Het is nu do maart 28, 2024 2:52 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 279 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 19  Volgende
Fotovraag Skorzeny commando's 

Moet de executieplek in Henri-Chapelle beschermd en onderhouden worden ?
Poll eindigt op di maart 24, 2009 9:45 am
Ja, het is immers een authentieke locatie 76%  76%  [ 16 ]
Nee, het zou een verkeerd signaal geven naar de slachtoffers van het Nazi-regieme 14%  14%  [ 3 ]
Geen mening 10%  10%  [ 2 ]
Totaal aantal stemmen : 21

Fotovraag Skorzeny commando's 
Auteur Bericht
Stephan
Bericht 
Skully mijn complimenten met je werk,je moet maar een bijlage maken bij het boek Zwischen ritterkreus und galgen :) .
Gr.
Stephan


ma dec 22, 2008 2:41 pm
Skully
Bericht 
:shock:


di dec 23, 2008 1:00 pm
Whoa Mahomet
Bericht 
Ik heb de 13 pagina's die tot nu toe over dit bijzondere onderwerp gaan met aandacht gelezen. Mooi research wat er er reeds heeft plaatsgevonden.
Ik heb nog wel een puntje wat mij erg boeid en wat ik niet terug heb kunnen vinden: de fotograaf uit het tijdschrift After the Battle number 4 uit 1974 vindt in 1974 de plek terug waar destijds de executie heeft plaatsgevonden. Hij toont daarin ondermeer de foto van de executie op de executieplaats destijds (een munitiegebouwtje) en de plaats van het gebouwtje zoals het er uitziet in 1974. Als tekst heeft hij bijgevoegd dat hij de executieplaats moeilijk kon vinden omdat het overgroeid was en een verlaten/vergeten plek betrof.
Als ik de palen op de foto zie waar de soldaten aan vastgebonden zaten lijkt het er zelfs op dat dit palen zijn die eerst als omheining hebben gediend. In 1974 is er opnieuw omheining aangebracht bij het gebouwtje.
Ik ben benieuwd net als de fotograaf dat destijds was of de executieplaats nog aanwezig is en wat er met die plaats verder gebeurd is in de loop van de jaren.
Is het te bezichtigen, zijn er misschien recentere foto's dan destijds in 1974?
Zijn er forumleden die de plaats bezocht hebben?


di dec 23, 2008 6:34 pm
Skully
Bericht 
Ikzelf heb de executieplek nooit bezocht. Voor zover ik weet is het particulier terrein.
Maar als je alle berichten goed zou hebben gelezen en de bijgevoegde links had gevolgd was je te weten gekomen dat;

-De plek idd aan het verloederen is.
-Er een hoop veranderd is, maar de bunker bestaat nog steeds !

Ik heb alle mij bekende foto's over deze kwestie in een album gezet, ook die link staat boven.
Bij de foto's staat zo nodig uitleg. Ook het filmmateriaal is daar te vinden.

De plek is op Google-Earth te vinden.


di dec 23, 2008 7:24 pm
Leo
Bericht 
Een ontroerende bijdrage skully, zeker na het bekijken van de foto's.

Bedankt om mij dit onder de ogen gebracht te hebben.


di dec 23, 2008 8:59 pm
Whoa Mahomet
Bericht 
Skully waarschijnlijk heb ik idd de 13 pagina's niet goed genoeg gelezen.
Ik was de foto's van de huidige locatie van de executieplaats niet tegengekomen.
Bedankt voor het nogmaals de moeite nemen voor het tonen van de foto impressie.
Ze zijn zeer indrukwekkend en geven een nog heldere beeldvorming van het geheel wat zich heeft afgespeeld. Vooral de inslagen in de muur zijn confronterend!
Veel is veranderd op de locatie alleen de inslagen die zijn des te duidelijker aanwezig gebleven het is net of ze weigeren aan het zicht te verdwijnen.
Ik vind het jammer dat er zo respectloos wordt omgegaan met de locatie.
Waarschijnlijk zal over een tijd de bunker niet meer te zien door het puin of is zelf tot puin geworden!
Ik vraag me af of de huidige eigenaar wel weet wat zich heeft afgespeeld op de locatie?
Ik hoop dat de locatie tot verval bespaard zal blijven.
Skully heb je met de eigenaar daar over kunnen praten?
Misschien dat er zelfs na "bodemonderzoek" nog bodemvondsten te vinden zijn zoals hulzen en kogelpunten al dan niet vervormd.


di dec 23, 2008 10:09 pm
Skully
Bericht 
Ten eerste denk ik dat de eigenaar weet wat daar gespeelt heeft. Waarom zou hij die donkere muur ervoor gezet hebben ??
Ik probeer via via, er iets aan gedaan te krijgen. Maar het is particulier terrein.
Er is geen oorlogsmisdrijf gepleegt. Er werden Duitse spionnen geexecuteerd !!

In mijn zoektocht door forums ben ik enkele andere voorbeelden tegen gekomen.
Ergens in de Ardennen liggen nog Duitse soldaten.
Er zijn aanwijzingen dat de bewoners daar ter plekke zwijgen over de exacte locatie.
Een ander mooi voorbeeld voor het gegeven dat WOII nog lang niet uit de hoofden van de mensen is geweken is het volgende;
Een Duitse familie is op zoek naar een lid van hun Familie, deze was dus militair.
Door een huwelijk hadden ze enkele jaren geleden een Amerikaan in hun familie gekregen.
De wereld is klein en bizar, laat dit nu ook een militair zijn.
Hij ging op onderzoek uit in de Amerikaanse archiven.
Op het moment dat hij iets ontdekte en ging doorvragen werd hem duidelijk gemaakt dat men (zijn baas)
dit niet kon waarderen en dat het zijn toekomstplannen behoorlijk kon dwasbomen als hij verder zou zoeken.
Voor de Duitse familie was dit een behoorlijke dreun.

Ik denk dat m.b.t. de locatie in Henri-Chapelle "stille diplomatie" het beste werkt.
Verder hoop ik dat jullie je kunnen inhouden en niet allemaal daar een kijkje gaan nemen.
Dat zou zomaar ertoe kunnen lijden dat de locatie gesloopt wordt.


di dec 23, 2008 10:32 pm
Skully
Bericht 
Omdat er al verschillende mensen waren die vonden dat de executieplek aan het verloederen is en dat dit eigenlijk niet hoort heb ik een poll in elkaar gezet.
Je kunt dus helemaal bovenaan laten weten wat je mening is.
Ik ben benieuwd! :wink:


wo dec 24, 2008 9:52 am
Skully
Bericht 
:shock:


do dec 25, 2008 8:46 pm
rico
Bericht 
Weer geweldig gefixed Skully!!!!! Complimento's!!!


do jan 01, 2009 9:01 pm
Skully
Bericht 
:shock:


wo jan 14, 2009 2:51 pm
Skully
Bericht 
Biogafie Billing t.a.v. beroep vader aangevuld ! :mrgreen:


do jan 22, 2009 7:08 pm
Grebbeberg.nl
Bericht 
Skully, wellicht werkte hij bij de AMER centrale in Geertruidenberg. Is niet ver van Breda en bestond al ver voor de oorlog. Werd in de meidagen nog door NL troepen van 3.GB bewaakt. Tegenwoordig van Essent.


vr jan 23, 2009 1:12 am
Skully
Bericht 
:roll:


vr jan 23, 2009 1:12 pm
Skully
Bericht 
:D Net heb ik de biografie van Manfred Pernass met wat gegevens aangevuld.
Wat ik er niet in heb gezet is dat in het overleidensregister staat dat Manfred "Schüler", dus leerling was.


vr jan 23, 2009 2:10 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 279 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 19  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group