Het is nu wo aug 05, 2020 11:48 pm

Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 8 berichten ] 
Everyman's War 
Auteur Bericht
Technische Dienst
Egbert

Bericht Everyman's War
Kwam zojuist een nieuwsbericht tegen over deze film:

http://www.everymanswarthemovie.com

Oregonlive.com schreef:
There's no sibling rivalry in the Smith family in Hillsboro.

Don Smith, 84, lived the story as a decorated World War II hero.

Thad Smith, 47, the youngest son, had the idea. Craig Smith, at 59 the oldest son, wrote a screenplay that has been expanded into fictionalized book. The Smith sisters - Debbie, Nancy and Lori - researched and edited.

And Dorine Smith, also 84, is button-busting proud of her clan.

"Everyman's War," an account of Don Smith's war exploits, started out as a short film - under 20 minutes - according to Thad Smith, CEO and owner of the Portland-based One-Eighty Films, which usually produces commercials. The original ideas was to create a tribute to his father's heroism.

Thad tapped his brother Craig, a media engineer for Xerox and avid writer, to write the screenplay. The film was shot mostly in 2007 with actors Cole Carson playing S/Sg. Don Smith and Lauren Bair playing the musical, red-haired Dorine Foelker, the girl he left behind.

With so much material centered on Don's experience at the Battle of the Bulge while serving with the 94th Infantry, and coupled with the romance between Don and Dorine, "Everyman's War" is both a war story and a love story.

Craig Smith, in fictionalizing the story, created some composite characters based on his father's army buddies, and added a theme.

"If it didn't happen exactly that way," said Don Smith, after seeing the film and reading the book, "it should have."

Don is a man of few words who finished his education after the war and worked for years as an engineer. His story, of course, ends with a happily ever after. He survived the war, came home to marry Dorine and raised five children together in Hillsboro.

The couple have been married more than 60 years and now have nine grandchildren and four great-grandchildren, and are anticipating the arrival of their first great-great-grandchild. They are tickled that their daughter, Debbie, sang "their song" for the film and that daughter, Nancy, traveled to Nennig, Germany, in 2008, to take a look at the rebuilt village where her father's heroism takes place.

Photos from the Smith family album and from Nancy Smith's trip are used at the beginning of each chapter of Craig's book, giving reader a glimpse of the real people whose story he tells.

"Everyman's War," the book, is available through the project's Web site www.everymanswarthemovie.com/ and "Everyman's War," the film is being shopped to distributors right now and is expected to be shown in theaters starting in March.

"In the end, this book tries to be true in the main events, to the personal integrity of our parents," Craig Smith writes. "But even more in how it presents the importance of hope as men face death, loss and the choices which demand courage of will and sacrifice."

di jan 27, 2009 10:34 pm
Profiel
Dennis N

Bericht 
Nog niet echt onder de indruk van de trailer, maar wel goed te zien dat er eens een andere divisie aan bod komt. Ga hem zeker zien!

wo jan 28, 2009 9:59 am
Profiel WWW
K.J. Koster

Bericht 
[Schopje]

Deze film is vanaf deze week verkrijgbaar o.a. bij Bol.com. Ik zag verder dat de film veel kritiek krijgt op MovieMeter.nl
Terecht of onterecht, ik ga hem wel bestellen. Te meer omdat ik ook in die buurt heb rondgekeken in 2009.
Duits en Amerikaans Monument en SchloƟ Berg.
Ik ben benieuwd.

"To you from failing hands we throw the torch be yours to hold it high":
Netherlands American Cemetery Margraten

di nov 23, 2010 3:09 am
Profiel WWW
Comu

Bericht 
Ik heb de film al een aantal maanden in huis. Heb ik ergens eerder op het forum ook bericht. Het is echt een baggerfilm. Zo goedkoop zie je ze tegenwoordig niet vaak meer. Het verhaal kan goed kloppen, maar de regisseur moet echt een andere baan gaan zoeken.

di nov 23, 2010 11:23 am
Profiel WWW
Kenan_Tarhan
Bericht 
Ik vond het wel een mooie film:) mooie beelden en geluid is top.

wo feb 16, 2011 3:45 pm
Comu

Bericht 
Mooie beelden, Kenan? Als je jaren 60 studio werk mooi vind...Saving Private Ryan, dat is mooi camera werk. Zonder UV filter geschoten om de sfeer van destijds mee te geven. Hier zie je zowat de randen van de decors zitten.

wo feb 16, 2011 3:48 pm
Profiel WWW
Kenan_Tarhan
Bericht 
Wacht eens even:) Ik ben in de war met een andere oorlogsfilm, ik moet mijn woorden terugnemen en jou gelijk geven. Dit was inderdaad een trieste film. Triest in de woord van slechte acteurs, slechte verhaal.

wo feb 16, 2011 4:53 pm
Comu

Bericht 
Het verhaal is wel gebaseerd op ware gebeurtenissen, maar verder heb je gelijk. Die morf met dat smoel van een schoolkleuter die de leiding moet hebben en de gruwelijk slechte beeldbewerking(teveel blauwtinten) en de intriges in het verhaal die helemaal niet ter zake deden, maken dit, in mijn opinie, tot een draak van een film. Ik heb 'm met Sinterklaas cadeau gegeven aan iemand die ik niet mag. Kun je nagaan. :lol:

wo feb 16, 2011 4:59 pm
Profiel WWW
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 8 berichten ]