Het is nu do maart 28, 2024 11:20 am




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 119 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
25 mei Memorial Day, Margraten 
Auteur Bericht
wesley
Bericht 
Ik kreeg van de archivaris van de adoptiestichting te horen dat er NOG 40 graven voor adoptie vrij zijn...
Er zijn niet alleen graven geadopteerd door Nederlanders en Belgen, als ik me goed herinner zijn 34 graven geadopteerd door Duitsers. Verder hebben Amerikanen, Engelsen, een Deen, Spanjaarden en Tjechen een graf geadopteerd.
Waarschijnlijk de reden dat niet alle graven een bloemetje hadden. :wink:


di mei 27, 2008 8:50 pm
ChrisZ
Bericht 
Bloemen op graven zijn altijd bijzonder. Ik was vorig jaar met dodenherdenking op de Nederlandse militaire begraafplaats Menteng Pulo (Jakarta, Indonesië) en hoe waardig en eervol het is om dan bloemen geplaatst te zien bij (daar maar een paar) van de graven...dat was erg bijzonder. Ik woon alleen zelf iets te ver weg om in Margraten een graf te adopteren. Helaas.


di mei 27, 2008 11:09 pm
Ronald S
Bericht 
Je kunt ook bloemen regelen via Margraten zonder dat je dus aanwezig hoeft te zijn.
Ik ben op tijd van 15 min. daar, ben mij ook bewust dat we die korte reisafstand lang niet allemaal hebben.

Wesley, ik hoorde gisteren dat alle graven geadopteerd zijn.

Groet

ROnald


wo mei 28, 2008 10:18 am
wesley
Bericht 
Nou, dat zou dan vlug zijn na afgelopen Zondag.

Bert Kleijnen, archivaris v.d. Adoptie Stichting zei ECHT dat er nog 40 graven vrij waren, maar ik check wel even.

En bloemen regelen via een bloemist in Margraten... ze weten de prijzen wel op die dag.


wo mei 28, 2008 12:22 pm
Maurice1976
Bericht 
Kan iemand mij het mailadres van Bert Kleijnen even PM-en?
Heeft iemand ook een direct mailadres van de Superintendent of zijn assistent van Magraten? graag even PM-en.
Er heeft nog een artikel in de Republican American gestaan over Margraten Cemetery.

Dank jullie.


wo mei 28, 2008 12:30 pm
wesley
Bericht 
Ik heb contact met Bert gehad, en er zijn nog enkele graven beschikbaar, maar na afgelopen Zondag is er weer een run op.
Dus heel snel zijn die nog wil adopteren, Certificaten worden in Juni verstuurd.


wo mei 28, 2008 12:44 pm
Ronald S
Bericht 
Vreemd, dan spreken ze elkaar tegen. Maar goed, ben blij dat ze bijna allemaal geadopteerd zijn.


wo mei 28, 2008 12:46 pm
John S.
Bericht 
Maurice:

Citaat:
Heeft iemand ook een direct mailadres van de Superintendent of zijn assistent van Magraten? graag even PM-en.


PM komt er aan !!


wo mei 28, 2008 1:05 pm
Maurice1976
Bericht 
dank jullie


wo mei 28, 2008 5:15 pm
-Spitfire-
Bericht 
Ik heb vandaag even een klein verslagje gemaakt van Memorial Day voor op mijn website en wat foto's daarop gezet. Dat is hier te lezen:
http://www.sebastiaancollectie.nl/fotos/memorialday2008/

De foto's zijn hier te vinden:
http://www.sebastiaancollectie.nl/fotos/memorialday2008/album/

Een paar foto's die ik heb gemaakt afgelopen zondag. De rest staat dus in op de album van de link hierboven. :wink:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


wo mei 28, 2008 7:21 pm
muncio
Bericht 
Prachtige toespraak en ik kan me helemaal verplaatsen in John S zijn gevoelens.


wo mei 28, 2008 8:26 pm
muncio
Bericht 
Roel Rijks schreef:
Ik vind "re-enacters" op herdenkingen uberhaupt niet kunnen. Er is een dresscode. Hou je daar aan! Loop niet rond in uniformen met distinctieven zoals Jump Wings en onderscheidingen die je NIET mag dragen.

Diverse mensen waren overigens volgens de Amerikaanse wet in overtreding door het dragen van deze batons.


Helemaal mee eens.


wo mei 28, 2008 8:27 pm
Dennis N
Bericht 
muncio schreef:
Roel Rijks schreef:
Ik vind "re-enacters" op herdenkingen uberhaupt niet kunnen. Er is een dresscode. Hou je daar aan! Loop niet rond in uniformen met distinctieven zoals Jump Wings en onderscheidingen die je NIET mag dragen.

Diverse mensen waren overigens volgens de Amerikaanse wet in overtreding door het dragen van deze batons.


Helemaal mee eens.


Als je een stukje naar boven scrollt, dan kun je zien dat we dit zouden afkappen, begin er dan aub ook weer niet over... :? Einde discussie.


wo mei 28, 2008 9:30 pm
muncio
Bericht 
ja je hebt gelijk 8)


do mei 29, 2008 11:02 pm
Avatar gebruiker
Frank M

Geregistreerd:
vr dec 23, 2005 9:43 pm
Berichten: 1168
Woonplaats: Ommen
Bericht 
Er staat op dit forum één ding voorop: we blijven elkaar op een nette manier aanspreken, met wederzijds respect. Hier gaan we verder over Memorial Day.

_________________
"..geef me tien jaar; u zult Duitsland niet meer herkennen.." Adolf Hitler

Avatar: mijn huis met op de voorgrond gevangenen uit kamp Erika.


vr mei 30, 2008 10:36 am
Profiel WWW
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 119 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 23 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group