Het is nu do apr 18, 2024 9:51 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Gezocht Info over Commando Museum 
Auteur Bericht
Ronald Stassen
Bericht Gezocht Info over Commando Museum
Hallo,

Ik zoek informatie over het commando museum in Brabant..
Dat is alle informatie die ik heb.

Wie kan mij helpen om de informatie die ik heb rond dit museum te verbreden teneinde het musea op oorlogsmusea.nl te zetten.

Bedankt alvast voor je hulp.


wo jul 28, 2004 3:36 pm
Hans
Bericht 
Ronald,

Ik heb nogal wat goede connectie op de commandokazerne in Roosendaal. Ik heb vorig jaar zelfs al een voorgesprek gehad om met een select (Stiwot)gezelschap binnenkort een exclusief bezoek te brengen aan deze vernieuwde kazerne en onlangs heropend commandomuseum. Omdat dit museum echter gerund wordt door vrijwilligers, liggen ze wat achter op schema. Het balletje rolt in ieder geval en ik hou je op de hoogte.

Ik zal wel eens kijken wat ik alvast te weten kan komen en wat foto's proberen te maken, zonder in mijn kladden gevat te worden. Klinkt als een geintje, maar is het echter niet. Rondom de kazerne, zeker met de hedendaagse dreiging van terreuraanslagen, zijn regelmatig busjes te vinden van de Koninklijke Marechaussee.


wo jul 28, 2004 3:48 pm
Ronald Stassen
Bericht 
Hans,

Bedankt alvast. Als je vastzit bel me dan maar, ik heb namleijk ook nog wel goeie connecties om je uit de cel te halen. Hahaha, grapje.

Wat je al allemaal niet moet voor stiwot he?

Groet


wo jul 28, 2004 4:07 pm
Hans
Bericht 
Is goed Ronald. En die connecties die je hebt zijn zeker enkele chauffeurs met DHL 'get-away cars' ? Net als in die gangsterfilms; op de vlucht, vervolgens instappen in de gereedstaande 'get-away car', en daarna met een bloedvaart wegscheuren met een batterij blauwe zwaailichten achter je aan ? :D :lol:

Ja, de werkzaamheden voor Stiwot worden inderdaad wat gevaarlijker. Had Barry onlangs ook al niet zo'n geintje met gevaar voor eigen leven ? Ronald, even serieus : we gaan er op korte termijn voor zorgen !


wo jul 28, 2004 4:23 pm
Ronald Stassen
Bericht 
Nee, dit maal heb ik een oom met een hoge functie....


wo jul 28, 2004 4:27 pm
Barry

Geregistreerd:
zo maart 28, 2004 10:43 pm
Berichten: 5378
Bericht 
Kijk eens hier:
http://www.korpscommandotroepen.nl/comm ... index.html

Verder heb ik nog wel een boekje met wat informatie, maar dit heeft betrekking op het oude commando-museum. Het is denk ik dus wachten op Hans.....


wo jul 28, 2004 6:27 pm
Profiel
Hans
Bericht 
Ja Barry, het museum is compleet vernieuwd en draait volledig op (de al iets oudere) vrijwilligers. en oud-commando's. Ook om dit museum, dat is gelegen op de kazerne zelf, te bezoeken valt vandaag de dag ook niet meer zo mee geloof ik. Slechts enkele dagen geopend en eventuele bezoekers worden eerst volledig gescreend :mrgreen: Dus mocht er iemand onder ons zijn met een klein crimineel verleden en de intentie hebben om t.z.t. dit museum eens te bezoeken......... We zullen wel eens kijken wat we kunnen regelen :wink:


wo jul 28, 2004 8:29 pm
Avatar gebruiker
Roel

Geregistreerd:
ma maart 15, 2004 1:05 pm
Berichten: 65
Woonplaats: Antwerpen, Belgie
Bericht 
Goh, jongens. Ik ga dit eens nakijken, maar misschien ben ik degene met connecties hier. En dat nog wel voor een Belg, in Nederland.

Citaat:
Kapitein b.d. Siem Boons was door de jaren heen de man die de initiatieven tot oprichting van een Commandomuseum levend hield.

Van hun website.

Raad nu eens wat mijn achternaam is ?


do jul 29, 2004 11:57 am
Profiel
Avatar gebruiker
Roel

Geregistreerd:
ma maart 15, 2004 1:05 pm
Berichten: 65
Woonplaats: Antwerpen, Belgie
Bericht 
We zullen zien, we zullen zien. Ben ff wat aan het opzoeken daarover :-).

Terug on topic :
informatie over het museum heb ik niet, maar als we met een STIWOT delegatie naar daar zouden gaan ... zou er heel wat kunnen loskomen denk ik ?


do jul 29, 2004 12:14 pm
Profiel
Ronald Stassen
Bericht 
Roel,

Wanneer gaan we?


do jul 29, 2004 10:29 pm
Hans
Bericht 
Ronald,

Vanmorgen vroeg, gewapend met mijn camera, een bezoek gebracht aan de Commando Kazerne bij mij in de buurt. Netjes gemeld bij de portier en hem verteld wat mijn bedoeling was : als het even kon natuurlijk op het kazerneterrein en minimaal wat foto's van de buitenkant van de kazerne maken.

Om op het terrein te komen moest ik een afspraak maken met de korpsadjudant, waarvan ik de naam en het bijbehorend tel.nummer van deze aardige portier heb meegekregen. Voor het maken van foto's, van buiten het terrein, kreeg ik géén toestemming. Toen ik hem glimlachend meedeelde dat ik, net als een echte fotograaf, vanuit de bosjes foto's zou kunnen maken, schoot hij ook in de lach. Dit was echter op mijn eigen risico en er rijden constant 2 Marechausseebusjes in de buurt van de kazerne. Nu hou ik wel van wat actie, maar ik heb me netjes aan de afspraak gehouden en géén foto's gemaakt.

De reden hiervoor is dat ik dit soort zaken graag in goede harmonie en overleg verder wil afhandelen. Ik wil hier geen gedonder over en wie weet wanneer we deze mensen in de toekomst nog eens nodig hebben.

Ik zal in ieder geval dit weekend nog een nette brief schrijven naar de korpsadjudant, voorzien van enkele flyers van Stiwot en aanverwante sites, en hem netjes vragen of wij met een select gezelschap eens een keer langs mogen komen voor een bezoek aan de kazerne, het commandomuseum en als het even kan de oefenterreinen van het KCT in de nabij gelegen bossen. Wordt vervolgd !


za jul 31, 2004 11:02 am
Ronald Stassen
Bericht 
Hans,

Bedankt voor de actie en laat me maar weten wanneer we kunnen gaan.

Groet

Ronald


za jul 31, 2004 11:30 am
Hans
Bericht 
Afgesproken Ronald. Ik ben in ieder geval nu bezig met de opmaak van de brief en de bijbehorende bescheiden, en die ga ik vandaag nog persoonlijk even afgeven bij het Korps Commando Troepen. Ik hou jullie in ieder geval op de hoogte.


za jul 31, 2004 11:46 am
Hans
Bericht 
Zojuist het hele pakket afgegeven aan de portier van de Commando kazerne te Roosendaal. Hij zou zorgen dat de korpsadjudant dit zou krijgen, maar vertelde er wel even bij dat hij nog 2 weken op vakantie is. Het kan dus even duren eer we antwoord krijgen. Enfin, van mijn kant is op het ogenblik alles afgehandeld.


za jul 31, 2004 2:18 pm
Leo
Bericht 
Hans en Roel,

Is genoemde kazerne geintegreerd in N.A.T.O. verband ?

Vraagje maar,hoor....geen verplichting tot antwoorden.

...-


za jul 31, 2004 5:42 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group