Het is nu zo sep 20, 2020 7:47 am

Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 15 berichten ] 
The Boy in the Striped Pyjamas 
Auteur Bericht
Marcoo

Bericht The Boy in the Striped Pyjamas
Ik kwam dit op internet tegen, een nieuwe film over wo2, release in NL zou op 8 januari zijn....

Filminformatie

--------------------------------------------------------------------------------

Synopsis:Er ontstaat een verboden vriendschap tussen Bruno - zoon van een Nazi-commandant - en de Joodse Shmuel die gevangen zit in een concentratiekamp. De twee zijn fysiek van elkaar gescheiden door een hek van prikkeldraad, maar hun vriendschap groeit en hun levens zullen altijd met elkaar verbonden zijn.

za dec 20, 2008 3:22 pm
Profiel
joost29

Bericht 
Het boek "De jongen in de gestreepte pyjama" is inderdaad een prachtige roman, ben benieuwd naar de film.

http://www.boekenarena.nl/result-titel.asp?ISBN=9069747820

groet, joost

za dec 20, 2008 4:42 pm
Profiel
Moderator
Pieter F

Bericht 
Vorige week naar Oorlogswinter geweest. Bij de voorfilmpjes kwam deze film ook voorbij. Ter plekke besloten dat ik in januari de bioscoop weer zal gaan bezoeken.

zo dec 21, 2008 11:46 am
Profiel WWW
Bestuur STIWOT
Ewoud

Bericht 
Ik heb deze film laatst gezien. Het is een bijzondere film met een goed en origineel verhaal. Het verhaal van de film beslaat grotendeels de inhoud van het boek. De eenvoud en fantasie van een onschuldig kind in een bijzonder nare positie wordt goed weergegeven. Een echte aanrader voor iedereen, je zal er zeker geen spijt van hebben!

zo jan 25, 2009 10:35 pm
Profiel WWW
Marloes K
Bericht 
Ik heb deze film ook laatst gezien en was diep ondere de indruk. Erg mooie film

ma jan 26, 2009 12:26 pm
Marcoo

Bericht 
Citaat:
Ik heb deze film ook laatst gezien en was diep ondere de indruk. Erg mooie film

Inderdaad Marloes, erg indrukwekkende film. Met aan de ene kant de onschuld van kleine kinderen die van dit alles niets begrijpen en de bal die keihard terugkaatst aan de kant van de nazi's

ma jan 26, 2009 5:19 pm
Profiel
Joey

Bericht 
Apart, ik had hier en daar wat recensies gelezen en die waren over het algemeen toch behoorlijk negatief!

Albert Blockwell, 7th Kings Own Scottish Borderers.

ma jan 26, 2009 7:37 pm
Profiel WWW
Marloes K
Bericht 
Tja, ik ga nooit af op recensies om eerlijk te zijn. Heb al te vaak meegemaakt dat recensies negatief waren, en ik het mooi vond.

wo jan 28, 2009 11:48 am
IA006
Bericht 
...

wo jan 28, 2009 12:16 pm
Moderator
Pieter F

Bericht 
Meningen, voorkeuren en smaken verschillen nu eenmaal vaak, dus is het volkomen normaal als je het een keer niet eens bent met een recensie van iemand.

wo jan 28, 2009 2:05 pm
Profiel WWW
IA006
Bericht 
....

wo jan 28, 2009 3:27 pm
Moderator
Auke

Bericht 
Persoonlijk heb ik een hekel aan kinderen in een film, simpelweg omdat ze zelden goed kunnen acteren en je dus de hele tijd beseft dat je naar een film aan het kijken bent, wat de geloofwaardigheid niet ten goede komt. Ik was dus een beetje huiverig om deze film te gaan kijken, maar het originele verhaal trok mij wel aan. Zoals ik vreesde verpestten de kinderen de film, maar het verhaal was goed, evenals de volwassen acteurs. Vooral de laatste minuten waren erg goed.

vr jan 30, 2009 8:15 pm
Profiel
IA006
Bericht 
....

zo feb 01, 2009 11:59 am
IA006
Bericht 
....

do feb 12, 2009 8:53 pm
Kaj

Bericht 
Vandaag de film bekeken. Een buitengewoon bijzondere Holocaust verfilming! Deze zal de komende tijd in mijn achterhoofd blijven rondspoken (vooral de laatste paar min van de film).

"In every Polish heart these words must be engraved as in stone: The blood shed unites us, the execution wall, Dachau and Auschwitz and our ravaged home. Every nameless grave and every prison cell, unite us all" - Wladyslaw Broniewski

zo apr 26, 2009 12:21 am
Profiel
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 15 berichten ]