Het is nu di maart 19, 2024 8:55 am




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 77 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
De geallieerden hadden oorlog moeten voorkomen! 
Auteur Bericht
Leo
Bericht 
Ja,okay.Hitler wist natuurlijk dat er door de Russische bezetting van Polen voor de Russen een verdedigingslijn zonder diepteversterkingen was ontstaan.Dat was trouwens tijdens Barbarossa nog steeds het geval door de Russiche annexatie van Bessarabié.

...-


ma okt 04, 2004 10:58 pm
Avatar gebruiker
Wilco_Vermeer

Geregistreerd:
zo maart 14, 2004 3:03 pm
Berichten: 11903
Woonplaats: Bemmel
Bericht 
De belangrijkste samenwerking tussen de Wehrmacht en het Rode Leger had al eerder plaatsgevonden (De Luftwaffe en andere onderdelen werden getraind in de jaren 20 en 30 in de SOvjet Unie). Daarnaast werd ten gevolge van de overeenkomst mbt Polen diverse technische hoogstandjes aan elkaar uitgewisseld in de vorm van vliegtuigen, schepen, geschut e.d.

_________________
"Als de Weg wordt gevolgd, gebruikt men paarden om akkers te ploegen. Als de Weg niet wordt gevolgd, gebruikt men paarden om oorlog te voeren."
(Lao-Tse)


di okt 05, 2004 8:52 am
Profiel WWW
ErnstJan
Bericht 
Wilco_Vermeer schreef:
De belangrijkste samenwerking tussen de Wehrmacht en het Rode Leger had al eerder plaatsgevonden (De Luftwaffe en andere onderdelen werden getraind in de jaren 20 en 30 in de SOvjet Unie). Daarnaast werd ten gevolge van de overeenkomst mbt Polen diverse technische hoogstandjes aan elkaar uitgewisseld in de vorm van vliegtuigen, schepen, geschut e.d.


dit is nieuw voor mij...

1: de wehrmacht/Luftwaffe is toch pas in de jaren dertig ontstaan?
2: ik dacht dat het Moskou-Berlijn pact pas vlak voor de inval in Polen getekend werd en een grote verrassing was voor iedereen(Nazi's, Sovjets, Fransen en Engelsen)


di okt 05, 2004 9:02 am
dvdhoven
Bericht 
De Reichswehr is gewoon blijven bestaan, zij het met een aangepaste grootte. Ik dacht 100.000 man. En vanuit de Reichswehr is die luchttraining in de Sovjet-Unie opgezet.
De Reichswehr vormde de kern voor de Wehrmacht.


di okt 05, 2004 10:15 am
ErnstJan
Bericht 
dvdhoven schreef:
De Reichswehr is gewoon blijven bestaan, zij het met een aangepaste grootte. Ik dacht 100.000 man. En vanuit de Reichswehr is die luchttraining in de Sovjet-Unie opgezet.
De Reichswehr vormde de kern voor de Wehrmacht.


dat eerste wist ik. dat laatste niet... en das gewoon door gegaan onder Hitler?


di okt 05, 2004 10:25 am
Avatar gebruiker
Wilco_Vermeer

Geregistreerd:
zo maart 14, 2004 3:03 pm
Berichten: 11903
Woonplaats: Bemmel
Bericht 
Jazeker, na de ondertekening van het niet aanvalsverdrag is op grond van dat verdrag over en weer aan uitwisseling van wapens gedaan.
Interessant is te weten dat bijvoorbeeld de beste Russische tanks waren uitgerust met geschut naar Duits ontwerp. Zo hebben de Sovjets (even uit mijn hoofd) onder andere een aantal Me 109's gekregen, een aantal 88's en een aantal kleinere marineschepen.
Ook het concept van de Duitse Fallschirmjager is dacht ik door de Sovjets aan de Duitsers geleerd. De sovjets waren nl de eersten die dit concept toepasten.

_________________
"Als de Weg wordt gevolgd, gebruikt men paarden om akkers te ploegen. Als de Weg niet wordt gevolgd, gebruikt men paarden om oorlog te voeren."
(Lao-Tse)


di okt 05, 2004 11:34 am
Profiel WWW
ErnstJan
Bericht 
aha, dus mede door de Russen hebben wij de blitzkrieg te danken zeg maar? of is dat te makkelijk geconcludeerd?


di okt 05, 2004 11:35 am
Avatar gebruiker
Wilco_Vermeer

Geregistreerd:
zo maart 14, 2004 3:03 pm
Berichten: 11903
Woonplaats: Bemmel
Bericht 
Da's wel heel makkelijk geconcludeerd, maar de Sovjets hebben zeker een rol gespeeld. Overigens is het concept Blitzkrieg door oa Guderian weer afgeleid van de plannen van een Brits officier.

_________________
"Als de Weg wordt gevolgd, gebruikt men paarden om akkers te ploegen. Als de Weg niet wordt gevolgd, gebruikt men paarden om oorlog te voeren."
(Lao-Tse)


di okt 05, 2004 11:36 am
Profiel WWW
Mario
Bericht 
Wilco_Vermeer schreef:
.
Ook het concept van de Duitse Fallschirmjager is dacht ik door de Sovjets aan de Duitsers geleerd. De sovjets waren nl de eersten die dit concept toepasten.


Ik heb thuis nog een video over de Fallschirmjäger en daarin toont men een fragment van Russen die "uit" een vliegtuig springen. Wat me de wenkbrouwen deed fronsen, was dat je de valschermspringers eerst op de vleugel ziet klauteren als mieren op een hoopje, vlak tegen de romp geplakt om er dan aan de achterkant van de vleugel af te springen. Het gebruikte vliegtuig was hoogstwaarschijnlijk niet ontworpen met dat gebruik voor ogen en de deur of het raampje waar ze uit kwamen geklauterd zal zich vlak voor de zijmotor bevonden hebben (vermoed ik toch). Lijkt me al bij al toch een riskante onderneming.


di okt 05, 2004 11:58 am
ErnstJan
Bericht 
Mario schreef:
Wilco_Vermeer schreef:
.
Ook het concept van de Duitse Fallschirmjager is dacht ik door de Sovjets aan de Duitsers geleerd. De sovjets waren nl de eersten die dit concept toepasten.


Ik heb thuis nog een video over de Fallschirmjäger en daarin toont men een fragment van Russen die "uit" een vliegtuig springen. Wat me de wenkbrouwen deed fronsen, was dat je de valschermspringers eerst op de vleugel ziet klauteren als mieren op een hoopje, vlak tegen de romp geplakt om er dan aan de achterkant van de vleugel af te springen. Het gebruikte vliegtuig was hoogstwaarschijnlijk niet ontworpen met dat gebruik voor ogen en de deur of het raampje waar ze uit kwamen geklauterd zal zich vlak voor de zijmotor bevonden hebben (vermoed ik toch). Lijkt me al bij al toch een riskante onderneming.
ach die Russen hadden toch genoeg manschappen op reserve..dus op 1 meer of minder werd niet echt gekeken. :mrgreen:


di okt 05, 2004 12:00 pm
Avatar gebruiker
Wilco_Vermeer

Geregistreerd:
zo maart 14, 2004 3:03 pm
Berichten: 11903
Woonplaats: Bemmel
Bericht 
Dit concept en die film stamt uit de jaren dat er nog uberhaupt geen speciale vliegtuigen waren. Het concept werkte wel degelijk overigens.

_________________
"Als de Weg wordt gevolgd, gebruikt men paarden om akkers te ploegen. Als de Weg niet wordt gevolgd, gebruikt men paarden om oorlog te voeren."
(Lao-Tse)


di okt 05, 2004 1:28 pm
Profiel WWW
Erik_C
Bericht 
Wilco_Vermeer schreef:
Eh Erik_c, akkoord, Tsjechoslowakije is gedwongen, maar ze waren wel bij het overleg betrokken. Maar hadden de Geallierden toen al toe moeten slaan? Frankrijk was toen nog geheel niet gemobiliseerd en GB had nog niet eens besloten de BEF te formeren.


Tsjechoslowakije beschikte zelf over een sterk leger, wapenfabrieken, goede verdedigingswerken en had bovendien de steun van de Sovjet-unie. De Sovjet-unie die toenadering zochten tot Frankrijk en GB voor onderhandelingen(werdt genegeerd), troepen langs de westgrens samentrokken om Tsjechoslowakije evt. te steunen en 15 vliegtuigen stuurde om zich bij de Tsjechoslowaken te voegen. Zonder de economische bronnen uit het Sudetenland was de Duitse oorlogsindustrie veel beperkter geweest, niet voor niks was de Dresdner Bank zo uitgesproken voorstander van deze annexatie. Dit moeten ook Daladier en Chamberlain geweten hebben, des te onbegrijpelijker de houding van deze staatslieden.


di okt 05, 2004 10:07 pm
Leo
Bericht 
De eerste Russische para's sprongen uit een omgebouwde bommenwerper,als ik juist zit een Antonov. Omgebouwd wil zeggen,men had de rugkoepel verwijdert en binnen een ladder geplaatst,met het resultaat dat de para's zich te pletter sprongen tegen het hoge staartstuk.Men loste dit probleem op door daarna de buikkoepel te verwijderen,waarna de para's zich te pletter sprongen tegen het vaste staartwiel. Hoe ze het uiteindelijk oplosten weet ik niet,maar de Russen waren wel de eerste die sprongen met een ganse divisie op een demonstratie voor buitenlandse gasten waaronder Duitsers en Engelsen.

...-


di okt 05, 2004 11:21 pm
Avatar gebruiker
Wilco_Vermeer

Geregistreerd:
zo maart 14, 2004 3:03 pm
Berichten: 11903
Woonplaats: Bemmel
Bericht 
Oplossing die werd gevonden bij het gebrek aan goede vliegtuigen, was het klimmen uit ene oude Antonov bommenwerper op de breder vleugel stappen, via handvaten aan deze vleugels een stuk over de vleugel tot het midden ongeveer kruipen en je buiten bereik van de staart zittend of liggend van de vleugel laten glijden/rollen.
Het was een zeer koddig gezicht maar werkte wel.
ps, de SOvjet parachutes schijnden niet zo best te zijn.

_________________
"Als de Weg wordt gevolgd, gebruikt men paarden om akkers te ploegen. Als de Weg niet wordt gevolgd, gebruikt men paarden om oorlog te voeren."
(Lao-Tse)


wo okt 06, 2004 6:57 pm
Profiel WWW
Erik_C
Bericht 
Onlangs is er een nieuw boek verschenen van Ian Kershaw, namelijk 'Heulen met Hitler'. Dit boek verhaalt over de politieke houding van Engeland t.o.v. Hitler. M.b.t. dit topic dus wel een aan te raden boek.

http://www.ako.nl/ako/product/index_productgroup.asp


zo nov 21, 2004 3:50 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 77 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group