Het is nu zo jun 24, 2018 7:30 am

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 42 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Wat voor militaria verzamelen jullie? 
Auteur Bericht
David

Bericht Wat voor militaria verzamelen jullie?
Dat is dus de vraag. Van welk land, eenheid, periode, bepaalde veldslag etc etc verzamelen jullie iets?

Ik zal maar even het spits af bijten:

Alle US tijdens de slag om Bastogne. Ben overigens net (her)begonnen maar ik vind het prachtig om het beetje bij beetje te zien groeien. Ik wil uiteindelijk minstens een stuk of 5 complete US uniformen kunnen neerzetten.Zo realistisch mogelijk.
Natuurlijk is de hoofdmoot van "Bastogne" het 101st AB. Zoals jullie waarschijnlijk ook wel weten is dat amper te betalen en daarom neem ik wat betreft bepaalde uniformen en helmmarkeringen genoegen met een exacte repro. Verder moet alles zo origineel mogelijk zijn.

Ik verwacht binnenkort een tweetal complete troopers te kunnen neerzetten. Zij zien er precies zo uit als tijdens de slag om Champs, Kerstdag 1944. En zijn afkomstig van het 1/502.
Op termijn wil ik daar nog een officier van de 28th inf div bijzetten (team SNAFU), een tanker van het CCB 10th Armored etc etc....Allemaal toekomstplannen dus :wink:

Wat verzamelen jullie?

za apr 01, 2006 9:13 am
Profiel
C. Works

Bericht 
Citaat:
Natuurlijk is de hoofdmoot van "Bastogne" het 101st AB.

Echt niet!!!
Weet je wel hoeveel infantry divisions hebben meegevochten in de Ardennen?

Nouja, ik verzamel US WWII ETO.

za apr 01, 2006 9:28 am
Profiel
David

Bericht 
Ik heb het toch niet over de Ardennen totaal :roll: :roll: Als je een klein beetje de moeite neemt om te lezen wat er staat, zie je dat ik Bastogne verzamel.Er staat duidelijk BASTOGNE.....Beter lezen jongen! :evil:

za apr 01, 2006 9:59 am
Profiel
Edgar

Bericht 
Luftwaffe, Heer en Brits algemeen laatoorlogs! Rond het thema Battle of the reichswald, oftewel Operation Veritable. En een beetje canadees, maar nog niet veel.

za apr 01, 2006 12:02 pm
Profiel
Wilco_Vermeer

Bericht 
Primair alles wat te maken heeft met onderscheidingen, dus medailles, documenten, kleding met onderscheidingen enzovoorts.
Secundair foto's en militaria die te relateren zijn aan Nederland en Wo2 in het algemeen en de Betuwe en Wo2 in het bijzonder.

za apr 01, 2006 12:04 pm
Profiel WWW
Johan WILLAERT

Bericht 
US Army in het ETO 1942-1945....

ALLEEN origineel....

Johan

za apr 01, 2006 12:14 pm
Profiel WWW
Forumlid v/h jaar '10
Harro

Bericht 
Alles wat temaken heeft met de AA LAH en dan maakt het mij echt niet uit of het slechts een goede scan is van een foto of een fotocopie van een document.

za apr 01, 2006 12:29 pm
Profiel
David

Bericht 
Gustav,

gezien het feit dat je veel contact heb met veteranen. Doen ze nog wel 's wat aan je over? Zoals uniformen (delen) of onderscheidingen oid?

za apr 01, 2006 2:01 pm
Profiel
Forumlid v/h jaar '10
Harro

Bericht 
Nee, en die wil ik ook zeker niet. De kans dat ze die nog (origineel) hebben is sowieso klein. In krijgsgevangenschap bleef er weinig van over.

za apr 01, 2006 2:09 pm
Profiel
IA002

Bericht 
Ik heb, afgezien van enkele vonsten - gekregen van een goede vriend :mrgreen: - geen militaria. Ik ben alleen geinteresseerd in papier:- documenten, ooggetuigenverslagen, rapporten, foto's etc.
Overigens wordt er zo ontzettend veel militaria verhandeld dat je je kan afvragen: wat is echt en wat is niet echt. En ik ben altijd van mening geweest dat de veteranen, met hun verhaal niet te vervangen zijn. Daar heb ik me altijd op gefocussed. Militaria is wel te vervangen. kijk maar naar het reenactment materiaal. met als gevolg dat je dus nu veel mensen in het reenactment gebeuren tegenkomt die eigelijk niet veel meer weten dan uit een paar boeken. Als je dan een beetje doorvraagt dan blijken ze eigelijk niets te weten van het onderdeel dat ze willen uitbeelden....

za apr 01, 2006 3:25 pm
Profiel
D.K.I.H.

Bericht 
Bodemvondsten, voornamelijk.

za apr 01, 2006 3:29 pm
Profiel WWW
Tommovich

Bericht 
Belgisch Leger 1922 - 1940 ... Alleen orgineel
1944-1945 intresseert me ook een beetje omdat mijn opa toen dienst deed !

Groeten ,
Hendrikx Tom

ma apr 03, 2006 10:45 pm
Profiel WWW
Nico Roelofs

Bericht 
Voornamelijk alleen Brits en Canadees. En dan uniformen, uitrusting en emblemen. Maar wel alleen dingen die in Arnhem en in de Betuwe ook gebruikt en gedragen zijn.

Maar ook Duits is welkom of van andere strijdkrachten die in de Betuwe hebben gezeten.

wo apr 05, 2006 12:36 pm
Profiel WWW
David

Bericht 
Nico;

neem je ook genoegen met repro of niet? Weet niet hoe het met het Britse spul in elkaar steekt, maar het lijkt me dat ook hier Airborne wat duurder is als gewoonlijk.
Als je toegeeft dat je ook wat repro erbij accepteer schijn je vaak niet een serieuze verzamelaar te zijn. Althans dat is mijn mening.

wo apr 12, 2006 8:25 pm
Profiel
Johan WILLAERT

Bericht 
David schreef:
Als je toegeeft dat je ook wat repro erbij accepteer schijn je vaak niet een serieuze verzamelaar te zijn.

Zolang je maar toegeeft dat het repro is en niet doet alsof...en het later niet probeert door te verkopen als origineel...
Er zijn genoeg voorbeelden bekend van zogezegd grote collecties waarvan meer dan de helft uit fake en filmprops bestaat...

Het is jouw geld en jouw collectie, alleen begrijp ik niet waarom je zo nodig een repro gemarkeerde helm moet hebben....
Zet er een gewone op, er zijn heus wel genoeg voorbeelden van ongemarkeerde helmen in Bastogne bekend....
Voor mij is betalen voor een repro weggesmeten geld....

Kijk wat rond en je vindt wel eens een originele gemarkeerde pot....

In de laatste drie maanden hebben ze mij een 506, een 327 en 81 AAA helm aangeboden.... weliswaar duur, maar ze zijn er wel...

Johan

do apr 13, 2006 2:58 pm
Profiel WWW
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 42 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende