Het is nu wo aug 12, 2020 12:19 am

Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 498 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34  Volgende
Welk boek heb je als laatste aangeschaft? 
Auteur Bericht
muncio

Bericht Re: Welk boek heb je als laatste aangeschaft?
Heeft cosmox.nl dat niet!?

Ries schreef:
Staat inmiddels op mijn verlanglijstje Fedor. Bij amazon.de is het me te duur, 15 euro verzendkosten voor een tweedehands boek, dus ik heb een zoekopdracht op eBay.de ingevoerd.

Je klacht dat de foto's gedateerd zijn, klinkt mij als muziek in de oren. Ik vind dat juist leuk! De relevantie zie ik wel als ik ter plekke ga kijken.

Over relevantie gesproken: een paar foto’s van restanten van de Siegfried Linie aan de Monschauer Straße in Aachen - Sief. Het was puur toeval dat ik er terecht kwam. Ik moest een sanitaire stop inlassen, waardoor ik met mijn auto een zandpad inreed...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

wo nov 30, 2011 3:25 pm
Profiel WWW
pedor

" Tot de laatste man " van Ian Kershaw

do dec 01, 2011 7:00 pm
Profiel
Leo

"Die grosse Flucht" van Jorgen Thorwald:

Na Stalingrad is een bende rovers en verkrachters naar het westen afgezakt !!.

Voorheen: NIGHTWALKER

do dec 01, 2011 9:03 pm
Profiel WWW
Ries

muncio schreef:
Heeft cosmox.nl dat niet!?

Nee, het boek is nieuw niet meer leverbaar. In tegenstelling tot nieuwe Duitse boeken, amazon.de rekent niets voor verzending, betaal je je blauw aan verzendkosten voor tweedehands exemplaren. Ik heb geduld, er ligt hier nog zoveel moois dat ik moet lezen...

Overigens, verzendkosten. Ik was in de veronderstelling dat ik 1933 van Philip Metcalfe in het Duits had en kocht deze week een Nederlandstalige editie. Mooi mis: ik heb nu twee Nederlandstalige uitgaven van dit boek dat op een geweldige manier vertelt hoe Duitsland eigenlijk in een jaar tijd compleet veranderde. Volgens mij kan het opengevouwen als briefpost verzonden worden, ik stuur het met plezier op naar degene die me de verzendkosten vergoed. Die paar euro die ik bij de kringloopwinkel betaalde neem ik dan wel voor mijn eigen rekening.

vr dec 02, 2011 12:38 am
Profiel
muncio

Ok Ries dan moet je even geduld hebben!

vr dec 02, 2011 4:11 pm
Profiel WWW
koos24

" Tot de laatste man " van Ian Kershaw

za dec 03, 2011 5:43 pm
Profiel
MPoorthuis

"Hitler / 1889-1936: Hoogmoed" van Ian Kershaw

ma dec 05, 2011 5:18 pm
Profiel WWW
George S. Patton

en ook ik heb het boek van " Tot de laatste man " van Ian Kershaw gekregen van de Goed Heiligman :wink:

(-Voorheen Hanzel-)

ma dec 05, 2011 10:12 pm
Profiel WWW
MPoorthuis

Jelle Y. schreef:
Enigszins lekker gemaakt door de aankopen van Ries bij kringloopwinkels, ben ik vandaag ook langs zo'n plaatselijke winkel gegaan.

Opbrengst: alle 12 delen van Churchills Memoires voor € 1,50. :D

Waaronder "Their Finest Hour"? Ik ben voornemens de zes boeken van Churchill aan te schaffen, maar is het wel een aanwinst voor mijn boekenkast?

di dec 06, 2011 1:03 am
Profiel WWW
analyzer

3 nieuwe boekjes ontvangen in de brievenbus:
- Radfahr Schwadronen (Fahrräder im Einsatz bei der Wehrmacht 1939-1945)
- De Atlantikwall. Van Willemsstad tot de Somme (voor de uitstapjes naar de bunkers)
- WN 62 van Hein Severloh (engelstalige uitgave)

di dec 06, 2011 9:38 pm
Profiel
IA011
In een kringloopwinkel gekocht: "De tocht opnieuw" door Ton Kors.
Het verhaal van Max Groen, die maar liefst 6 concentratiekampen overleefde. Een halve eeuw later ging hij terug en bezocht alle kampen waar hij was geweest, te beginnen in Ebensee, REdl-Zipf, Mauthausen, Oranienburg, Auswitz en Vught.

Ik ga er dit weekend aan beginnen :wink:

vr dec 09, 2011 8:51 am
Ries

MPoorthuis schreef:
Jelle Y. schreef:
Ik ben voornemens de zes boeken van Churchill aan te schaffen, maar is het wel een aanwinst voor mijn boekenkast?

Het is een goede boekenserie, zeker voor iemand die al goed is ingevoerd in de geschiedenis van de Tweede Wereldoorlog. Churchill is een verrassend goed auteur, komt met enorm veel details – hoe anders vul je meer bijna vierduizend pagina’s? - , maar is ook een meester in het weglaten van informatie over zaken waarin hij een ‘minder briljante rol’ speelde of zelfs een kwalijke. Het blijft een aanrader, die met enige regelmaat in Kringloopwinkels opduikt.

Minder bekend is dat hij ook ‘The World Crisis 1911 – 1918’ geschreven heeft, de Eerste Wereldoorlog vanuit zijn standpunt samengevat in 950 pagina’s. Het werk is moeilijk te vinden; een collectors item.

vr dec 09, 2011 10:29 am
Profiel
edan
3 boeken een paar maanden geleden gekregen.
1. Nazi's, een waarschuwing uit het verleden.
Laurence Reed
2. De Langste Dag, Normandie 6 juni 1944.
Cornelius Ryan
3. De plundering van europa.
Charles de Jaeger

vr dec 09, 2011 2:39 pm
Leo

Omdat over de strijd in Europa zowat alles reeds x-malen geschreven is en zowat alle Kershaw's, Ryan's, Middlebrook's en Toland's zich in de boekenkast bevinden ben ik me gaan verdiepen in de oorlog in Azië.

Dus heb ik me het boek " The Burma Road " van Donovan Webster aangeschaft en in enkele rukken uitgelezen. Daar het boek een duidelijke verklaring gaf voor het débacle van het Westen in Azië zocht ik verder naar boeken over Malakka (Malaya) en de Filipijnen in 1942. Buiten internet chronologies is er weinig te vinden. Blijkbaar schrijft niemand graag over koloniale terugtochten ?

Wie me aan boektitels hierover kan helpen, graag per PB.

Met dank.

Leo

Voorheen: NIGHTWALKER

vr dec 09, 2011 5:20 pm
Profiel WWW
MPoorthuis

Ries schreef:
MPoorthuis schreef:
Jelle Y. schreef:
Ik ben voornemens de zes boeken van Churchill aan te schaffen, maar is het wel een aanwinst voor mijn boekenkast?

Het is een goede boekenserie, zeker voor iemand die al goed is ingevoerd in de geschiedenis van de Tweede Wereldoorlog. Churchill is een verrassend goed auteur, komt met enorm veel details – hoe anders vul je meer bijna vierduizend pagina’s? - , maar is ook een meester in het weglaten van informatie over zaken waarin hij een ‘minder briljante rol’ speelde of zelfs een kwalijke. Het blijft een aanrader, die met enige regelmaat in Kringloopwinkels opduikt.

Minder bekend is dat hij ook ‘The World Crisis 1911 – 1918’ geschreven heeft, de Eerste Wereldoorlog vanuit zijn standpunt samengevat in 950 pagina’s. Het werk is moeilijk te vinden; een collectors item.

Misschien ga ik dan toch maar eens een boek aanschaffen. Heb me nog niet erg vaak verdiept het Britse perspectief van de oorlog, wordt eens tijd :D

vr dec 09, 2011 6:45 pm
Profiel WWW
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 498 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34  Volgende