Het is nu vr apr 19, 2024 5:02 am




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Gezocht Info over Commando Museum 
Auteur Bericht
Hans
Bericht 
tja...... da's een goede vraag. Ik zou het eerlijk gezegd echt niet weten, maar we zullen eens kijken of we hierover meer te weten kunnen komen.


za jul 31, 2004 5:51 pm
Danny Wennekes
Bericht 
Met interesse heb ik bovenstaande gelezen. Is er tot op heden iets uitgekomen ? Zoja, kan ik ergens een verslagje lezen en zo nee, komt er dan wellicht nog een vervolg ?

Uiteraard ben ook ik geïnteresseerd om weer eens voet te zetten op deze kazerne in mijn woonplaats....


di okt 05, 2004 9:48 pm
Hans
Bericht 
Danny,

Op dinsdag 21 september j.l. heb ik telefonisch contact gehad met een medewerker van het Commando-museum en de goede man het hele verhaal (zoals hierboven) uitgelegd.

Het kwam er in ieder geval op neer dat, ondanks de medewerking van Luitenant-Kolonel J.Otter (die overigens ondertussen weer is overgeplaatst), het op het ogenblik niet mogelijk is om het commando-museum te bezoeken. Reden hiervoor is dat de regels voor het bezoeken van de kazerne en/of museum weer flink zijn aangescherpt. Hij adviseerde mij hem een brief te sturen, waarmee wij op een lijst zouden komen te staan die, zodra de regels weer zijn versoepelt, in chronologische volgorde zou worden afgewerkt voor een bezoek.

Uiteraard is dit niet de afspraak die met mij gemaakt is, en ik ben bezig om enkele andere connectie op de kazerne hierover aan te spreken. Zodra ik iets concreets weet, zal ik dat meteen even melden.


wo okt 06, 2004 6:28 am
Danny Wennekes
Bericht 
Hehehe.... Ik dacht dat musea bedoeld waren om iets uit te dragen en mensen in de gelegenheit te stellen om het tot zich te nemen...de minister van Defensie heeft hier kennelijk andere ideen over.

Thanks voor de info. Jammer dat we tot op heden het museum op dit ultra geheime complex niet mogen bezoeken... Het lijkt wel of we proberen Cheyenne Mountain in te komen...pfftt :lol:

Ik hoop op een positief vervolg als de "verminderde dreiging" het weer mogelijk maakt dat we hier naar toe gaan.


wo okt 06, 2004 2:58 pm
Hans
Bericht 
Tja Danny...., ik had ook verwacht dat het veel soepeler zou verlopen. Wil dat overigens zeggen dat jij t.z.t. ook interesse hebt om mee te gaan ? Eh...., niet vervelend bedoeld hoor, maar geen strafblad ? :mrgreen: Alle namen moeten t.z.t. namelijk van tevoren worden opgegeven, en of deze doorgelicht zullen worden...... ?


wo okt 06, 2004 3:04 pm
Hans
Bericht 
Vandaag gelezen in het Algemeen Dagblad, wat mijn eerdere geplaatste posts alleen maar kunnen bevestigen :

Groene Baretten gaan incognito.
Het Korps Commando Troepen gaat zich grotendeels terugtrekken uit het openbare leven vanwege aanwijzingen dat de manschappen in eigen land een voornaam doelwit kunnen zijn van terroristen.

Net als onder meer F-16-vliegers van de luchtmacht die bij oorlogshandelingen betrokken zijn, worden individuele leden van het landmachtelitekorps voortaan zo min mogelijk herkenbaar gepresenteerd bij openbare gelegenheden en in de eigen krijgsmachtbladen. Daarnaast wordt de presentatie op internet, waarop de Groene Baretten nu nog vaak met naam en toenaam te zien zijn, anoniemer.

De nieuwe veiligheidskoers bij de Groene Baretten zal ook voor de buitenwereld te voelen zijn bij de talrijke reünies en herdenkingen met commandoveteranen. " Men moet rekening houden met onder meer verscherpte toegangscontrole en andere parkeerregelingen", aldus korpscommandant kolonel Van Uhm.

Bron : Algemeen Dagblad van vrijdag 8 oktober 2004.


vr okt 08, 2004 7:58 am
Danny Wennekes
Bericht 
Citaat:
Het Korps Commando Troepen gaat zich grotendeels terugtrekken uit het openbare leven vanwege aanwijzingen dat de manschappen in eigen land een voornaam doelwit kunnen zijn van terroristen


Ik krijg steeds meer het idee dat bepaalde mensen in ons land ook lijden aan neurotische waanvoorstellingen. Tjongejonge.... how low can you go.

Maargoed, ik heb zeker interesse om mee te gaan en ...heb geen strafblad...sterker nog ik ben nog steeds reserve officier bij ons, door terrorisme zwaar bedreigde, Nederlandse Leger.... Als we gaan, kom ik zeker, maar wel incognito, want wij reserve officieren zijn een doelwit bij uitstek :D :lol: :D


vr okt 08, 2004 12:55 pm
Hans
Bericht 
Tja Danny....., schijnt tegenwoordig onderdeel van de maatschappij te zijn geworden waarmee we moeten zullen leren leven. Maar goed, ik heb je naam in ieder geval ook al opgeslagen. :wink:


vr okt 08, 2004 1:00 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 19 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group