Het is nu di aug 04, 2020 10:54 am

Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Band of Brothers - Nuenen 
Auteur Bericht
Bestuur STIWOT
Jeroen

Bericht Band of Brothers - Nuenen
Gisteravond was ik wat aan het rondzappen en viel ik toevallig in Band of Brothers. Ze liepen net langs het bordje Nuenen (hè daar is Van Gogh geboren...), dus ik bleef even hangen. Eigenlijk alleen omdat ik sinds een paar maanden in Nuenen werk... Misschien zie ik wel iets bekents, ookal wist ik dat het allemaal in Engeland of zo was opgenomen.
Ik heb nog nooit zo naar Band of Brothers gekeken, dus er vielen mij een aantal zaken op :D.

- De kerk klopt niet, de echte is veel groter.
- Op een gegeven moment schieten ze een halve gevel uit dat café met die witte teksten boven en onder het raam, tijdens het terugtrekken zit dat raam er ineens weer in.
- Midden in het echte Nuenen is een parkje (grasveldje, vijvertje, tegenwoordig een standbeeld van Van Gogh). Dit parkje ligt tussen de kerk en het klooster (tegenwoordig een cultureelcentrum met kantoren, waar ik werk :wink:). In het park staat zo'n muziekpaviljoen of zoiets, deze zag ik dus ook in Band of Brothers! (in ieder geval iets wat er op leek).

Wat ik mij dus afvraag, zouden de makers echt in Nuenen zijn wezen kijken? En zou iemand zo vriendelijk willen zijn om wat printscreens van de DVD (nee, die heb ik niet) te kunnen maken van een aantal zaken in deze aflevering. Ben in ieder geval benieuwd naar:
- de kerk en begraafplaats(muurtje)
- het paviljoentje
- alle gebouwen met teksten (café, garage etc.)
- dat hekje waar dat mannetje achter zit die die Tiger ziet (hout met een kettinkje)
- gebouw met Duitsers op het dak, die er worden afgeschoten met een of andere anti-tank geweer.

Dan zal ik het eens gaan vergelijken met het echte Nuenen 8)

ma mei 31, 2004 2:00 pm
Profiel WWW
Skylighter
Bericht 
Als je me even verteld hou printscreens precies werken en waar ze terecht komen, weet niet hoe dat werkt :oops:
Dan wil ik het best wel even doen

ma mei 31, 2004 3:53 pm
Rick
Bericht 
Mss iets met DVD op je computer afspelen en dan als je bijv. de kerk ziet op de knop print screen drukken en dan naar paint of iets dergelijks en daar plakken doen als je het goed doet zie je dan het beeld.

Rick

ma mei 31, 2004 5:01 pm
Skylighter
Bericht 
Jah hehe dat snap ik wel :o Alleen ik kan die bestandjes van print screen nooit terugvinden :) dat bedoelde ik

ma mei 31, 2004 5:04 pm
Rick
Bericht 
Opslaan als je ze hebt geplakt onder bijv nuenen01.

Rick

ma mei 31, 2004 5:06 pm
Skylighter
Bericht 
Ok, ik zal het vanavond even proberen en ze online zetten.

ma mei 31, 2004 5:11 pm
Skylighter
Bericht 
Volgens mij ben ik echt de grootste computernoob die je maar kan vinden :P
Screenshots maken lukt.. alleen als je een 2de screenshot maakt en die wil je opslaan veranderen al je screenshots opeens in dezelfde.... :?: :?: Afin heb geprobeerd om ze dan maar stuk voor stuk op een msngroep te zetten, maar dan zie je alleen maar zwart. Sorry maar ik heb er nu niet zo zin meer in, zal zometeen nog even kijken anders word het morgen :oops:

Rick

ma mei 31, 2004 7:17 pm
Rick
Bericht 
Dat komt door het DVD speel programma dat je hebt je moet de dvd op pauze zetten dan gewoon naar paint gaan daar plakken en opslaan compleet paint en de rest van de programma's afsluiten ook de DVD speler.
En dan de DVD weer opstarten en opnieuw afspelen en op volgende plaatje stil zetten en dan weer vanaf voren af aan beginnen.

Rick

ma mei 31, 2004 7:25 pm
Skylighter
Bericht 
Hmmz.. dan is het nog meer werk dan dat ik dacht :roll:

Rick

ma mei 31, 2004 7:32 pm
Webmaster
admin

Bericht Re: Band of Brothers - Nuenen
Jeroen schreef:
- de kerk en begraafplaats(muurtje)
- het paviljoentje
- alle gebouwen met teksten (café, garage etc.)
- dat hekje waar dat mannetje achter zit die die Tiger ziet (hout met een kettinkje)
- gebouw met Duitsers op het dak, die er worden afgeschoten met een of andere anti-tank geweer.

Dan zal ik het eens gaan vergelijken met het echte Nuenen 8)

Klein updatetje... zit nu op kantoor, en heb net wat foto's gemaakt van:
- de kerk en muurtje (lijkt voor geen meter)
- paviljoentje, zou ik even moeten vergelijken
- maar, ik het het gebouw met Duitsers op het dak gevonden! (denk ik). Als iemand daar een screenie van kan plaatsen zou ik dat erg fijn vinden.

Foto's upload ik vanmiddag/vanavond.

wo jun 02, 2004 9:45 am
Profiel WWW
Skylighter
Bericht 
Hej Jeroen,

Zelfde verhaal als gisteren, bij één screenshot doet ie het, maar maak ik er nog een dan worden ze allebei hetzeflde. En haal ik de dvd eruit of als ik er één upload wordt alles zwart. Misschien dat iemand anders het dan kan doen, want mij lukt het niet. :oops:

Rick

wo jun 02, 2004 10:11 am
Leo

Bericht 
Jeezus, jongens.

Willen jullie soms ook de originele lijken...komaan zeg.
BoB wil toen hoe het was, niet hoe het NU zou kunnen zijn.

...-

Voorheen: NIGHTWALKER

wo jun 02, 2004 11:11 am
Profiel WWW
Skylighter
Bericht 
Hé rustig aan he ik wilde hem alleen helpen

wo jun 02, 2004 11:30 am
Webmaster
admin

Bericht 
Volgens mij snap je het niet helemaal Nightwalker... ik wil alleen maar kijken of BoB een beetje waarheidsgetrouw is. We weten allemaal dat het in Engeland is opgenomen en dat ze veel oog hadden voor detail. Het is toch gewoon interessant om te kijken of bepaalde zaken nog steeds bestaan? Een kerk veranderen ze niet zo snel hoor. Het feit dat ik bepaalde zaken hier in Nuenen herken in BoB zorgt in ieder geval bij mij voor meer waardering voor BoB, VOORAL ook omdat het NIET hier is opgenomen.
Historisch onderzoek die ik genoeg, alleen merken jullie en STIWOT daar niet zo veel van. Mag ik dan af en toe een wat lichter onderwerp pakken en geoorloofd foto's maken van, het op sommige plekken toch wel fraaie, Nuenen?
Speciaal wat historische feitjes over Nuenen:
- Er zat hier een grote groep Duitsers met gepantserd materieel, klaar om de 101st AB uit Eindhoven te knallen. Dit gebeurde niet omdat ze niet over een bepaalde brug durfde te rijden omdat een zekere Willem de Duitsers wijsmaakte dat die brug hun materieel niet kon dragen. Zoek maar eens op Nuenen op www.oorlogsmusea.nl en je komt een bruggetje tegen...
- Lees hier anders ook eens wat meer over de septemberdagen in Nuenen: http://www.di.unito.it/~bakel/jan/publi ... insdag.htm

En nee, ik hoef geen lijken te zien, ik vraag me alleen af de makers van BoB een willekeurig stadje in Engeland hebben neergezet of dat ze ook hier zijn wezen kijken. Om nog maar even op dat dak met die Duitsers terug te komen. Je hebt daar een prima schootsveld over het gehele park. Toeval dat dat zo in BoB terugkomt?

wo jun 02, 2004 11:39 am
Profiel WWW
Wilco_Vermeer

Bericht 
Jeroen, als STIWOT bestuurder kan ik je onderzoekwerk alleen maar waarderen.
Het gaat er inderdaad niet om of je verfilmingen kan afkraken, maar het is gewoon heel interessant om dit soort zaken eens te bekijken.
En mensen die dat niet willen? Het staat iedereen vrij om wel of niet aan deze topic mee te doen.

Ik ben zeer benieuwd naar je resultaten en misschien moet je via STIWOT maar eens wat meer van je onderzoekjes laten merken.

wo jun 02, 2004 11:48 am
Profiel WWW
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende