Het is nu do maart 28, 2024 8:17 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 13 berichten ] 
Gastspreker, project STIWOT in de klas. 
Auteur Bericht
lars40/45
Bericht Gastspreker, project STIWOT in de klas.
Afgelopen maandag was het de derde keer dat ik een uitnodiging ontving om als gastspreker mijn presentatie te geven voor een lagere school.

Op S.B.O De Wissel is men jaarlijks met een WO2 week bezig waarbij een bezoek wordt gebracht aan Nationaal monument Kamp Vught en waarbij er gastsprekers worden uitgenodigd die vanuit verschillende achtergronden iets over WO2 kunnen vertellen.
Het betreft 12 jarige kinderen die vanwege leerproblemen in kleinere groepen zitten, zodat ik die dag 4 groepen schoolverlaters van in totaal 67 kinderen in de klas heb gehad. De groep is dan opgedeeld in 2x2, zodat ik 2 presentaties kan geven.
Mijn onderwerp betreft D-Day 6 juni 1944 en het belang van deze landing voor onze vrijheid.

Vorig jaar heeft er in het magazine Checkpoint een interview met mij gestaan met o.a. dit werk als gastspreker. N.a.v. dit artikel ben ik gebeld door de weduwe van de overleden voorzitter van de voormalige Raad van het verzet, met het verzoek langs te komen ivm een schenking voor het scholenproject.
Mevr, de Vries heeft 20 jaar in Normandie gewoont en had oa een opengereten granaat uit het zand voor de "Pluskat"bunker, resten van een Garand etc.
Ik heb haar van de presentatie een leuke foto toegezonden.

Binnenkort kunnen we nav wat publiciteit nog een mooie schenking verwachten om het project nog meer aan te kleden.

In de fotobijlage een indruk van een nuttige (vrije) dag.
Met dank aan Jeroen voor de deskundige plaatsing.


za apr 03, 2010 7:11 pm
Bestuur STIWOT
Avatar gebruiker
Jeroen

Geregistreerd:
za maart 13, 2004 10:20 pm
Berichten: 4956
Woonplaats: Helmond
Bericht 
Afbeelding

Afbeelding

_________________
"When you go home, tell them of us and say, for your tomorrow, we gave our today." - 2nd (British) Division War Memorial, Kohima.


za apr 03, 2010 9:45 pm
Profiel WWW
lars40/45
Bericht 
De rest van de fotoserie betreft privacy gevoelige informatie, waar we als STIWOT
geen problemen mee willen hebben.
Daarom zijn er 2 externe bronnen waar de rest van de fotoserie is te zien :

http://cid-c1862c3fe54b8fbf.skydrive.li ... !WEbqxo%24

http://www.facebook.com/profile.php?ref ... 0615562696


zo apr 04, 2010 9:46 am
John S.
Bericht 
Goed werk Lars !!!


zo apr 04, 2010 10:44 am
muncio
Bericht 
Ga zo door!


ma apr 05, 2010 4:47 pm
Pieter F
Bericht 
Ziet er leuk uit Lars! Ik heb toch ook aardig wat spullen laten zien in mijn klassen, maar geen resten van een Garand. :wink:


ma apr 05, 2010 7:56 pm
wo2-freak
Bericht 
Leuk om te zien!


ma apr 05, 2010 11:13 pm
Harro
Bericht 
Top, alleen hakenkruis volgende keer even juist weergeven (haken met de klok mee) ;)


di apr 06, 2010 12:25 pm
lars40/45
Bericht 
Bedankt voor de tips over het hakenkruis, deze kinderen zien dat niet maar als ik dit jaar bij het VWO binnenstap dan zijn ze vast net zo scherp als jullie ...


di apr 06, 2010 7:55 pm
Staf
Avatar gebruiker
Kevin

Geregistreerd:
za maart 27, 2004 7:12 pm
Berichten: 6994
Bericht 
Behalve jouw inzet, is het ook goed om te horen dat er mensen bereid zijn dit mooie initiatief met een schenking te steunen.

_________________
Hoofdredacteur Artikelen TracesOfWar.com
STIWOT (Stichting Informatie Wereldoorlog Twee)

Schrijver van:
* Oorlogszone Zoo
* De boodschapper uit de hel
* Een rechter in Auschwitz
* Het masker van de massamoordenaar
* Kerstmis onder vuur
* Kolberg


di apr 06, 2010 8:22 pm
Profiel WWW
Bestuur STIWOT
Avatar gebruiker
Jeroen

Geregistreerd:
za maart 13, 2004 10:20 pm
Berichten: 4956
Woonplaats: Helmond
Bericht 
Harro schreef:
Top, alleen hakenkruis volgende keer even juist weergeven (haken met de klok mee) ;)


Zat er nog over te denken om de foto te spiegelen... maar denk dat het dan was opgevallen dat Europa verkeert om stond :wink:

_________________
"When you go home, tell them of us and say, for your tomorrow, we gave our today." - 2nd (British) Division War Memorial, Kohima.


di apr 06, 2010 10:04 pm
Profiel WWW
Harro
Bericht 
Hehehe :mrgreen:


di apr 06, 2010 10:29 pm
Jan1981
Bericht 
Hahaha die Jeroen..das een leuke ja.

Goed werk van Lars!!! Petje af :wink:


wo apr 07, 2010 8:44 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 13 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 16 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group