Het is nu do apr 18, 2024 1:11 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Memorial Day 2009 
Auteur Bericht
John S.
Bericht 
Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


ma mei 25, 2009 4:27 pm
mdj
Bericht 
mooie foto's.......

Indrukwekkend.

martin


ma mei 25, 2009 4:31 pm
IA006
Bericht 
...


ma mei 25, 2009 5:59 pm
struyf
Bericht 
Dan zal het waarschijnlijk verschil uitmaken waar je juist plaats genomen had. Ik kan mij voorstellen dat het er voor het spreekgestoelte wat serener aan toe gaat dan op de plaats waar ik stond (wat meer aan de zijkant van de kapel).
Er mag al wel iets gezegd worden, maar continu gebabbel tijdens de gehele ceremonie getuigt van weinig interesse vind ik... Naast mij stonden wat oudere vrouwen te praten, en naarmate het volume van de Brabançonne omhoog ging, steeg ook het gekwetter. Vrolijk gebruik van GSM was blijkbaar ook geen probleem..

Honden zijn blijkbaar ook geen probleem, want die paradeerde ook vrolijk voorbij.

Op één van de banken kon er rustig een sigaartje gerookt worden, en wat enkele personen met hun sigarettenpeuk hebben gedaan, wil ik zelfs niet weten...
Ik voelde mij op sommige momenten bijna op de zeedijk. Er werd leutig rondgekuierd tijdens de gehele ceremonie en op de berm was het pure zonneklopperij. Recht staan tijdens volksliederen en wanneer dat gevraagd werd, was ook niet direct nodig.
Volgens mij komen sommige mensen hier naartoe uit gewoonte, of om bij te praten. Dit zal misschien nog versterkt door het mooie weer gisteren.

Let wel, dit is hier geen persoonlijke aanval of zo, en ik twijfel niet aan de goede wil van vele anderen aanwezig. Sommige dingen vond ik gewoon niet gepast... Voor mijn vrouw bvb moet het ook niet allemaal zo strikt, maar zelfs zij vond het er gisteren wat over!

Mvg
Tim


ma mei 25, 2009 8:54 pm
Foes
Bericht 
Ben zaterdag eerst langs Margraten gereden om daar 2 bloemetjes weg te leggen, was al goed druk met mensen en voorbereidingen.
Daarna doorgereden naar HC om daar eerst een bloemetje te leggen bij Joseph E. Williams om daarna de plechtigheden mee te maken. Ik vond het een indrukwekkende gebeurtenis die niet te lang duurde. Het was naar mijn idee goed geregeld.
Wel veel security, maar niet vervelend aanwezig.

Ben het wel met Dennis en de rest eens dat er altijd weinig bloemen liggen. Ik ben meestal ook 1 van die vijf bloemetjes.

Zag de Belgische veteranen aardig zweten alvorens er water werd gebracht.

Heb de fly-over nog op de film staan, blijft ook indrukwekkend.

al met al een hele mooie warme dag!!


di mei 26, 2009 10:00 am
-Spitfire-
Bericht 
Was een warme en ook een mooie dag. Goed om te zien dat weer duizenden aanwezig waren op de begraafplaats. Hier wat foto's van mij. Voor meer foto's, zie mijn account op Flickr. :wink:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


di mei 26, 2009 4:04 pm
Dennis N
Bericht 
Hierbij een stapeltje foto's van mijn bezoek aan HC en Margraten:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


di mei 26, 2009 7:27 pm
Ronald S
Bericht 
Hey John,

Leuke foto, vooral de laatste :lol:


di mei 26, 2009 8:50 pm
John S.
Bericht 
:lol:


wo mei 27, 2009 11:42 am
muncio
Bericht 
Prachtige impressie door de foto's ik kon er niet bij zijn maar overal waar ik een graf van geadopteerd heb liggen bloemen dat is aan mijn stand verplicht naar de families toe.
Thanks allemaal voor de foto's


wo mei 27, 2009 11:44 pm
Jappieyo
Bericht 
Mooie foto's mensen, leuk om te zien dat ook op dit forum zoveel interesse is.

Ben op margraten geweest en vond het een prachtige bijeenkomst.
Heb ook diverse foto's gemaakt, maar ik zie al geweldige sfeer impressies hier dus hoe ik niks meer toe te voegen :wink:

Leuk ook dat de NOS en RTL4 aandacht hebben besteed hebben aan de memorial day op margraten, helemaal apart als ik daarna bij RTL4 mezelf terug zie op het journaal. :)

Ik kon zelf niet ardennen cemetery dus daar hebben vrienden van me bloemen gelegd.


do mei 28, 2009 12:49 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 17 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group