Het is nu do maart 28, 2024 5:42 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 2 berichten ] 
Dieppe raid 
Auteur Bericht
David
Bericht Dieppe raid
Vandaag is het 62 jaar geleden dat de, grotendeels mislukte, raid op het versterkte Dieppe plaatsvond.
Een bekende slag waar de Geallieerden hun lessen uit getrokken hebben.
De Geallieerden wisten dat ze grote verliezen konden lijden maar toch vond de operatie plaats, En het waren voornamelijk Canadezen die de spits moesten afbijten.

Nu is mijn vraag;
Had Canada zich vrijwillig opgegeven voor dit initiatief of werden ze onder druk gezet door Engeland en Amerika om hun troepen af te staan? Er deden natuurlijk ook Engelse Commando's aan de operatie mee maar de Canadezen leden de grootste verliezen.
Dus was het een politiek besluit om de vrij onervaren Canadezen er op uit te sturen, of wilde Canada gewoon bewijzen dat hun troepen niet onder deden voor de Duitsers?


do aug 19, 2004 8:58 am
IA002
Bericht 
http://www.forces.gc.ca/hr/dhh/history_ ... .asp?cat=1 Kies dan File 100, vanaf pagina 21 heb je antwoord op je vraag (ik heb me destijds helemaal scheel gekopieerd, met name Dieppe)


do aug 19, 2004 5:11 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 2 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group