Het is nu do maart 28, 2024 5:29 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Oorlogsmusea.nl wil uitbreiden! 
Auteur Bericht
Foes
Bericht 
Ik zag op oorlogsmusea.nl dat er nog niets uit Tsjechie is opgenomen. Ik ga met enkele vrienden eind begin augustus naar Tsjechie en willen onderweg naar Mauthausen gaan. Is dit iets voor op oorlogsmusea??
Ik hoor het wel


vr jul 13, 2007 9:48 pm
Barry

Geregistreerd:
zo maart 28, 2004 10:43 pm
Berichten: 5378
Bericht 
Zeker wel! Alles is welkom, dus ook Tsjechië:
- http://www.oorlogsmusea.nl/travel_lesany.asp

;)


vr jul 13, 2007 9:54 pm
Profiel
Foes
Bericht 
bedankt voor de tip, zal het eens voorleggen, ziet er wel ok uit


vr jul 13, 2007 10:15 pm
Rudi
Bericht 
Hey Vakantieganger, mooie foto's. 8) Ben benieuwd naar je verslag.

Wat ik over de Königstiger in La Gleiza heb begrepen, is dat ze hem opnieuw aan het spuiten zijn. Dit zou de ondergrond laag zijn en de bruine en groene camoflage wordt later nog aangebracht. Ik hoop dat ze dat ook nog gaan doen en hem niet zo laten, dit is echt geen gezicht!!! :evil:


zo jul 22, 2007 10:40 am
Barry

Geregistreerd:
zo maart 28, 2004 10:43 pm
Berichten: 5378
Bericht 
Tsss, en hem dan zo tonen aan al het vakantiepubliek wat er nu langskomt. Hadden ze dat niet in het voor- of najaar kunnen doen :?.


zo jul 22, 2007 3:16 pm
Profiel
Foes
Bericht 
Zojuist terug gekomen vanuit Tsjechie. Op de heenweg zijn we langs Mauthausen gegaan waar we enkel via Wikipedia wat informatie over hadden gelezen. We zijn daar met een bandrecorder door het kamp gelopen met een zeer duidelijke uitleg via de recorder. Conclusie: INDRUKWEKKEND!!!!! Echt ongelofelijk wat zich daar heeft afgespeeld. Zal snel wat foto's laten zien. We waren met 3'en, kippenvel! Voorbeeld: Duitsers hadden een tijdverdrijf ontwikkeld: (vooral Nederlandse) Joden werden random uitgekozen om als parachutist te dienen. Zij werden dan van een klif van 40 meter afgeduwd terwijl de overige gevangen onder aan het werken waren. Als je de klif en de fotos ziet wordt je echt onpasselijk.
Binnenkort meer.


zo aug 12, 2007 10:39 pm
sky
Bericht 
Op texel heb je ook nog twee begraafplaatsen van ww2. Eentje waar Georgiers liggen die zijn omkomen tijdens de opstand tegen duitsers. Zij waren onderdeel van het garizoen dat op Texel was gestationeerd was en zijn later in opstand gekomen, maarja niet echt gelukt.

Ook is er een aparte beraafplaats waar Britse piloten liggen.

weet niet of je hier wat aan hebt


wo nov 07, 2007 2:46 pm
sky
Bericht 
Oja ook nog foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Bunker op Texel, overzicht ervan op Den-Helder, Vlieland en natuurlijk Noordzee.

Afbeelding

Plaque te ere van een Britse piloten die zijn neergeschoten boven Texel.


wo nov 07, 2007 2:48 pm
Dennis N
Bericht 
sky schreef:
Op texel heb je ook nog twee begraafplaatsen van ww2. Eentje waar Georgiers liggen die zijn omkomen tijdens de opstand tegen duitsers. Zij waren onderdeel van het garizoen dat op Texel was gestationeerd was en zijn later in opstand gekomen, maarja niet echt gelukt.


Je bedoelt deze?
http://www.oorlogsmusea.nl/artikel/392 ;)


wo nov 07, 2007 5:32 pm
David
Bericht 
Hawaii staat ook op de kaart hoor! :mrgreen:


za feb 23, 2008 3:39 pm
Vin1
Bericht 
Tussen wassenaar en katwijk ligt de antitankmuur met bunkers en drakentanden etc.
Die zie ik er nog niet op staan volgens mij?

Ik heb er eventueel foto's van als je interesse hebt?


ma sep 21, 2009 8:51 pm
Staf
Fedor

Geregistreerd:
do feb 21, 2008 6:20 pm
Berichten: 1642
Bericht 
Vin1 schreef:
Tussen wassenaar en katwijk ligt de antitankmuur met bunkers en drakentanden etc.
Die zie ik er nog niet op staan volgens mij?

Ik heb er eventueel foto's van als je interesse hebt?

Interesse voor alles wat nog niet op OM staat :)

Liefst wel met een aanduiding van de locaties er bij (ook van de bunkers). Dan kan er een beter overzicht gemaakt worden van de bezienswaardigheid.

_________________
Avatar: Lt. Friedrich Lengfeld - No man hath greater love than he who layeth down his life for his enemy.


vr okt 09, 2009 11:30 pm
Profiel
soetrich
Bericht 
Dennis N schreef:
Is zeker indrukwekkend en is zeker een aanrader voor een Battlefieldtour. Ben er ooit met school (lang, laaaaang geleden) geweest. Het feit alleen al dat je met een treintje ondergronds vervoerd werd van fort naar fort. Was daar destijds toch iets beter geregeld als in Eben Emael... ;)


Leuk om toch weer de "wild-west verhalen " over de Maginotlinie te lezen. Zou de propagandamachine zijn werk toch goed gedaan hebben?

De ML bestond oa uit een groot aantal ouvrages: kleine ouvrages (PO) met infanteriebewapening en grote ouvrages (GO) met artillerie- en infanteriebewapening. Zo'n ouvrage bestond uit meerdere gevechtsblokken, die met elkaar ondergronds waren verbonden. Echter, elk ouvrage was een autonoom complex, dat geen ondergrondse verbinding met zijn buurman had!! Zeker niet met het treintje.

Hans
Nederlandse gids in Fermont


zo dec 20, 2009 9:13 am
peter balkengat
Bericht Re: Oorlogsmusea.nl wil uitbreiden!
Leuk! Daar ga ik ook maar eens zoeken denk ik, ben benieuwd hoe het onderhouden is


do sep 08, 2011 11:22 am
Panz
Bericht Re: Oorlogsmusea.nl wil uitbreiden!
Beste Jeroen,

Is je topic nog actief?
lees hier, info voor musea en bezichtigingen in italie
http://www.ww2-landmarkscout.nl/


di jan 10, 2012 12:31 am
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group