Het is nu do apr 18, 2024 1:22 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 359 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 24  Volgende
Wo2 vakanties dit jaar? 
Auteur Bericht
Hobart's broer
Bericht 
dit is wrs het boekje van de Ardennen waar het over gaat http://users.poink.be/GlenWillems/view. ... content/g1

foxholes kan je nog vinden in de bossen nabij Foy (Bois Jacques)

http://members.chello.nl/~p.vandewal/65.htm


ma apr 30, 2007 11:02 pm
RainbowRob
Bericht 
boomschors schreef:
ik vind die foto van Johanvp erg bijzonder. Je hoort je wel vaker dat dit soort schroot nog her en der in boerengehuchten deel uit maken van het landschap.


Ik vind dit een beetje deningrerend.


di mei 01, 2007 1:35 pm
Bob
Bericht 
Van 02 - 07 juni a.s. in Normandie te vinden wegens de Herdenkingen, bevrijdingsfeesten en vele beurzen en musea :D

Bob


di mei 01, 2007 2:04 pm
TYPHOON
Bericht WO 2 vakanties dit jaar ?
Ikke ga met het vrouwtje en de kindjes naar Napoli,schoonouders gaan bezoeken.
Dus zal het op het oorlogspad rustig zijn :cry: ,kan nog altijd mijn schoonmoeder pesten :twisted: .


di mei 01, 2007 10:12 pm
Staf
Kaj

Geregistreerd:
ma jul 03, 2006 12:06 pm
Berichten: 2710
Woonplaats: Nederland
Bericht 
Hoezo denigreer ik met mijn uitspraak, ik mag het toch bijzonder vinden?
Dit soort dingen kom je niet vaak tegen, of wel dan? Hebt u dan zo'n ding staan om de hoek :?:

P.S. Is het geen schroot dan?


ma mei 07, 2007 9:40 pm
Profiel
Maurice1976
Bericht 
Ga dit jaar naar Bretagne, het enige dat ik heb weten te ontdekken is dat er in Lorient een U-boot bunker is (Keroman). En aangezien wij de eerste 2 dagen van de vakantie in Lorient verblijven ga ik daar maar eens 'n kijkje nemen. http://www.uboat-bases.com/ang/index.php

Ik ben bang dat er voor de rest niet zo veel te vinden zal zijn in Bretagne dat echt WWII gerelateerd is (musea e.d.)


wo jun 20, 2007 10:10 am
dirk
Bericht 
In november naar Polen, voor een bezoek aan Auschwitz, Majdanek en Sobibor.

Dat wordt een indrukwekkende reis, heb ik het gevoel.


wo jun 20, 2007 1:04 pm
Jasper
Bericht 
boomschors schreef:
Hoezo denigreer ik met mijn uitspraak, ik mag het toch bijzonder vinden?
Dit soort dingen kom je niet vaak tegen, of wel dan? Hebt u dan zo'n ding staan om de hoek :?:

P.S. Is het geen schroot dan?


Ik denk dat boomschors bedoelt dat het erg intressant is dat deze opjecten langs de weg staan en dat je ze op plekken tegenkomt waar je ze niet verwacht. feit is wel dat deze objecten vaak maar staan weg te roesten geen nieuwe lik verf krijgen, niet onderhouden worden, dus er eigelijk bij staan als schroot. Dit moet niet als denigrerend opgevat worden, het geeft aan wat de conditie van het object is.

Om dan maar weer on-topic te gaan, helaas ga ik zelf niet op vakantie maar hoop misschien wel een museum in eigen land mee te pikken deze vakantie. In iedergaval hoop ik dat jullie vakanties allemaal top worden :)


wo jun 20, 2007 4:07 pm
Meveda
Bericht 
Rockabilly1976 schreef:
Ga dit jaar naar Bretagne, het enige dat ik heb weten te ontdekken is dat er in Lorient een U-boot bunker is (Keroman). En aangezien wij de eerste 2 dagen van de vakantie in Lorient verblijven ga ik daar maar eens 'n kijkje nemen. http://www.uboat-bases.com/ang/index.php

Ik ben bang dat er voor de rest niet zo veel te vinden zal zijn in Bretagne dat echt WWII gerelateerd is (musea e.d.)


In Bretagne is heel veel over WWII te vinden, ook veel musea.
Er is een musea gids in het Engels en Frans over oorlogs musea en bezienswaardigheden zoals tanks in Engeland, Nederland, Duitsland, Belgie, Luxemburg, Italie en Frankrijk.

Het heet Guide Musees 39-45
Er staan 800 musea 250 andere dingen in.
ISBN nr 2-9517049-3-3

Veel plezier in Bretange


wo jun 20, 2007 4:29 pm
swinny
Bericht 
Ik ga binnenkort 3 weken naar het prachtige Schotland.

Ik heb al heel wat gegoogeld , maar kan bijna niets vinden over monumenten of museas.

Als er iemand een tip voor mij heeft, zou te gek zijn


wo jun 20, 2007 4:38 pm
Meveda
Bericht 
Zelf ben ik zaterdag terug van 2 weken Normandie, herdenkingen en veel aktie.
En om 6.30 AM op 6 juni op Omaha beach.
We zaten in een landhuis tussen Grandcamp Maisiy en Vierville sur Mer.
We waren met 2 Amerikaanse vrienden en die keken hun ogen uit met al die rijdende Jeeps, Dodges, Halftracks en meer, ook de para jumps waren top.

Volgend jaar Hurtgen wald.


wo jun 20, 2007 4:45 pm
sky
Bericht 
Ik ga dit jaar ( juli) weer naar Normandie samen met twee maten. Dit jaar van Carentan naar Utha. Zullen de 1ste dag weer op het strand van Arromanch aanwezig zijn.


wo jun 20, 2007 6:07 pm
Bestuur STIWOT
Ewoud

Geregistreerd:
vr apr 16, 2004 7:05 pm
Berichten: 1024
Woonplaats: Amsterdam
Bericht 
swinny schreef:
Ik ga binnenkort 3 weken naar het prachtige Schotland.

Ik heb al heel wat gegoogeld , maar kan bijna niets vinden over monumenten of museas.

Als er iemand een tip voor mij heeft, zou te gek zijn


http://www.oorlogsmusea.nl/province.asp?id=54


do jun 21, 2007 10:38 am
Profiel WWW
swinny
Bericht 
Bedankt Ewoud.

Had ik al gevonden, helaas is het WOII gehalte zeer laag.
Maar je wordt zeer bedankt voor het meedenken


do jun 21, 2007 3:12 pm
alexander91
Bericht 
Voor mij, een leuke driedaagse naar Normandië in augustus :D , alleen zal het moeilijk kiezen worden tussen alle musea en bezienswaardigheden...


do jun 21, 2007 5:12 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 359 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 24  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group