Het is nu do maart 28, 2024 5:47 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Adoptiegraf Merwyn Stanford 
Auteur Bericht
spideycop
Bericht Adoptiegraf Merwyn Stanford
Nieuw hier.....

Maar niet onbekend met forum's
Vond het appart dat hier wat genoemd word over de stichting adoptie graven. Hier vind ik dus meer mensen die een graf geadopteerd hebben
Ik heb het graf van Merwyn Stanford voor details zie picture.
Leuk is ook dat ik vollop contact heb met zijn broer in de States
Maakte laats wat foto's en films en deze uiteraard opgestuurd
Vond ie prachtig zo kun je teminste nog mensen blij maken

gr spidey


Afbeelding


ma dec 17, 2007 10:23 am
Dennis N
Bericht 
Welkom Spideycop!

Daar is het waar je het voor doet toch? De eventuele nabestaanden laten weten dat er voor hun geliefde gezorgd wordt en dat ze niet vergeten raken!

We zijn benieuwd wat je zoal te weten bent gekomen over Stanford.


ma dec 17, 2007 12:35 pm
John S.
Bericht 
Welkom !!


ma dec 17, 2007 1:45 pm
spideycop
Bericht 
Dennis N schreef:
Welkom Spideycop!

Daar is het waar je het voor doet toch? De eventuele nabestaanden laten weten dat er voor hun geliefde gezorgd wordt en dat ze niet vergeten raken!

We zijn benieuwd wat je zoal te weten bent gekomen over Stanford.



Nou dat wil ik best vertellen hoor

Merwyn was lid van de 570 bombsqaud 390 th bombgroup
en vloog met Robert Outman (zie http://www.merkki.com/outmanbob.htm)
Op hun missie naar Duitsland toe (zie http://www.390th.org/unit/missions/M200.HTM)
op weg naar Merseburg-Kolleda, Duitsland zijn van hun groep 2 bommerwerpers neergestort waarvan die van Merwyn nabij Hoorn in Nederland.
Ik zou zeggen lees de site's super intressant
De man is ons eeuwig dankbaar geloof me (zijn broer in Georgia)

Ooit zal ik daar ook nog naar toe gaan.

Diep respect hoor !!

gr Jack


ma dec 17, 2007 5:18 pm
ron_R
Bericht 
er staan een hoofdstuk beschreven over deze chrash in het boek "sporen aan de hemel "van Ab Jansen

als je er naar toe gaat weet je niet wat je mee maakt
zo dankbaar zijn ze daar
spreek uit eigen evaring

in 2009 gaan wij ook weer terug naar de familie
ze vragen het iedere keer waneer we weer komen


ma dec 17, 2007 7:19 pm
Dennis N
Bericht 
Ik heb trouwens de topic titel aangepast, de titel 'margraten' was iets te algemeen.


do dec 20, 2007 3:56 pm
spideycop
Bericht 
Dennis N schreef:
Ik heb trouwens de topic titel aangepast, de titel 'margraten' was iets te algemeen.


Oke thanks !


do dec 20, 2007 5:43 pm
chocolade
Bericht 
Beste allemaal, ik ben op zoek naar informatie over deze crash op 7 juli 1944 boven Hoorn.
Staff Sgt. Merwyn F. Stanford jr staat gerigistreerd als KIA terwijl hij door ooggetuigen in het dorp Sijbekarspel is geidentificeerd als per parachute neergekomen en ontvlucht.
Mogelijk op de vlucht neergeschoten? Voor een voordracht willen we graag zekerheid wat er met hem is gebeurd.


ma aug 30, 2010 5:34 pm
Pieter F
Bericht 
Hallo Chocolade, welkom op het forum. Je zou contact kunnen proberen te leggen met Jack. Wellicht kan hij je meer hierover vertellen.


ma aug 30, 2010 9:16 pm
spideycop
Bericht 
chocolade schreef:
Beste allemaal, ik ben op zoek naar informatie over deze crash op 7 juli 1944 boven Hoorn.
Staff Sgt. Merwyn F. Stanford jr staat gerigistreerd als KIA terwijl hij door ooggetuigen in het dorp Sijbekarspel is geidentificeerd als per parachute neergekomen en ontvlucht.
Mogelijk op de vlucht neergeschoten? Voor een voordracht willen we graag zekerheid wat er met hem is gebeurd.


Helaas is Merwyn niet ontkomen
Door de klap was de deur van de geschutskoepel geforceerd
Hierdoor kon hij en nog een crewmember niet uit het brandende vliegtuig komen. Dit heb ik van zijn zijn nog in levende zijnde broer Max Standford.
Kijk ook eens op: http://www.merkki.com/outmanbob.htm

Groeten Jack


ma aug 30, 2010 9:56 pm
ron_R
Bericht 
de engiste die ontsnapte met behulp van de ondergrondse is Arthur Brown


di aug 31, 2010 2:29 pm
chocolade
Bericht 
Dank voor jullie reacties, opvallend dat zoveel mensen informatie hebben over dit specifieke onderwerp! Ik heb er nog wel 100 vragen over maar beperk me even tot dit bemanningslid. Had Jack zijn tip over de bron al eerder op een andere manier geraadpleegd, reeds een 1e email van Bob Outman (laatste overlevende) ontvangen en van een familielid van Arthur Coffey. Gemeente archief Hoorn geeft ook aan dat Stanford direct in Hoorn is ter aarde besteld met een aantal andere bemanningsleden. De zoon van eerder genoemde ooggetuige uit ons dorp wist echter zowel voornaam als achternaam correct te noemen en te spellen. Zelfs een jack van Stanford is nog jarenlang gedragen door zijn vader, wonderlijk allemaal... Zelfs zijn papieren zijn na de oorlog teruggestuurd, waarschijnlijk via het Rode Kruis. Is het mogelijk dat iemand van jullie dat kan navragen bij de familie Stanford of hebben jullie een email adres om daarnaar te kunnen informeren? Groet, Cees.


wo sep 01, 2010 10:16 am
muncio
Bericht 
Misschien kan dit je helpen!

http://www.footnote.com/documents/28597 ... ports_wwii

Hierop heb je de Missing Air Crew Reports. De naam Merwin Stanford herkend die.


do sep 02, 2010 2:33 pm
chocolade
Bericht 
Bete Muncio, dank voor deze interessante website, kende ik nog niet.......Inderdaad komt deze naam en andere bemanningsleden hier op voor. In een duits document ter identificatie (gem Hoorn) ontbreken alleen bij Stanford de officiele papieren, wonderlijk! Daarom zoeken we verder wat daarvan de oorzaak kan zijn. Toch nog een verzoek: wie kent het email adres van de familie Stanford om aan hen de vraag te kunnnen stellen of er na de oorlog papieren van Merwyn zijn toegestuurd. Dank, groet Cees.


vr sep 03, 2010 10:25 am
ron_R
Bericht 
stanford wat de BTG van de 42-97933 (de MARC op Footnote)
waarschijnlijk zal dit 42-97983 moeten zijn

hij is met de ball turret naar beneden gekomen toen deze los is geraakt door de crash
is later gevonden

in de MARC zitten duitse documenten KU reports genoemd


vr sep 03, 2010 11:54 am
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 16 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group