Het is nu do aug 06, 2020 12:45 am

Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 7 berichten ] 
HELP ! bestelling DVD's uit Amerika 
Auteur Bericht
IA013
Bericht HELP ! bestelling DVD's uit Amerika
Hoi!

Ik heb een paar WO2 DVD's besteld uit de VSA die je in Europa niet direct kan krijgen.

Ik heb vandaag de "package slip" aangekregen die normaal aan het pakje bevestigd is, maar, zoals je al kan raden, het pakje zelf NIET.

Heeft iemand hier dat al eens voor gehad? Wat kan ik doen als het pakje inderdaad verloren is gegaan? Moet zo een bedrijf me vergoeden?

alvast bedankt,

Sébastien

vr feb 04, 2005 7:22 pm
101st_Overlord
Bericht 
het lijkt mij logisch dat het bedrijf het zal vergoeden of het toch zal sturen bij een fout waarmee zij bekend zijn.
Als ik jou was zal ik contact opnemen met het betreffende bedrijf voor info

mvg Tijn

vr feb 04, 2005 10:44 pm
druidebaron
Bericht 
Over alles boven de detig euro (in NL) dat uit de Verenigde Staten wordt geimporteerd moeten invoerheffingen worden betaald. Waarschijnlijk moet je eerst contact opnemen met de douane hierover voordat je de dvd's ontvangt. Het bedrijf is hier niet verantwoordelijk voor.
Om dit te omzeilen kun je de volgende keer bestellen bij Store4dvd. Dit bedrijf verstuurt, om invoerheffingen te omzeilen, dvd's eerst naar het Verenigd Koninkrijk (of naar de belastingvrije kanaaleilanden) en vanuit daar verder naar elk adres binnen Europa. Er hoeven ook geen portokosten betaald te worden. Persoonlijk heb ik erg positieve ervaringen mee.

Mochten de dvd's onverhoopt toch niet in het bezit zijn van de douane, dan zou ik vriendelijk berichtje sturen aan het bedrijf. Bij elke internetwinkel waar ik een soortgelijk probleem heb gehad (dvd's niet ontvangen, maar gewoon binnen Europa) deden ze er helemaal niet moeilijk over en verstuurden de bestelling gewoon opnieuw.

vr feb 11, 2005 4:19 pm
Toon Schouteten
Bericht 
ik zou aleszinds niet te lang wachten anders gaan ze er mss van uit dat je de dvd's gewoon 2 keer wilt hebben. bij somige belgische winkels is dit 7 of 14 dagen wacht dus niet meer te lang!!!

vr feb 11, 2005 11:43 pm
IA013
Bericht 
druidebaron schreef:
Over alles boven de detig euro (in NL) dat uit de Verenigde Staten wordt geimporteerd moeten invoerheffingen worden betaald. Waarschijnlijk moet je eerst contact opnemen met de douane hierover voordat je de dvd's ontvangt. Het bedrijf is hier niet verantwoordelijk voor.
Om dit te omzeilen kun je de volgende keer bestellen bij Store4dvd. Dit bedrijf verstuurt, om invoerheffingen te omzeilen, dvd's eerst naar het Verenigd Koninkrijk (of naar de belastingvrije kanaaleilanden) en vanuit daar verder naar elk adres binnen Europa. Er hoeven ook geen portokosten betaald te worden. Persoonlijk heb ik erg positieve ervaringen mee.

Mochten de dvd's onverhoopt toch niet in het bezit zijn van de douane, dan zou ik vriendelijk berichtje sturen aan het bedrijf. Bij elke internetwinkel waar ik een soortgelijk probleem heb gehad (dvd's niet ontvangen, maar gewoon binnen Europa) deden ze er helemaal niet moeilijk over en verstuurden de bestelling gewoon opnieuw.

Het bedrijf heeft zeer vriendelijk gereageerd, en stellen voor om nog 1 week te wachten, en als het dan nog niet aangekomen is zullen ze het opnieuw verzenden (per express ) helemaal gratis. Toch wel fijn van ze.

Oei douane? Hoe kan ik te weten komen of zij dat pakje hebben? Sturen die dan geen bericht naar mij ofzo ??

za feb 12, 2005 2:05 pm
IA013
Bericht 
En alvast erg bedankt voor de vele reacties ! :)

za feb 12, 2005 2:07 pm
IA013
Bericht 
Joepie! Ik heb ze aangekregen! De douane is er nogal op los gegaan, de hele verpakking opengescheurd enzo, en dan vlug een elastiekje om gedaan :?

Afyn, ik heb ze nu toch, en zonder extra kosten!! :) Die brave Amerikanen hadden er waarde van "10 euro" op geschreven :D

ma feb 14, 2005 3:33 pm
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 7 berichten ]