Het is nu wo maart 27, 2024 7:20 am




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 279 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 19  Volgende
Fotovraag Skorzeny commando's 

Moet de executieplek in Henri-Chapelle beschermd en onderhouden worden ?
Poll eindigt op di maart 24, 2009 9:45 am
Ja, het is immers een authentieke locatie 76%  76%  [ 16 ]
Nee, het zou een verkeerd signaal geven naar de slachtoffers van het Nazi-regieme 14%  14%  [ 3 ]
Geen mening 10%  10%  [ 2 ]
Totaal aantal stemmen : 21

Fotovraag Skorzeny commando's 
Auteur Bericht
Skully
Bericht 
Pieter F schreef:
Prima, maar ik geloof dat de twijfel bij Grebbeberg.nl nu is weggenomen, dus dan kan het formaat gewijzigd worden. Alvast bedankt.

Is al gebeurd :D


ma okt 27, 2008 4:13 pm
Pieter F
Bericht 
Geweldig, bedankt.


ma okt 27, 2008 4:19 pm
Skully
Bericht 
Ik heb net de dvd "The Richie Boys" gekregen en gezien. Er komen deelnemers aan het woord en zij vertellen hoe zij als Duitstalige Joden in het Amerikaanse leger werden opgeleid om krijgsgevangen genomen Duitsers te verhoren en hun ervaringen in oorlogsgebied.
Het Ardennenoffensief kommt ook aan bod, en dus ook Greif.
Niet dat de naam "Greif" valt maar dat hoef ook niet. Ze gaan niet ecpleciet in op deze kommandosoldaten. Tot het moment dat de executiebeelden getoond worden.
het is weer een iets anders geknipte versie. Daarnaast vertelt men hoe de US-propaganda de executie van Pernass en co. gebruikt.
Ik vind de documontaiere de moeite waard. Vooral ook omdat dit een invalshoek is die ik niet kende. En eerlijk gezegd kijk ik ook niet alle documontaires over WOII.
Deze kan ik aanbevelen.
:shock:
Wilhelm Schmidt

Trailer;
http://nl.youtube.com/watch?v=UPlUMe_nKO0


wo nov 12, 2008 4:54 pm
Skully
Bericht 
:shock:


do nov 20, 2008 12:29 pm
John S.
Bericht 
Wiesenfeld zou dus in theorie nu nog in leven kunnen zijn.

Dat geeft jou weer een mooi doel om verder naar te zoeken.... :wink:

Ik vind het in ieder geval erg boeiend allemaal.


vr nov 21, 2008 5:10 pm
Skully
Bericht 
:shock:


vr nov 21, 2008 9:46 pm
Skully
Bericht 
Ik zal mijn monoloog even voortzetten.
Door een tip dat google het fotoarchief van het Blad Life online gezet heeft aangemoedigd heb ik even gezocht, en gevonden.
Twee kwalitatief mooie foto's. Omdat ik het niet aandurf deze in het forum te zetten wil ik wel de link plaatsen.
Echt de moeite waard !
http://images.google.com/hosted/life/l? ... eef162775e


zo nov 30, 2008 8:12 pm
Eberbach
Bericht 
Skully schreef:
Ik heb momenteel enkele mooie contacten naar de geboorteplaats van Wilhelm Schmidt.
Maar in een geval werd ik eerst "getoetst" voordat mij werd toegezegd dat ik hulp zou krijgen.
Bij Pernass kan ik ongehinderd doordrammen.


Volg het onderwerp nog steeds met veel interesse. :(

Kan je inmiddels een tipje van de sluier oplichten omtrent de achtergronden van Schmidt en Pernass? Wat heeft de familie te melden?

Wanneer en van wie hebben zij van de executie gehoord? Van de Amerikanen, het Rode Kruis, of hun eigen legerleiding?

Want het duurde natuurlijk nog een dikke 4 maanden voor nazi-Duitsland verslagen was.

Ben zeer benieuwd.


ma dec 01, 2008 11:04 pm
Skully
Bericht 
:evil:


di dec 02, 2008 4:22 pm
Skully
Bericht 
:shock:


di dec 02, 2008 9:10 pm
John S.
Bericht 
Gefeliciteerd met deze info !


di dec 02, 2008 10:30 pm
Eberbach
Bericht 
Goed werk Skully :) Je bent lekker bezig!

Skully schreef:
Wel doet het de ronde dat Wilhelm erg slim geweest zou zijn.


Zo slim kan hij ook weer niet geweest zijn, want hij werd wel geronseld voor een kansloze missie. :? Doet mij toch ook weer vermoeden dat de deelnemers eigenlijk geen/weinig idee hadden waar ze zich voor opgaven.

Skully schreef:
Het gezin Schmidt stond niet bekend als extreme Nazi's.


Denk dat Billing wel een extreme nazi was, gezien zijn laatste woorden :roll:

Wat mij ook opvalt is hoe kort-lang het nog maar geleden is. 64 jaar, een mensenleven. Maar er is nog iemand in leven die meer bijzonderheden kan geven.


di dec 02, 2008 11:02 pm
Skully
Bericht 
Eberbach schreef:
Goed werk Skully :) Je bent lekker bezig!

Skully schreef:
Wel doet het de ronde dat Wilhelm erg slim geweest zou zijn.


Zo slim kan hij ook weer niet geweest zijn, want hij werd wel geronseld voor een kansloze missie. :? Doet mij toch ook weer vermoeden dat de deelnemers eigenlijk geen/weinig idee hadden waar ze zich voor opgaven.

Skully schreef:
Het gezin Schmidt stond niet bekend als extreme Nazi's.



Denk dat Billing wel een extreme nazi was, gezien zijn laatste woorden :roll:

Wat mij ook opvalt is hoe kort-lang het nog maar geleden is. 64 jaar, een mensenleven. Maar er is nog iemand in leven die meer bijzonderheden kan geven.

Eerst even over Billing.
De laatste kreet van Billing hoef niet per se een uiting te zijn van een extreme Nazi. Je kunt het ook zien als de reactie van een stijfkop.
Misschien komen we het nog te weten.
Maar de tijd dringt. Steeds minder mensen die getuige geweest zijn leven nog. We moeten opschieten. Want de archiven zullen steeds moeilijker toegankelijk worden voor de gewone man. Personeel is duur en men bespaart waar men maar kan.
Het probleem is dan dat diegene die dan het voorrecht geniet om informatie uit de archiven te halen deze informatie kan opschonen en verdraaien zoals het hem/haar uitkomt.


di dec 02, 2008 11:23 pm
Skully
Bericht 
:shock:


do dec 11, 2008 2:41 pm
Skully
Bericht 
:shock:


za dec 13, 2008 6:11 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 279 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 19  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group