Het is nu vr apr 19, 2024 8:32 am




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 279 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 19  Volgende
Fotovraag Skorzeny commando's 

Moet de executieplek in Henri-Chapelle beschermd en onderhouden worden ?
Poll eindigt op di maart 24, 2009 9:45 am
Ja, het is immers een authentieke locatie 76%  76%  [ 16 ]
Nee, het zou een verkeerd signaal geven naar de slachtoffers van het Nazi-regieme 14%  14%  [ 3 ]
Geen mening 10%  10%  [ 2 ]
Totaal aantal stemmen : 21

Fotovraag Skorzeny commando's 
Auteur Bericht
John S.
Bericht 
Skully, jammer dat de foto's niet vergroot bekeken kunnen worden.


za apr 19, 2008 7:01 pm
Skully
Bericht Verzoek ingewilligd !!
Sorry John maar ik heb plaats nodig want we zijn vandaag in Lommel geweest om te kijken of de andere Kommandosoldaten daar te vinden zijn.
Samen met Rico hebben ik de trip gemaakt en we hebben het een en ander gevonden.
Niet gevonden hebben we Alfred Franz, en Antoni J. Morzuck ( pdf files Morzack).
Bij Wiesenfeld hebben we een probleem. Ik heb het kruis even appart gezet. Maar let op de locatie van de ligging en hij is in Henri-Chapele gesneuveld. Dit laatste weten we niet uit de boeken die daar liggen maar uit de computer van de baliemedewerker.
Verder heet Miegel daar Migel en Wittsack niet Hans Maar Dietrich.
Omdat ook hier de andere gegevens kloppen. Overleidensdatum, plaats van overleiden en let weer op de plek van het graf (nummers) ga ik ervan uit dat het de maten van Billing en Co. zijn.











Dit zijn dus de andere Kommandosoldaten die naast Pernass, Billing en Schmidt in Henri-Chapelle zijn geexecuteerd

Ook bij deze militair werd als plek van overlijden Henri-Chapelle gemeld.



za apr 19, 2008 7:37 pm
John S.
Bericht 
Thanx mate !!


za apr 19, 2008 7:53 pm
Skully
Bericht 
Ik denk dat het verwijderen van de grote foto in ruil voor de foto's uit Lommel een goede "handel" is. :D


ma apr 21, 2008 10:51 am
John S.
Bericht 
Ik begrijp de redenen.
In ieder geval bedankt !


ma apr 21, 2008 11:27 am
Skully
Bericht 
Kleine foutje bij de foto's van de graven.
Een koppel stond er dubbel bij. :oops:
Had natuurlijk niemand gemerkt !


ma apr 21, 2008 7:50 pm
rico
Bericht 
Jawel, ik!! :wink:


ma apr 21, 2008 9:24 pm
Eberbach
Bericht 
Sorry, heb denk ik iets gemist :shock: :shock: Zijn die graven van Skorzeny commando's :?:

Trouwens, iets heel anders, heb eens gelezen dat Hitler op het idee kwam om Duitsers in Amerikaanse uniformen achter de linies in te zetten, omdat de Amerikanen dat gedaan hadden bij de gevechten in/rond Aken in oktober 1944.
Klopt dat?


ma apr 21, 2008 9:38 pm
Skully
Bericht 
Eberbach schreef:
Sorry, heb denk ik iets gemist :shock: :shock: Zijn die graven van Skorzeny commando's :?:

Trouwens, iets heel anders, heb eens gelezen dat Hitler op het idee kwam om Duitsers in Amerikaanse uniformen achter de linies in te zetten, omdat de Amerikanen dat gedaan hadden bij de gevechten in/rond Aken in oktober 1944.
Klopt dat?


JA !!!
Als je de namen boven uit de lijst bekijkt hebben we kleine afwijkingen bij enkele schrijfwijzen.
Een andere voornaam en een graf waar ik dus een vraagteken bij zet.
De naam wijkt af, ook de datum zit niet helemaal lekker.
Maar omdat de locatie van het graf en de naam verdacht zijn heb ik het gevoel dat het hier om dezelfde persoon gaat.

Kijk naar de rang en de sterfdatum en naar het getal rechts in de hoek. Kijk dan naar het getal bij Bronny.
Ik heb de naam (lectuur) via de Duitse gravendienst online laten zoeken. Geen resultaat, dus geen graf.
Ook de twee die ik mis uit het groepje dat met Struller zou zjn geexecuteerd is nergens te vinden.
Mogelijke redenen zijn;

Mogelijk dat de mannen helemaal niet zijn geexecuteerd.
Mogelijk dat de mannen nog liggen waar de Amerikanen ze destijds na de executie hebben begraven. Dan staan ze nu als vermist geregistreerd.
Weet trouwens iemand waar die tijdelijk graven waren :?: :?:
Mogelijk dat door een administratieve fout de soldaten als onbekende soldaat in Lommel liggen ( dat kan dus voor alle drie gelden ) .

Ik ga proberen na te gaan of die drie bij het Rode Kruis staan geregistreed als vermist.
Dus ik begon met één zoekklus ( Wie is Billing en wie is Schmidt ) en heb er nu 3 bij gekregen.

Inderdaad Hitler zelf heeft Otto Skorzeny de opdracht gegeven voor de operatie "Greif" .
Dat de Amerikanen de verkleedtruc ook hadden gebruikt is de reden geweest waarom Otto Skorzeny in het Dachauproces is vrijgesproken voor oorlogsmisdaden.

Wenn zwei Dasselbe tun, ist das lange noch nicht das Gleiche :shock:


di apr 22, 2008 7:16 am
Skully
Bericht 
rico schreef:
Jawel, ik!! :wink:

Bah :( Ik vertel jou niks meer :evil:


di apr 22, 2008 7:18 am
rico
Bericht 
:lol:


di apr 22, 2008 7:20 am
Skully
Bericht 
Zo, nu kan het even duren.
De Deutsche Kriegsgräberführsorge gaat de namen controleren van de graven waar ik verschillen met de diverse bronnen heb gevonden.
Natuurlijk heb ik ze ook op de 3 vermiste graven gewezen en het graf van Weisenfeld. Zij kunnen zonder veel moeite nagaan of Weisenfeld wel heeft bestaan en niet toch Wiesenfeld is.
Ook een medewerker van;

gaat eens na waar de 3 vermiste graven zijn.
Geduld is een schone zaak :roll:


wo apr 30, 2008 11:45 am
Skully
Bericht 
Ik heb een mail gehad van "mijn" Billing. Hij heeft een telefoongesprek gehad met de broer van Günter.
Inmiddels heeft die dus de foto's waar Billing en Schmidt in hun uppie op staan, en de erbij horende vraag.
Of die broer met mij contact opneemt is maar de vraag. Het telefoontje heeft de vorige week plaats gevonden.
Maar ik heb in deze kwestie wel vaker meegemaakt dat reacties even kunnen duren.
Feit blijft wel dat het aan de broer is zelf te bepalen of hij contact over die kwestie wil of niet.
Het eenigste wat het telefoontje heeft opgeleverd is de info dat Günter Billling brildragend was.
Dat wil niet automatisch zeggen dat dit....
Afbeelding
Günter Billing is.
Want de andere "Billing" zou de bril ook vroegtijdig kunnen hebben afgenomen.
Ik probeer nu langs verschillende wegen info over Schmidt te krijgen.
Uiteraard heb ik te respecteren dat Billing er het zwijgen toe wil doen.
Ik zal dus ook niet verder naar familie zoeken.
Als ik een militaire bron kan aantappen zal ik het niet laten,
maar tot dan zal ik een andere weg moeten bewandelen,
dus info over Schmidt proberen te krijgen.
Dat valt niet mee. Schmidt is een wel erg veel voorkomende naam.
De voornaam maakt het daarbij echt niet gemakkelijker


do mei 08, 2008 3:11 pm
Skully
Bericht 
Het raadsel rond de identiteit van Günter Billing is opgelost :!:
Vandaag kreeg ik een mail van "mijn" Billing. De broer van Günter had hem gebeld. In dat telefoontje bevestigde de broer dat de brildrager op de executieplek, dus de kleinste van de drie, Günter is.
Daarmee is dus ook 100% zeker dat de brildrager in de winterjas nooit Günter Billing kan zijn. Zoals we al deden vermoeden zijn dit andere leden van Greif.
Heelaas is het me tot nu niet gelukt het Amerikaanse archief te kraaken.
Dus wie een nuttig contact heeft naar de VS; HELP :!:
Over de drie vermiste leden van Greif is nog steeds geen duidelijkheid.


do jul 03, 2008 11:03 pm
Avatar gebruiker
Frank M

Geregistreerd:
vr dec 23, 2005 9:43 pm
Berichten: 1168
Woonplaats: Ommen
Bericht 
Goed bezig Skully!

_________________
"..geef me tien jaar; u zult Duitsland niet meer herkennen.." Adolf Hitler

Avatar: mijn huis met op de voorgrond gevangenen uit kamp Erika.


vr jul 04, 2008 9:10 am
Profiel WWW
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 279 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 19  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 25 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group