Het is nu vr maart 29, 2024 2:44 am




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 279 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 19  Volgende
Fotovraag Skorzeny commando's 

Moet de executieplek in Henri-Chapelle beschermd en onderhouden worden ?
Poll eindigt op di maart 24, 2009 9:45 am
Ja, het is immers een authentieke locatie 76%  76%  [ 16 ]
Nee, het zou een verkeerd signaal geven naar de slachtoffers van het Nazi-regieme 14%  14%  [ 3 ]
Geen mening 10%  10%  [ 2 ]
Totaal aantal stemmen : 21

Fotovraag Skorzeny commando's 
Auteur Bericht
Grebbeberg.nl
Bericht 
Skully schreef:
Omdat Manfred op de "nieuwe"oude foto zijn "schietschijf" nog niet heeft moet deze foto er vlak na genomen zijn.


Als je goed kijkt heeft hij die schietschijf op die nieuwe foto al wel. Door de fletsheid van de foto kost het echter moeite de witte schijf te zien.


zo okt 26, 2008 6:40 pm
Skully
Bericht 
Daar kan ik me in vinden en dat betekend dat de foto een tikje later is genomen.
Dat eerst Schmidt dan Billing en Pernass op het laatst zijn schietschijf heeft gekregen.
Dat maakt de foto natuurlijk niet minder spectaculair.
Het is immers een opname die verder nog nergens is opgedoken.


zo okt 26, 2008 8:02 pm
John S.
Bericht 
Inderdaad, zo kun je je dus vergissen door een schaduw of zo. Als je naar de oude foto van manfred kijkt dan lijkt het alsof de MP naast hem een snor heeft.
Op de betere foto blijkt dat dus niet te kloppen.

Skully, ik vind jouw vasthoudendheid trouwens indrukwekkend, Complimenten !!!


zo okt 26, 2008 8:49 pm
Grebbeberg.nl
Bericht 
Skully, mag ik even wat vragen. Op de 'nieuwe foto' heeft Pernass zij blinddoek boven de punt van de neus. Op de andere foto's er duidelijk volledig over. Hoe verklaar je dat?


zo okt 26, 2008 11:40 pm
Skully
Bericht 
Volgens mij ben jij er nu ingetrapt :lol:
Als je de Foto waar hij zijn schietschijf krijgt heel sterk vergroot zie je het puntje van zijn neus net iets onder de blinddoek uitkomen.
Bij de "nieuwe" foto wordt dit nog versterkt door het perspectief.


ma okt 27, 2008 1:04 am
Grebbeberg.nl
Bericht 
Ik neem aan dat je dan op de onderste van de drie foto's duidt. Als ik die vergroot wordt het alleen maar vager, helaas.


ma okt 27, 2008 1:09 am
Skully
Bericht 
U vraagt wij draaien.
Afbeelding
Je ziet dan ook dat het doekje een beetje scheef zit.



Ik hoop hiermee alle twijfel en onduidelijkheden te hebben weggenomen.


ma okt 27, 2008 1:20 am
Grebbeberg.nl
Bericht 
Huh, dat is toch niet dezelfde man als op de 'nieuwe foto'? Vergelijk de man links (of de foto rechts) van hem maar. Flink verschil in grootte. De man op de 'nieuwe foto' lijkt me dezelfde als degene die geheel rechts staat op de onderste van de serie van drie die je eerder plaatste.


ma okt 27, 2008 2:12 am
Skully
Bericht 
Als wij op de plek van het executiepeleton gaan staan is de opstelling als volgt.
Manfred Pernass staat rechts, in het midden staat Günther Billing (kleinste van de drie) en Wilhelm Schmidt staat links buiten.
Bekijk nu alle foto's en filmpjes en het staat 100% vast dat de nieuwe foto van de man is die heleamaal rechts staat, Manfred Pernass. Let op de haren en het postuur, ook het verfrommelde kraagje van de jas is hetzelfde. De beide foto's zijn van verschillende kanten genomen. De GI op de nieuwe foto die vanuit het vuurpeleton gezien rechts staat en de GI die rechts aan de rand op de foto staat waar Manfred zijn schietschijf krijgt is dezelfde man. Let o.a. op de vouw die hij aan zijn jas heeft. Als je hierbij het filmmateriaal bekijkt staat als een paal boven water dat beide foto's Manfred Pernass laten zien.

Afbeelding

Achter, met het hoofd tegen de paal geleund staat Manfred Pernass.
In het midden staat Günther Billing en voor op de foto staat Wilhelm Schmidt. Die heeft idd het doekje ver over zijn neus. Maar hij is het ook niet die op de nieuwe foto staat.


ma okt 27, 2008 1:53 pm
Grebbeberg.nl
Bericht 
Nee, maar dan hebben we het over dezelfde. Verwarrend ;)


ma okt 27, 2008 2:25 pm
Skully
Bericht 
Grebbeberg.nl schreef:
Nee, maar dan hebben we het over dezelfde. Verwarrend ;)

wat vind je zo verwarrend ?
De foto's zijn gewoon van verschillende hoeken genomen. Als je de filmpjes door en door kent herken je de mensen aan het postuur en ook aan de houdingen, en dus wie op de foto's staat. Ik heb het beeldmateriaal zo vaak gezien en bestudeerd dat ik zelfs door een gespiegelt afgedrukte foto niet van de wijs te brengen ben. Maar geloof me gerust op de nieuwe foto staat Manfred.


ma okt 27, 2008 2:39 pm
Grebbeberg.nl
Bericht 
Ik geloof je volkomen! Mijn vragen waren puur bedoeld voor MIJN besef.


ma okt 27, 2008 2:56 pm
Pieter F
Bericht 
Skully, zou je het formaat van de laatste foto van 6 posts terug even willen aanpassen? De maximumgrootte is namelijk 600px voor dit forum, anders wordt de lay-out verpest.


ma okt 27, 2008 3:36 pm
Skully
Bericht 
Ik wilde met de overdreven grote foto even de laatste twijfel wegnemen.
De foto's staan allemaal achterelkaar op
http :evil:
Steeds dezelfde foto's is m.i. sowiso geen verrijking.
Tenzij het ten goede komt aan het besef van één of meerdere forumbezoekers :wink:


ma okt 27, 2008 4:06 pm
Pieter F
Bericht 
Prima, maar ik geloof dat de twijfel bij Grebbeberg.nl nu is weggenomen, dus dan kan het formaat gewijzigd worden. Alvast bedankt.


ma okt 27, 2008 4:09 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 279 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 19  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group