Het is nu do maart 28, 2024 11:28 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 279 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19  Volgende
Fotovraag Skorzeny commando's 

Moet de executieplek in Henri-Chapelle beschermd en onderhouden worden ?
Poll eindigt op di maart 24, 2009 9:45 am
Ja, het is immers een authentieke locatie 76%  76%  [ 16 ]
Nee, het zou een verkeerd signaal geven naar de slachtoffers van het Nazi-regieme 14%  14%  [ 3 ]
Geen mening 10%  10%  [ 2 ]
Totaal aantal stemmen : 21

Fotovraag Skorzeny commando's 
Auteur Bericht
Harro
Bericht 
De laatste keer dat ik hem sprak was in 2005 toen hij op AHF actief was als forumlid Radiomonitor maar ik zie dat hij daar voor het laatst actief was in 2007.


vr feb 27, 2009 9:03 pm
Skully
Bericht 
Maar dat stuk is dus alleen op internet verschenen ?
Trouwens is er weer een nieuwe foto van Manfred Pernass opgedoken.
Het gebruik van de foto kost ca. 200 Euro. Dat laat ik dus. Ik heb met hun contact opgenomen. Zij vonden de materie zo interesant dat ze gaan kijken of ze meer onbekende foto's kunnen opsporen.

http://pro.corbis.com

zoek op ; Captured german, scrol naar beneden en je kommt Manfred tegen, frontaal.


vr feb 27, 2009 9:50 pm
Harro
Bericht 
Klopt, hij beschreef een paar herinneringen op het forum. Je zou hem een pb kunnen sturen via AHF in de hoop dat hij reageert.


vr feb 27, 2009 9:56 pm
Skully
Bericht 
. :shock:


do maart 05, 2009 2:45 pm
Staf
Kaj

Geregistreerd:
ma jul 03, 2006 12:06 pm
Berichten: 2710
Woonplaats: Nederland
Bericht 
Indrukwekkend stuk research heb je daar. Met zoveel materiaal zou je een boek kunnen schrijven.

_________________
"In every Polish heart these words must be engraved as in stone: The blood shed unites us, the execution wall, Dachau and Auschwitz and our ravaged home. Every nameless grave and every prison cell, unite us all" - Wladyslaw Broniewski


do maart 05, 2009 3:25 pm
Profiel
71st Infantry Division
Bericht 
Dag Skully en Harro,

Wat een geweldig verhaal om te lezen en dat er links bij staan zodat ik ook kan kijken, mijn tabbladen raken overvol.
Geldt trouwens voor meer topic op dit forum.
Ik ben zelf op de begraafplaats in Lommel geweest en heb daar dit filmpje gemaakt,
http://www.youtube.com/watch?v=W78mo7KCzkc

Groetjes en blijven posten a.u.b.

John


do maart 05, 2009 4:00 pm
Skully
Bericht 
:shock:


zo maart 22, 2009 5:26 pm
John S.
Bericht 
Erg interessant !


zo maart 22, 2009 7:16 pm
Eberbach
Bericht 
Fantastisch speurwerk Skully. Ongelofelijk wat je boven water krijgt. Héél interessant. Misschien moet je je resultaten inderdaad een keer als boek uitgeven.

Ik blijf het topic volgen. Ga zo door :!: :!:


wo maart 25, 2009 10:39 pm
Skully
Bericht 
Eberbach schreef:
Misschien moet je je resultaten inderdaad een keer als boek uitgeven.

Vandaag een Mail gehad van de Auteur Michael Schadewitz. Het punt is dat hij ook met dat voorstel kwam. Dat betekend dat ik even met verder posten wacht tot hij na Pasen weer thuis is en we gekeken hebben of er idd genoeg is om het in een boek te gieten. Maar dan is het verder op internet kwakken niet verstandig, dat is ook de redenen dat ik bepaalde info even van het net gehaald heb tot ik weet wat er gaat gebeuren. Dus ik ga door met onderzoek bespreek de kwestie met Schadewitz en we zien dan verder. Uiteraard hou ik jullie op de hoogte over de kwestie.


do maart 26, 2009 11:28 am
Eberbach
Bericht 
Zou geweldig zijn. Nu zijn er nog wel wat gaten in het onderzoek, maar gezien wat je nu al boven water gekregen hebt, heb ik er alle vertrouwen in.

Ik heb trouwens een redelijk boekje uit de jaren 70/80, getiteld:
"Skorzeny, de gevaarlijkste man van Europa", door Charles Whiting (Standaard Uitgeverij, isbn 90 02 13060 0).

Daarin ook info over operatie Greif. Hierbij een foto uit het boek. Weet even niet meer of die al op het forum staat.

Afbeelding


do maart 26, 2009 3:11 pm
Skully
Bericht 
Ja, die Titel ben ik vaker tegen gekomen. Ik ben trouwens zeker met je eens dat er nogal wat gaten in het onderzoek zijn. Ik ben thuis wel al verder dan de info die ik gepost had. Maar ik heb nu geen idee waar Schadewitz naar toe wil. Vandaar dat ik ook de biografien verwijderd heb. Ik denk dat hij met zijn contacten zeker kan helpen gaten te dichten. Het willen schrijven van een boek was nooit in mij opgekomen. Vergeet niet wat de "moeder van alle vragen" was. Wie van de twee is Billing ? En de foto van de 2 Duitsers die worden bewaakt door die twee vriendelijke heren van de MP.
Op een forum posten is nog heel iets anders dan een boek. Ik ben dan ook benieuwd hoe zich dat gaat ontwikkelen.
En belooft is belooft, ik hou jullie op de hoogte.
:D


do maart 26, 2009 3:49 pm
Skully
Bericht 
Even wil ik met terugmelden met deze versie van het filmmateriaal van de executie op 23.12.1944.
Een ingekorte variant hiervan kenden we al.
Deze kommt uit de documontaire "Executie" uit 1995. Het onderwerp van de documentaire is duidelijk. Wat het onderzoek betreft, dat loopt, en loopt, en loopt.
Heelaas neemt het aantal tegenvallers toe.
Niet alle families willen meewerken, privefoto's van Pernass zijn niet meer te traceren.
Er zijn geen kinderen uit het tweede huwelijk van de moeder en haar graf ligt er onverzorgd bij. Diegene die haar begrafenis heeft betaald is sinds 1989 dood.
Mijn twee "zorgenkindjes" Bronny en Weisenfeld doen nog steeds moeilijk.
Bijzonder is het gegeven dat ik nu over documenten beschik waaruikt blijkt onder welke omstandigheden een aantal mannen zijn opgepakt.
Hierdoor is weer een legende omtrend de commandosoldaten onderuit gehaald. Meer verklap ik nog niet.
Leuk om nog te vermelden is dat er door een interpretatiefout van de archivaris de vader van Günther Schilz een verkeerde baan kreeg toegeschreven.
Dat is nu gecorrigeerd. We wachten nu nog (steeds) op een aantal archiven.
Een ding is zeker het zal nog even duren voordat alle bronnen aangeboord zijn en alles wat er nog aan informatie is op een hoop ligt en uitgewerkt kan worden.

Gr. Skully


di aug 11, 2009 4:30 pm
koos24
Bericht 
Whoa Mahomet schreef:
Ik heb de 13 pagina's die tot nu toe over dit bijzondere onderwerp gaan met aandacht gelezen. Mooi research wat er er reeds heeft plaatsgevonden.
Ik heb nog wel een puntje wat mij erg boeid en wat ik niet terug heb kunnen vinden: de fotograaf uit het tijdschrift After the Battle number 4 uit 1974 vindt in 1974 de plek terug waar destijds de executie heeft plaatsgevonden. Hij toont daarin ondermeer de foto van de executie op de executieplaats destijds (een munitiegebouwtje) en de plaats van het gebouwtje zoals het er uitziet in 1974. Als tekst heeft hij bijgevoegd dat hij de executieplaats moeilijk kon vinden omdat het overgroeid was en een verlaten/vergeten plek betrof.
Als ik de palen op de foto zie waar de soldaten aan vastgebonden zaten lijkt het er zelfs op dat dit palen zijn die eerst als omheining hebben gediend. In 1974 is er opnieuw omheining aangebracht bij het gebouwtje.
Ik ben benieuwd net als de fotograaf dat destijds was of de executieplaats nog aanwezig is en wat er met die plaats verder gebeurd is in de loop van de jaren.
Is het te bezichtigen, zijn er misschien recentere foto's dan destijds in 1974?
Zijn er forumleden die de plaats bezocht hebben?


Ik heb de plaats bezocht in december 2004 toen ik wat locaties bezocht uit het boek Ardennen through the lens waaronder de plaats van de excecuties.
Het zit achter een bedrijf (garage?) waar veel vrachtwagens staan.
De muur is voor de helft bedekt met rommel en aarde maar de gaten
zijn nog net zichtbaar.
Ik zal van de week eens kijken of ik de foto's, niet digitaal, kan inscannen en posten in deze draad.


zo aug 16, 2009 10:34 pm
koos24
Bericht foto gevonden
Afbeelding
Deze foto maakte ik in 2004 (december)
Mijn reisgenoot wijst de kogelgaten aan in de muur.

Foto is een scan van een "normale" foto.

Afbeelding
Scan van blz. 118 uit het boek "Battle of the Bulge throug te lens"
Foto's zijn gemaakt in 1994 het boek is uitgekomen in 2000


ma aug 17, 2009 10:09 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 279 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group