Het is nu do maart 28, 2024 12:18 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 119 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8
25 mei Memorial Day, Margraten 
Auteur Bericht
comanchero
Bericht 
Heeft iemand afgelopen zondag foto's gemaakt met daarop Colonel Calbos? Ik zou een ontmoeting met hem hebben, maar die heb ik helaas af moeten zeggen. Was jammer, dit is sinds 2004 de eerste keer dat ik niet bij de Memorial Day viering was.


vr mei 30, 2008 3:01 pm
Dennis N
Bericht 
Hmmm, ik heb hem wel eens een email gestuurd, maar ik heb daar nooit meer reactie op gehad. Hoe heb jij contact met hem gehad, email of telefoon?


vr mei 30, 2008 3:04 pm
comanchero
Bericht 
Beide. Ik heb hem al enkele malen ontmoet. De eerste keer bij de nieuwjaarsborrel van onze vereniging, januari 2007. Is een fijne man, al duurt het inderdaad nog wel eens even voordat hij in de gelegenheid is om te antwoorden. Afgelopen september heb ik voor één van mijn 'favoriete' veteranen via het Ministerie van Defensie de zgn. 'Willemsorde' geregeld. Deze had hij nooit kunnen bemachtigen omdat de VA bij een brand zijn papieren was verloren.
Om het geheel een beetje een officiëler tintje gegeven, heb ik toen de Kolonel gevraagd om deze mee uit te reiken tijdens de receptie op 18 september. Hij ging meteen akkoord.

Zijn respect voor de oudere generatie (en zeker voor de paratroopers; hij is zelf begonnen als paratrooper bij het 82e) was duidelijk zichtbaar, maar door de drukte heb ik hem toen niet fatsoenlijk kunnen bedanken. Vandaar dat ik hem graag had willen zien.

Mocht je dat trouwens nog willen, dan moet je snel wezen. Zijn nieuwe orders zijn binnen...over twee maanden moet hij zich melden in de VS.


vr mei 30, 2008 3:13 pm
Dennis N
Bericht 
Ok bedankt, dan wordt het niets. Ik wilde hem uitnodigen voor de ceremonie bij het onthullen van een monument voor een Amerikaanse vliegenier. Dit wordt pas eind van het jaar, jammer. Ik heb hem trouwens gesproken tijdens Veteran's Day op Margraten, inderdaad heel vriendelijk.

Dan maar kijken of zijn opvolger zin heeft om te komen.


vr mei 30, 2008 3:19 pm
comanchero
Bericht 
Da's jammer. Hem een beetje kennende, had hij daar graag bij willen zijn. Ik hoop alleen voor jou dat er dan al een opvolger is. Vaak wachten ze met het benoemen van die mensen tot de nieuwe president geinstalleerd is. Daarom is er ook nog geen nieuwe ambassadeur benoemd na het vertrek/overlijden van Arnell.


vr mei 30, 2008 3:39 pm
wesley
Bericht 
Dit is Col. Paul Calbos.
Afbeelding


za mei 31, 2008 4:37 pm
Roel R
Bericht 
comanchero schreef:
Beide. Ik heb hem al enkele malen ontmoet. De eerste keer bij de nieuwjaarsborrel van onze vereniging, januari 2007. Is een fijne man, al duurt het inderdaad nog wel eens even voordat hij in de gelegenheid is om te antwoorden. Afgelopen september heb ik voor één van mijn 'favoriete' veteranen via het Ministerie van Defensie de zgn. 'Willemsorde' geregeld. Deze had hij nooit kunnen bemachtigen omdat de VA bij een brand zijn papieren was verloren.
Om het geheel een beetje een officiëler tintje gegeven, heb ik toen de Kolonel gevraagd om deze mee uit te reiken tijdens de receptie op 18 september. Hij ging meteen akkoord.

Zijn respect voor de oudere generatie (en zeker voor de paratroopers; hij is zelf begonnen als paratrooper bij het 82e) was duidelijk zichtbaar, maar door de drukte heb ik hem toen niet fatsoenlijk kunnen bedanken. Vandaar dat ik hem graag had willen zien.

Mocht je dat trouwens nog willen, dan moet je snel wezen. Zijn nieuwe orders zijn binnen...over twee maanden moet hij zich melden in de VS.


Een Militaire Willems-orde? Onmogelijk.


ma jun 09, 2008 11:55 am
comanchero
Bericht 
Onmogelijk?

To be awarded the Military William Order a military unit must distinguish itself in battle to such a degree as would warrant the personal presentation of the Military William Order. The unit's Regimental Colour are decorated with the badge of the 4th Class itself, which hangs from the finial of the pike. The version of the Military William Order for unit members is known as the Orange Lanyard. Only those who served in a military unit at the particular time of action are entitled to wear the Orange Lanyard.

The Orange Lanyard is worn as a cord around the right shoulder and can be worn simultaneously with the French or Belgian Fourragère of the Croix de guerre. The Orange Lanyard is considered a permanent decoration and is worn for the duration of a military member's career.

At least three foreign military units received the Military William Order:

The U.S. 82nd Airborne Division for gallantry at Nijmegen, during Operation Market Garden in 1944;
The Polish 1st Independent Parachute Brigade for gallantry at Arnhem, during Operation Market Garden in 1944;
The U.S. 101st Airborne Division

Nog meer bewijs:

http://www.leadertelegram.com/story-fea ... ERROFNS7LI

De "Some friends in Europe: Dat was ik, met mijn familie."


ma jun 09, 2008 2:33 pm
Avatar gebruiker
Egbert

Geregistreerd:
za aug 13, 2005 6:35 pm
Berichten: 4081
Bericht 
Gaat het in die tekst niet over de: (Orange Lanyard) http://www.ww2awards.com/award/1866 ? Dit getuige de regels "Elroy Huwe, 84, joked that he would go to the Netherlands this year only if he got his Orange Lanyard, an award he earned but never received for serving in the Netherlands in 1944 as a member of the U.S. Army." en "Elroy Huwe wore his 101st Airborne Division hat and jacket to the celebration. But he was surprised when he received the Orange Lanyard of the Royal Netherlands Army, designed to be worn on the jacket."

Maar dan heeft hij niet persoonlijk een Militaire Willems-orde gekregen, toch?

_________________
Nothing is stronger than the heart of a volunteer.


ma jun 09, 2008 4:28 pm
Profiel
comanchero
Bericht 
De Militaire Willems-orde was een unit-citation, die symbolisch aan enkele van de soldaten van het 101st Airborne is uitgereikd. De overige soldaten hebben het recht gekregen om de lanyard die daarbij hoort voor buitenlandse soldaten te dragen, alleen hebben ze die dus nooit allemaal persoonlijk mogen ontvangen. Ik heb ervoor gezorgd dat hij die dus alsnog één kreeg.


ma jun 09, 2008 4:47 pm
Roel R
Bericht 
Dat is natuurlijk een enorm verschil met een volledige persoonsgebonden benoeming in de Militaire Willems-Orde...

Mooi gedaan!


do jun 12, 2008 1:51 pm
comanchero
Bericht 
Bedankt!

Enne...ik weet dat het een enorm verschil is. Maar hij was er zo blij mee.


di jun 17, 2008 10:31 am
-Spitfire-
Bericht 
Vandaag een mailtje gekregen van Maartje Duin. Die had een gesprek gehad met een redacteur van de VPRO en helaas waren de opnames die ze had gemaakt niet geschikt om uit te zenden.


zo aug 10, 2008 10:27 pm
John S.
Bericht 
Spitfire:

Citaat:
Vandaag een mailtje gekregen van Maartje Duin. Die had een gesprek gehad met een redacteur van de VPRO en helaas waren de opnames die ze had gemaakt niet geschikt om uit te zenden.


Jammer...........


ma aug 11, 2008 7:37 am
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 119 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 26 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group