Het is nu do apr 18, 2024 7:41 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 8 berichten ] 
Opgeblazen brug Breda 
Auteur Bericht
Vin1
Bericht Opgeblazen brug Breda
Goedemiddag Allemaal,

Heeft er iemand info of er in Breda en net rondom Breda ook bruggen zijn opgeblazen in mei 1940 door Nederlandse Genietroepen?

Alvast bedankt,

Vincent


vr okt 22, 2010 2:38 pm
wo2-freak
Bericht 
O toevallig. Breda is 7km van mijn plaats rijden. Er is in Breda volgens mij een museum over WW2, maar ik kan er naast zitten. Misschien dat zij informatie hebben, zo niet, dan is er misschien informatie te vinden bij het Poolse ereveld. Maar dat weet ik niet zeker, want dat van de Polen heeft te maken met na 1940.


vr okt 22, 2010 4:14 pm
Vin1
Bericht 
Dat bruggenclubje richt zich meer op de bruggen over de grote rivieren niet de echt de kleine standsbruggen.


vr okt 22, 2010 8:00 pm
Vin1
Bericht 
Bedankt voor het meedenken in elk geval :wink:


zo okt 24, 2010 12:31 pm
philip reinders
Bericht 
Beste kan je een kijken je nemen in het Archief in Breda, ben hier pas nog geweest, maar dat was voor Princehage, ae hadden echter wel 2 of 3 boeken staan mbt Breda in de oorlog


zo okt 24, 2010 12:40 pm
Kriegsberichter
Bericht 
...


ma nov 15, 2010 12:11 am
Avatar gebruiker
Wilco_Vermeer

Geregistreerd:
zo maart 14, 2004 3:03 pm
Berichten: 11906
Woonplaats: Bemmel
Bericht 
In ieder geval werd de brug bij Terheijden, nabij Breda door een Duitse luchtaanval opgeblazen, volgens mij op 11 mei.

Hier vind je het één en ander over Breda en omgeving terug:
http://www.zuidfront-holland1940.nl/ind ... bataljon-3

_________________
"Als de Weg wordt gevolgd, gebruikt men paarden om akkers te ploegen. Als de Weg niet wordt gevolgd, gebruikt men paarden om oorlog te voeren."
(Lao-Tse)


ma nov 15, 2010 2:32 pm
Profiel WWW
Vin1
Bericht 
Bedankt voor de tips weer!


ma nov 15, 2010 3:01 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 8 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group