Het is nu zo sep 20, 2020 7:48 am

Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 6 berichten ] 
boekenlijst Brabant-Zeeland 1940-1945 
Auteur Bericht
philip reinders
Bericht boekenlijst Brabant-Zeeland 1940-1945
Heren/Dames

ivm met het opzetten van een bibliotheek/archief voor mijn nieuwe baan ben ik bezig een lijst samen te stellen van een must have boeken lijst, deze boeken moeten hoofdzakelijk betrekking hebben tot bovenstaande provincies, tevens moeten het boeken zijn wat een naslagwerk is, hetzij mbt tot een specifieke eenheid of wat er zich in een dorp of plaats heeft afgespeeld, mag alles gerelateerd zijn Engels/US/Canadees/Duits/Burger, Landmacht/Marine/Luchtmacht en vanaf 1945 tot nu.

Maar moet echt iets goed zijn en echt iets wat bruikbaar is met onderzoek naar historisch onderzoek WOII

PM en mag ook, ook als men eventueel is voor de verkoop heeft liggen

ma dec 22, 2008 7:04 pm
Foes
Bericht 
Beste Philip,

kom zelf uit een dorpje in Brabant. Een inmiddels overleden inwoner heeft in de oorlogsjaren een dagboek bijgehouden. Dit is in de jaren 90 uitgegeven hier in de omgeving. 1ste boek beslaat de periode oktober 1943-oktober 1944. Bijna 300 pagina's uniek materiaal wat naar mijn mening nog steeds een uniek inzicht geeft van de oorlog in een gewoon dorp in de grensstreek. 2de boek gaat over de periode oktober 44-oktober 45, naweeen van de oorlag.
heb deze boeken al aantal maal gelezen en is zeer indrukwekkend materiaal.

Als je meer info nodig hebt hoor ik het wel.

Maikel

ma dec 22, 2008 10:35 pm
philip reinders
Bericht 
Bedankt Maikel

hou dit zeker even in het achterhoofd

di dec 23, 2008 12:16 pm
Pegasus_2406
Bericht 
Beste Philip,
Ik heb zo'n 20 a 30 boeken over de strijd in Brabant en Zeeland in 44-45. Ik wil ze wel een keer allemaal in een bestand zetten, maar dat kan even duren. Heb je hier nog behoefte aan?

wo apr 22, 2009 2:03 pm
Marloes K
Bericht 
Ik ben anders ook wel nieuwsgierig hiernaar...

zo apr 26, 2009 12:28 pm
Mia

Bericht 
Anders ik wel, ik heb wel een redelijk aantal boeken en een geduldige Zeeuwse bieb maar misschien mis ik nog wat.
Hou mij ook maar op de hoogte.

zo apr 26, 2009 1:28 pm
Profiel WWW
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 6 berichten ]