwekkende collectie Middeleeuws wapentuig. Helaas nog even wachten totdat de inrichting van de Napoleontische deelcollectie weer is ingericht (van de zomer maar weer terug). Hoewel het al de 3e keer in 3 jaar wordt blijft het toch een boeiend museum en is er genoeg te zien. Ook het Musée des Plans-Relief heb als als erg indrukwekkend ervaren, evenals de Église de St-Louis-des-Invalides. Inderdaad is de tombe van Napoleon in de Dôme des Invalides erg indrukwekkend (goede audio-guide trouwens). Vervolgens terug via Brussel waar ik nog een stop zal maken bij het Koninklijk Museum van het Leger en de Krijgsgeschiedenis. Hoewel ik er in november nog geweest ben net de opening van de WO2 zaal misgelopen, dus die gan we nog maar eens goed bekijken. Een week later ga ik voor 5 dagen met school diverse musea in Berlijn bezoeken. Ben vooral benieuwd naar het Deutsches Historisches Museum.

Hoewel niet alles direct WO2 gerelateerd is toch weer een aantal mooie uitstapjes op het programma staan volgende maand!

Jeroen Niels

_________________
Jeroen Niels
Projectleider STIWOT Reizen
STIWOT (Stichting Informatie Wereldoorlog Twee)


wo apr 18, 2007 6:09 pm
Profiel WWW
Avatar gebruiker
Jeroen Niels

Geregistreerd:
do apr 01, 2004 6:58 pm
Berichten: 684
Woonplaats: Arnhem
Bericht 
Cossack schreef:
Zijn er in Denemarken ook mooie musea's en andere bezienswaardigheden?


Hoewel niet direct een WO2 museum is het Tøjhusmuseet (The Royal Danish Arsenal Museum) een erg goed museum. Het museum herbergt een collectie antieke wapens van wereldfaam en wellicht vind je er ook wat WO2 gerelateerde objecten terug.

http://www.thm.dk/index.htm
Tøjhusmuseet, Kopenhagen

Jeroen Niels

_________________
Jeroen Niels
Projectleider STIWOT Reizen
STIWOT (Stichting Informatie Wereldoorlog Twee)


wo apr 18, 2007 6:30 pm
Profiel WWW
comanchero
Bericht 
Afgelopen october met de Vereniging van Airborne vrienden in Normandie geweest. Was voor mij de tweede keer en ik blijf het indrukwekkend vinden. Komende september krijg ik een Vietnam-veteraan te gast, ook 101 Airborne en dus staat er in ieder geval een tour langs Hell's Highway gepland en Bastogne als dat haalbaar is.


do apr 19, 2007 8:19 am
Jelmer de Vries
Bericht 
Ik ga in juli voor 5 dagen naar de Ardennen en in Augustus 4 dagen naar Polen waar ik o.a. Auschwitz ga bezoeken..staat me een erg indrukwekkende vakantie te wachten dus..

P.S. Heeft iemand nog tips of eventueel routes voor de Ardennen..kan op internet weinig routes etc. vinden..en het lijkt me toch leuk om de vakantie volgens een route te plannen..mocht iemand iets hebben of heeft iemand tips (omdat hij er b.v. zelf is geweest) dan graag even een PM!!THNX!!! En hoe zit het met de foxholes?

Groet


do apr 19, 2007 4:42 pm
Avatar gebruiker
Egbert

Geregistreerd:
za aug 13, 2005 6:35 pm
Berichten: 4081
Bericht 
Ik heb hier een boekje liggen met daarin zes verschillende routes die je in de Ardennen kunt rijden.

Als je interesse hebt, moet je maar even een PM sturen, wellicht kan ik je dan van wat informatie voorzien.

_________________
Nothing is stronger than the heart of a volunteer.


do apr 19, 2007 6:40 pm
Profiel
alois
Bericht 
Jelmer de Vries schreef:
Ik ga in juli voor 5 dagen naar de Ardennen en in Augustus 4 dagen naar Polen waar ik o.a. Auschwitz ga bezoeken..staat me een erg indrukwekkende vakantie te wachten dus..

P.S. Heeft iemand nog tips of eventueel routes voor de Ardennen..kan op internet weinig routes etc. vinden..en het lijkt me toch leuk om de vakantie volgens een route te plannen..mocht iemand iets hebben of heeft iemand tips (omdat hij er b.v. zelf is geweest) dan graag even een PM!!THNX!!! En hoe zit het met de foxholes?

Groet


Kijk eens op www.strijdbewijs.nl van Pieter Jutte, daar kun je veel tips vandaan halen, en met een kaartje erbij nog een mooie route.


do apr 19, 2007 7:12 pm
Jelmer de Vries
Bericht 
Staan inderdaad veel bruikbare tips op!!Bedankt!Heb ik zeker wat aan!Egbert, ook ontzettend bedankt!


do apr 19, 2007 8:20 pm
Maurice1976
Bericht 
Dat boekje met routes waar Egbert het over heeft kun je in ieder geval ophalen bij de VVV in Bastogne (meen zelfs gratis).
Hoogstwaarschijnlijk kun je het daar ook bestellen.... ik heb er in ieder geval veel aan gehad!

Titel boekje kan ik je morgen wel geven.


ma apr 23, 2007 5:19 pm
Staf
Kaj

Geregistreerd:
ma jul 03, 2006 12:06 pm
Berichten: 2710
Woonplaats: Nederland
Bericht 
Dit jaar ga ik mijn jaarlijkse ' fortentocht' houden tijdens hemelvaart.
Hierbij ga ik voor de 3e keer naar hartmannswillerkopf (niet wo2, maar wo1), maar zeer de moeite waard en ga ik de laatste resterende Maginot forten bekijken (dan heb ik ze eindelijk allemaal gehad! 8) ). En in de zomervakantie ben ik van plan naar Polen en slowakije te reizen. (Uiteraard voor wo2, en familie...)


ma apr 30, 2007 5:42 pm
Profiel
Richard1976
Bericht 
Ga dit jaar naar Normandië. Is alweer een tijdje geleden dat ik daar ben geweest.


ma apr 30, 2007 7:36 pm
Staf
Kaj

Geregistreerd:
ma jul 03, 2006 12:06 pm
Berichten: 2710
Woonplaats: Nederland
Bericht 
ik vind die foto van Johanvp erg bijzonder. Je hoort je wel vaker dat dit soort schroot nog her en der in boerengehuchten deel uit maken van het landschap. Zo zag ik laats nog een foto van Stug die in een tuin stond (Bulgarije). Erg bijzonder, dit soort dingen zul je in West-Europa niet meer vinden.


ma apr 30, 2007 10:45 pm
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 359 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 24  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group