Het is nu vr maart 29, 2024 1:50 am




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Caen: Jäger-Regiment 31, 16. Luftwaffen-Feld-Division 
Auteur Bericht
Avatar gebruiker
Wilco_Vermeer

Geregistreerd:
zo maart 14, 2004 3:03 pm
Berichten: 11903
Woonplaats: Bemmel
Bericht 
Okay, rond de 20 had ik niet begrepen. Als hij in 1944 rond de 20 was (laten we dat aannemen. Dan zit je op een geboortedatum tussen 1920 en 1925.

Dan hebben we denk ik voor wat betrefd bekende gevallenen en vermistendata de volgende mogelijkheden.

Haak, Gerhard, rang Jäger, geb. 20-11-1926, overl. 12-08-1944, echter in Italië en ligt daar op een oogloskerkhof.

Haack, Gerhard, *08-07-1926 te Boddin, + 03-11-1944 geen verdere data bekend.
Haack, Gerhard, *08-07-1925 te Loddin, + 09-1944 geen verdere data
(ik denk dat deze twee één en dezelfde persoon is alleen dat de Volksbund ooit data met twee sets geboortegegevens heeft ontvangen)

Haack, Gerhard, Unteroffizier, *04-07-1924 te Neukodra, +08-04-1945 te Ettleben, begraven te Würzburg-Hauptfriedhof graf 1131

Anderen zijn bij de Volksbund niet te vinden, wat niet betekend dat ze er niet waren, maar dat de Volksbund verder geen data heeft. Misschien geeft dit wat extra mogelijkheden om te zoeken op plaats waar personen zijn omgekomen, liggen begraven en historie van de betreffende eenheid.

Sorry Jeroen, mosschien dat de mods deze topic maar even moet splitsen anders raakt je vraag wellicht ondergesneeuwd :?

_________________
"Als de Weg wordt gevolgd, gebruikt men paarden om akkers te ploegen. Als de Weg niet wordt gevolgd, gebruikt men paarden om oorlog te voeren."
(Lao-Tse)


di sep 21, 2010 9:11 am
Profiel WWW
Avatar gebruiker
Wilco_Vermeer

Geregistreerd:
zo maart 14, 2004 3:03 pm
Berichten: 11903
Woonplaats: Bemmel
Bericht 
Jeroen, probeer ook eens te zoeken onder 16. Feld-Division (L) waarmee in met name naoorlogse literatuur van Duitse militair historici de 16.Luftwaffen-Feld-Division veelal werd aangemerkt.

_________________
"Als de Weg wordt gevolgd, gebruikt men paarden om akkers te ploegen. Als de Weg niet wordt gevolgd, gebruikt men paarden om oorlog te voeren."
(Lao-Tse)


di sep 21, 2010 9:16 am
Profiel WWW
Brigitte
Bericht 
Dan je wel Wilco voor de informatie, wat veel dezelfde Haacken zeg!
Nu schiet me te binnen, dat iemand ooit gezegd heeft dat hij uit Berlijn kwam?
Maar omdat het zo'n tijd geleden was, en er zo'n groot taboe heerste, weet niemand echt hoe het precies zit.

Oma was dus zwanger, en in maart 1945 werd mijn vader toen geboren.
Haar ouders hadden alle brieven achter gehouden van hem, dus dacht mijn oma dat Gerhard haar in de steek gelaten had.
Trauma alom en vandaar dat ze er nooit meer over heeft willen praten!

Moet nu weg, dus kan even niet verder reageren.


di sep 21, 2010 9:20 am
Avatar gebruiker
Wilco_Vermeer

Geregistreerd:
zo maart 14, 2004 3:03 pm
Berichten: 11903
Woonplaats: Bemmel
Bericht 
Nog een tip Jeroen, het Bundesarchiv heeft de Vernichtungsverhandlungen 1943-1944 van de 16.Luftwaffen-Feld-Division.

_________________
"Als de Weg wordt gevolgd, gebruikt men paarden om akkers te ploegen. Als de Weg niet wordt gevolgd, gebruikt men paarden om oorlog te voeren."
(Lao-Tse)


di sep 21, 2010 9:27 am
Profiel WWW
zjopske
Bericht 
Je zou even naar de gemeente waar hij geboren is wat informatie over hem opvragen, dan moet er wel een geboorte datum uit komen.


di sep 21, 2010 8:38 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group