Het is nu di jan 21, 2020 6:44 pm

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 33 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Uitgavekosten aan verzameling 
Auteur Bericht
S.A.S

Bericht Uitgavekosten aan verzameling
K heb effe n vraagje...ofja meerdere...

Hoeveel geven jullie gemiddeld per maand/jaar uit aan je verzameling?

Hoe wete jullie zeker dat alles echt is en geen replica of film materiaal??

Edit Wilco- Deze vraag heb ik even in ene nieuwe onderwerp geplaatst- edit

zo nov 21, 2004 7:21 pm
Profiel
derbier

Bericht 
ik geef per maand zon 35 euro maar uit denk ik en af en toe verkoop ik wat met winst. ben ook nog maar een schoolganger dus een amateur met weinig geld haha:P
wel leuk topic btw:-)

do dec 02, 2004 7:42 pm
Profiel
Wilco_Vermeer

Bericht 
Hier laat ik me maar niet over uit, dat zou te schokkend zijn voor iedereen :mrgreen:

do dec 02, 2004 7:57 pm
Profiel WWW
derbier

Bericht 
haha nu maak je ons benieuwd dus willen we het weten:P
mag ik dan ook vragen wat je als beroep doet?

do dec 02, 2004 7:58 pm
Profiel
Wilco_Vermeer

Bericht 
Dat zou nog veel schokkender zijn :mrgreen: :twisted:

do dec 02, 2004 8:03 pm
Profiel WWW
Barry

Bericht 
Misschien krijg je een beeld wanneer je op de website van Wilco rondkijkt :wink::
- http://www.ww2historycollection.com/

do dec 02, 2004 8:13 pm
Profiel
Bart Geraerts

Bericht 
Wilco_Vermeer schreef:
Dat zou nog veel schokkender zijn :mrgreen: :twisted:

Zo zie je maar derbier, voor STIWOT werken is hard labeur :mrgreen: Oh sorry Wilco, bedoelde je niet dat werk :D ooooow, woops :oops:

do dec 02, 2004 8:33 pm
Profiel WWW
derbier

Bericht 
haha ben onder de indruk or;-)

do dec 02, 2004 8:40 pm
Profiel
Wilco_Vermeer

Bericht 
Laten we het zo zeggen ik verdeel mijn tijd gelijkelijk over mijn gezin, STIWOT (inclusief Wo2 en verzamelen), de politiek en de NS en dan ook in die volgorde van belangrijkheid. :wink:
En ja mijn site geeft een indruk vooral als je bedenkt dat er maar zo'n 25% van mijn verzameling opstaat.

do dec 02, 2004 9:53 pm
Profiel WWW
IA002

Bericht 
Ik koop geen militairia, ik bewaar enkel wat me wordt gegeven door veteranen - kost me dus niets, een verzameling groeit zo niet snel maar voor mij hebben ze heel veel waarde, omdat ik ook weet dat het echt is en dat er meestal wel een verhaal aaan vast zit. Zo kreeg ik een navigatie kaart van een Mosquito navigator die op de 17de September een kazerne in Arnhem moets plat gooien... van die kaart zelf zijn er natuurlijk meer, maar op de mijne staan zijn aanvlieg route ingetekend met potlood... Voor mij onbetaalbaar en ik zou het nooit verkopen - ik zou het nog liever aan een museum geven. iemand anders zou er mischien wel geld voor willen geven.
Ik heb wel eens gedacht om een 'echt' uniform te kopen, echter zijn de prijzen zo belachelijk hoog en vaak zijn ze beschadigd of vertonen ouderdoms verschijnselen dat ik dan eerder zou overwegen om een replica te kopen (de reanactment uniformen zijn tegewoordig niet meer van echt te onderscheiden, kosten bijna het zelfde maar gaan nog veel langer mee), niet dat ik er mee rond zou gaan lopen, maar enkel om het thuis dmv van een etalage pop in mijn werkkamer uit te stallen.
Maar niet zo zeer aan militairia geef ik toch aardig wat geld uit aan boeken, kopietjes uit archieven incl de overnachtingen etc, dan gaat toch wel in enkele duizenden euro's per jaar lopen... Een reisje naar Londen met achief bezoek kost me al gauw 1500 a 2000,- euro... per week

do dec 02, 2004 10:42 pm
Profiel
Kaj

Bericht 
Ik zelf ben een beginner in het wereld van "kopen en verkopen". Daarvoor was ik vooral een opraper van WO2 items als ik naar WO2 slachtvelden ging. Maar sinds ik de onderscheiding set van me overgroot vader in me bezit heb ben ik van plan om flink wat te kopen. Ben van plan in iedergeval alle Poolse Wo2 medailles in me bezit te hebben en daarna staan alle Duitse onderscheidingen op me verlanglijstje (iets zegt me dat dat een erg duur grapje wordt)..

wo mei 16, 2007 2:36 pm
Profiel
Technische Dienst
Egbert

Bericht 
boomschors schreef:
daarna staan alle Duitse onderscheidingen op me verlanglijstje (iets zegt me dat dat een erg duur grapje wordt)..

Ik kom graag eens kijken als jou dat gelukt is! :shock:

wo mei 16, 2007 2:40 pm
Profiel
Kaj

Bericht 
Groot budget doet wonderen :lol: Maar je hebt wel gelijk Egbert een moeilijke taak zal het worden om al die honderde onderscheidingen bij elkaar te krijgen. In iedergeval een leuke bezigheid :D

wo mei 16, 2007 2:50 pm
Profiel
Technische Dienst
Egbert

Bericht 
Het probleem is dat jou dat waarschijnlijk nooit gaat lukken... Denk bijvoorbeeld aan het Großkreuz des Eisernen Kreuzes...

wo mei 16, 2007 2:58 pm
Profiel
George S. Patton

Bericht 
Ik heb maak iedere maand 50 euro (wil wel meer overmaken,maar mijn gezin is ook erg belangrijk) over naar een spaarrekening special voor een duits uniform en soms koop ik iets waar ik tegenaan loop zoals
Mein K en medailles :!:

(-Voorheen Hanzel-)

wo mei 16, 2007 2:59 pm
Profiel WWW
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 33 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende