Het is nu do maart 28, 2024 3:24 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 12 berichten ] 
Bombardement oktober 1940 
Auteur Bericht
Vin1
Bericht Bombardement oktober 1940
Weet iemand waar ik een overzicht kan vinden welke bombardementen hebben plaats gevonden in oktober 1940. En in het bijzonder, begin oktober?

Alvast bedankt :wink:


do mei 13, 2010 11:56 pm
Vin1
Bericht 
In de omgeving Rotterdam / Vlaardingen.


di jun 01, 2010 11:33 pm
Vin1
Bericht 
Bedankt voor je info! Nuttig!
Weet je toevallig ook bij welke bombardementen ook woonhuizen getroffen zijn, of is dit bij alle bombardementen geweest?


vr jun 04, 2010 11:55 pm
Pieter F
Bericht 
Vin1, bij het bombardement op Vlaardingen op 11 oktober 1940 zijn woonhuizen geraakt. Ik heb hier eventueel wel meer informatie over.


za jun 05, 2010 9:34 am
Vin1
Bericht 
Ik heb foto's met de datum 4 oktober 1940
Dat moeten foto's zijn van een bombardement van omgeving Rotterdam / Vlaardingen. Dus dan kan 11 oktober niet van toepassing zijn.
Moet net voor 4 oktober gebeurd zijn.
Je ziet ook aan de beelden dat het verse schade is. Puin ligt nog op de straat. Het kunnen dus geen beelden zijn van het gevolg van 14 mei 1940.
Want in oktober was de straat in elk geval al weer opgeruimd. Verder zijn de fotos zo genomen dat je er verder weinig aan kan herkennen.
Alleen voor de archivering wil ik weten op welk bombardement deze fotos betrekking hebben.


za jun 05, 2010 9:19 pm
Pieter F
Bericht 
Ik kan de volgende keer dat ik in het archief ben hier in Vlaardingen voor je natrekken of er op 1 en 2 oktober 1940 schade was aan woonhuizen door de bombardementen.


zo jun 06, 2010 9:46 am
PoppyBooks
Bericht 
Op 11 oktober 1940 vallen per vergissing een paar Engelse bommen op de Hoogstraat, de Kuiperstraat en de Afrol.
Er vallen 5 doen en vele gewonden.
Bron: 'De donkere jaren van Vlaardingen' van Jan Anderson en Hjalmar Teunissen.
Diverse foto's van de resultaten van dit "bombardement" zijn in deze publicatie ook te vinden.


zo jun 06, 2010 1:04 pm
Vin1
Bericht 
PoppyBooks schreef:
Op 11 oktober 1940 vallen per vergissing een paar Engelse bommen op de Hoogstraat, de Kuiperstraat en de Afrol.
Er vallen 5 doen en vele gewonden.
Bron: 'De donkere jaren van Vlaardingen' van Jan Anderson en Hjalmar Teunissen.
Diverse foto's van de resultaten van dit "bombardement" zijn in deze publicatie ook te vinden.


Alleen ik doel op de periode van 4 0ktober 1940 of net iets daarvoor.


zo jun 06, 2010 2:47 pm
Vin1
Bericht 
Pieter F schreef:
Ik kan de volgende keer dat ik in het archief ben hier in Vlaardingen voor je natrekken of er op 1 en 2 oktober 1940 schade was aan woonhuizen door de bombardementen.


Als je dat zou willen doen, dan graag!


zo jun 06, 2010 2:47 pm
Pieter F
Bericht 
Kan een paar weken duren hoor, ik kom er denk ik pas in mijn vakantie weer.


zo jun 06, 2010 7:55 pm
Vin1
Bericht 
Heeft totaal geen haast hoor! Ik waardeer het al dat je even wilt kijken. :wink:


zo jun 06, 2010 8:39 pm
Vin1
Bericht 
Bedankt voor de info!
Weet je toevallig ook welke huisnummers getroffen zijn in de Snellinckstraat. Met google maps zag ik dat ’s Gravendijkwal totaal vernieuwd is helaas....


zo jun 06, 2010 10:44 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 12 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 17 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group