Het is nu do maart 28, 2024 6:18 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 164 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11
Favoriet intressegebied? 
Auteur Bericht
Hans Dorr
Bericht 
Aufklärungs-Abteilung 12 "Hitlerjugend"/12.SS.Pz.Div.HJ 1943-1945 en daarna
De geschiedenis Waffen-SS als geheel en dan vooral de vele Nederlandse vrijwilligers

sub-thema's: 2e compagnie/VI Aut.Bat. Nederlandse veldleger
herovering van Kharkov januari/februari/maart 1943


JW


do jan 17, 2008 10:54 pm
Let's Go
Bericht 
Voor mij is het voornamelijk West-Europa

- Normandië en D-Day
- Ardennenoffensief
- Hürtgenwald
- Berchtesgaden
- Berlijn

De enige uitzondering voor wat betreft West-Europa is eigenlijk Nederland, hier heb ik niet zo veel mee. Verder heb ik ook niet zo veel met Rusland, Japan, Afrika, Cassino

Buiten specifieke slagen of regionen ben ik helemaal los op Amerikaanse WO2 voertuigen. Jeeps, Dodge, GMC, Tanks, Red Ball Express, maar ook de uitscheping uit Engeland, als het maar iets met voertuigen heeft, en het liefst zo veel en zo groot mogelijk.


vr jan 18, 2008 1:39 am
comanchero
Bericht 
Voor mij:
Market Garden (Voornamelijk Eindhoven en omstreken)
Bastogne.
Berchtesgaden.

En dan voornamelijk alles rondom 101st Airborne.

En gek genoeg is dat voor mij helemaal niet begonnen met Band of Brothers, maar al ver daarvoor. Dat komt er denk ik van als je op loopafstand van het monument in Eindhoven woont en er zoveel familie is die de 18e September hebben meegemaakt.


vr jan 18, 2008 4:42 pm
Marcoo
Bericht 
Voor mij:

'Arnhem'
d-day
en met name alles wat met duitsland te maken heeft. vanaf de opmars van hitler tot z'n ondergang. Z'n politieke spel vind ik erg interessant, maar ook alle millitaire zaken.


zo jan 20, 2008 2:16 pm
Ergens in Nederland
Bericht 
Bij mij:

Bevrijding van het noorden in bijzonder de SAS operatie Amherst.. :D


ma feb 11, 2008 1:09 pm
senders221
Bericht 
Mijn interesse gaat vooral uit naar de tactieken die zijn gebruikt op de verschillende slagvelden.

En D-Day natuurlijk. Ben verscheidende keren daar ook geweest. En de duitse wehrmacht heeft mijn interesse


do jul 24, 2008 2:59 pm
bennie44
Bericht 
Mijn interresse? D-day,normandie,ardennen,market garden.Ned SSEigenlijk alles in europa.Japan en de stlle oceaan spreekt me niet zo aan.Reden ik kan dit toch nooit bezoekn.


do jul 24, 2008 8:28 pm
muncio
Bericht 
Op dit moment ben ik gefascineerd geraakt door de vergeten slag in het Hürtgenwald.
Holocaust houdt me erg bezig en ben dan ook donateur van Yad Vashem.
Verder nog D-Day en Market Garden.
Ik heb wel veel interesse in pacific en nederlands Indië omdat mijn vader, oma en opa er gezeten hebben. Ook dit is een vergeten iets hier in Europa en dat vind ik persoonlijk jammer en een beetje teleurstellend. Ik wil er dan ook alles aan doen om de mensen eens te laten begrijpen wat daar allemaal gebeurd is door de Jap. Omdat het een ver van je bed gebeuren is interesseert het veel mensen niet. Ik neem dat overigens niemand kwalijk. Misschien aan mij een schone taak als jonge generatie om hier mee aandacht aan te schenken.


vr jul 25, 2008 12:06 am
siggel
Bericht 
Rein schreef:
Hans Dorr schreef:
Aufklärungs-Abteilung 12 "Hitlerjugend"/12.SS.Pz.Div.HJ 1943-1945

Waarom juist dit ene bataljon?


Kan ik niet voor hem beantwoorden. Maar naar dat ik de kriegsgeschichte der 12.ss-panzerdivision "hitlerjugend" heb gelezen kan ik er wel inkomen. Ben zelf geintreseerd in Hans siegfried Siegel. kommandeur van de II. Panzerabteilung SS-Pz.Rgt. 12.Dus elke info is welkom


vr aug 08, 2008 8:46 pm
ewalk
Bericht 
Fall Gelb
Barbarossa
Kreta Operatie Mercuur
Stalingrad
D-Day
Market Garden
Wacht am Rhein
Slag om Berlijn
Het Japanse Offensief

Verdere interesses:
Japanse strijdkrachten met name de speciale marine landingstroepen
Wehrmacht, Fallschirmjager, SS Panzerinfanterieeenheden
US troepen: Airborne eenheden, Mariniers, Gesegregeerde divisies (Nissei, NegroDivisions etc.)


zo aug 10, 2008 11:42 am
Jan1981
Bericht 
D-DAY
Stalingrad
Market-Garden
Battle of the Bulge

Wapens: Vooral Tanks

Mooiste Handwapen: De MG42


do okt 23, 2008 7:58 pm
Panzermeyer
Bericht 
*(Terugtrekking) Oostfront Duitsers
*Oost-Pruissen (Russische oorlogsmisdaden)
*Slag om Berlijn
*Ardennenoffensief (Waffen-SS)
*Normandie (d-day)


ma nov 03, 2008 12:34 pm
Staf
Fedor

Geregistreerd:
do feb 21, 2008 6:20 pm
Berichten: 1642
Bericht 
Voor mij het Hürtgenwald... een vergeten slag die gruwelijk was.

Amerikaanse bijnaam: Death Factory. Ook wel genoemd "het Verdun van de Tweede Wereldoorlog".

En er is maar weinig van terug te vinden...

_________________
Avatar: Lt. Friedrich Lengfeld - No man hath greater love than he who layeth down his life for his enemy.


ma nov 03, 2008 8:54 pm
Profiel
muncio
Bericht 
Fedor schreef:
Voor mij het Hürtgenwald... een vergeten slag die gruwelijk was.

Amerikaanse bijnaam: Death Factory. Ook wel genoemd "het Verdun van de Tweede Wereldoorlog".

En er is maar weinig van terug te vinden...


Helemaal mee eens Fedor.
Je moet er een paar keer geweest zijn en dat ben ik. Het heeft me echt geinteresseerd gemaakt en ben onder de indruk van de verhalen van veteranen en een geweldige gids die me veel hierover heeft verteld en nog steeds contact mee heb.


wo nov 05, 2008 2:41 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 164 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group