Het is nu do maart 28, 2024 7:19 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Verkooplinks naar bol.com op Go2War2.nl 
Auteur Bericht
Staf
Avatar gebruiker
Kevin

Geregistreerd:
za maart 27, 2004 7:12 pm
Berichten: 6994
Bericht Verkooplinks naar bol.com op Go2War2.nl
Als extra service voor bezoekers vindt u sinds kort bij boekrecensies op Go2War2.nl een link naar bol.com waar u het betreffende boek, indien voorradig, kunt bestellen. U komt op bol.com terecht via de volgende knop die rechts naast de meeste recensies te vinden is:

Afbeelding

Daarnaast hebben wij vanaf nu de mogelijkheid om onze bronvermeldingen te koppelen aan een boekendatabase. Boeken in de bronvermelding zijn dan aanklikbaar. De link brengt u naar een pagina met daarop meer gegevens over het boek en ook hier een verkooplink naar bol.com. De volledige implementatie zal echter wel de nodige tijd in beslag nemen, zodat nog niet elke bronvermelding over deze functie beschikt.

Met uw aankoop via de links op Go2War2.nl naar bol.com steunt u STIWOT, omdat een klein percentage van het aankoopbedrag aan ons overgedragen wordt. Dat geldt voor elke aankoop via deze links, zelfs wanneer het andere producten dan op onze website weergegeven betreft.

Wij hopen dat u deze extra service waardeert en danken u vast hartelijk voor het gebruiken van deze verkooplinks!

_________________
Hoofdredacteur Artikelen TracesOfWar.com
STIWOT (Stichting Informatie Wereldoorlog Twee)

Schrijver van:
* Oorlogszone Zoo
* De boodschapper uit de hel
* Een rechter in Auschwitz
* Het masker van de massamoordenaar
* Kerstmis onder vuur
* Kolberg


za jan 31, 2009 6:07 pm
Profiel WWW
Staf
Fedor

Geregistreerd:
do feb 21, 2008 6:20 pm
Berichten: 1642
Bericht Re: Verkooplinks naar bol.com op Go2War2.nl
Doet bovenstaande link het nog wel? Vroeger bleef er volgens mij een (nummer)code in de URL staan. Nu gaat deze gewoon naar de standaard BOL-website (zonder extra code).

_________________
Avatar: Lt. Friedrich Lengfeld - No man hath greater love than he who layeth down his life for his enemy.


do nov 08, 2012 11:37 am
Profiel
Ries
Bericht Re: Verkooplinks naar bol.com op Go2War2.nl
Je ziet tegenwoordig meer dat na een recensie verwezen wordt naar een verkooppunt.

Als de recensent direct of indirect belang heeft bij de verkoop, middels een percentage, komt dat ogenschijnlijk niet ten goede aan de neutraliteit en de objectiviteit. Is dat eigenlijk geen ongewenste ontwikkeling?

Ik zeg niet dat die extra muntjes voor STIWOT van invloed zullen zijn op de geplaatste recensie, maar als consument heb je toch te maken met mogelijke belangenverstrengeling zodra er ergens zo’n bestelknop geplaatst is, en neemt de geloofwaardigheid af.


do nov 08, 2012 12:14 pm
Eisbein
Bericht Re: Verkooplinks naar bol.com op Go2War2.nl
Eindhovense Ries is zeer voorzichtig met het aanduiden van belangenverstrengeling.

Als er geen verstrengeling zou zijn dan werden er meerdere handelaren vermeld waar het betreffende artikel te koop is.

Kortom dit gaat de neutraliteit van Stiwot een grijs imago geven.

Persoonlijk geef ik de voorkeur mijn inkopen te doen bij mijn vertrouwde boekhandelaren die ook voor mij moeite doen om buitenissige boeken op te sporen en te bestellen.

Dit in tegenstelling met Bol.com.


do nov 08, 2012 1:27 pm
Staf
Avatar gebruiker
Kevin

Geregistreerd:
za maart 27, 2004 7:12 pm
Berichten: 6994
Bericht Re: Verkooplinks naar bol.com op Go2War2.nl
Ik begrijp de argumentatie, maar kan garanderen dat dit recensenten niet beïnvloedt. Die verdienen er geen cent aan als ze een boek of DVD met 5 sterren beoordelen.

Inkomsten die we via Bol genereren zijn een financieel extraatje voor de stichting en worden enkel gebruikt ten bate van het online houden van onze sites en het runnen van de stichting. Mede hierdoor kunnen we Google-advertenties en andere veel meer storende reclame vermijden. Bol is in feite een sponsor van ons, die geen enkele inhoudelijke eisen stelt.

Persoonlijk zie ik het ook als een handige service voor bezoekers, die in het verleden best vaak bij ons informeerden waar ze een bepaald boek of DVD konden aanschaffen. Nu gaat dat automatisch.

Bovenstaande link is overigens denk ik niet meer actief, maar op de sites werkt alles volgens mij nog naar behoren.

_________________
Hoofdredacteur Artikelen TracesOfWar.com
STIWOT (Stichting Informatie Wereldoorlog Twee)

Schrijver van:
* Oorlogszone Zoo
* De boodschapper uit de hel
* Een rechter in Auschwitz
* Het masker van de massamoordenaar
* Kerstmis onder vuur
* Kolberg


do nov 08, 2012 4:12 pm
Profiel WWW
Ries
Bericht Re: Verkooplinks naar bol.com op Go2War2.nl
Het probleem is dat je de schijn tegen krijgt en hoe dan ook een verlengstuk van de marketing van, uitsluitend, bol wordt. Het argument van 'handige service' is in mijn ogen kul ter verdediging van het samenwerkingsverband. Bol.com lijkt me voldoende bekend onder de users als verkoper van boeken. De muntjes die STIWOT op deze manier opstrijkt gun ik de stichting overigens. Al vind ik 'STIWOT sponsered by Ahold' geen vooruitgang.

Zou het trouwens geen leuk idee zijn aan een recensie een discussietopic - hier op het forum - te koppelen? Dan komt een recensent die van toeten nog blazen weet minder snel met onzin weg en krijgen de goeden hun welverdiende complimenten. Nu is voor een argeloze lezer niet op te maken welke waarden aan de woorden moet worden gehecht.

Ik weet wel dat je op go2war2.nl per mail op een recensie kunt reageren, maar dat is a) niet direct leerzaam voor de users hier en b) een stuk minder direct.


do nov 08, 2012 4:41 pm
Staf
Avatar gebruiker
Kevin

Geregistreerd:
za maart 27, 2004 7:12 pm
Berichten: 6994
Bericht Re: Verkooplinks naar bol.com op Go2War2.nl
In het verleden hebben we recensies wel eens gekoppeld aan het forum, maar dat leverde nauwelijks reacties op. Maar het staat natuurlijk iedereen vrij om op het forum zelf een topic te openen n.a.v. een recensie. Zolang er zich maar geen Orlando Figes-achtige praktijken voordoen. :wink:

_________________
Hoofdredacteur Artikelen TracesOfWar.com
STIWOT (Stichting Informatie Wereldoorlog Twee)

Schrijver van:
* Oorlogszone Zoo
* De boodschapper uit de hel
* Een rechter in Auschwitz
* Het masker van de massamoordenaar
* Kerstmis onder vuur
* Kolberg


do nov 08, 2012 6:31 pm
Profiel WWW
Avatar gebruiker
Wilco_Vermeer

Geregistreerd:
zo maart 14, 2004 3:03 pm
Berichten: 11903
Woonplaats: Bemmel
Bericht Re: Verkooplinks naar bol.com op Go2War2.nl
Een recensie is mijns inziens nooit neutraal en is altijd een visie van de recensent over het boek. Daarnaast staat het iedere forumdeelnemer vrij om een discussie te beginnen over een bepaald boek an sich, een vorm die in mijn ogen veel meer toevoegd aan de kennis van een boek dan een discussie over een recensie. Disuccies over recensies vervallen nagenoeg altijd tot welles nietes spelletjes en hebben veelal tot doel het afbranden en afzeiken van een recensent en niet het inhoudelijk behandelen van het boek. Discussies over boeken zelf voegen denk ik veel meer toe aan de kwaliteit van dit forum dan discussies over recensies en recensenten.

Overigens bestaat de mogelijkheid tot bestellen via Bol en Go2War2 al sinds 2009 en ik maak er dankbaar gebruik van. ik bestel via de links zelfs andere producten van Bol. Het staat een ieder ten alle tijde vrij om zelf een ander verkoopadres te kiezen. Als meer mensen donateur van STIWOT zouden worden, dan zouden dergelijke links niet nodig zijn. STIWOT moet echter wel geld binnen halen om de kosten van onze websites en activiteiten te kunnen dragen. Dus Ries, als je nog geen donateur bent, snel worden en werf zoveel mogelijk andere donateurs, dan hoeft STIWOT geen 'reclame' te maken voor een boekverkoper. En als Ahold zelf wil sponseren, zijn ze wat mij betreft welkom.

_________________
"Als de Weg wordt gevolgd, gebruikt men paarden om akkers te ploegen. Als de Weg niet wordt gevolgd, gebruikt men paarden om oorlog te voeren."
(Lao-Tse)


do nov 08, 2012 6:51 pm
Profiel WWW
Ries
Bericht Re: Verkooplinks naar bol.com op Go2War2.nl
Kevin schreef:
In het verleden hebben we recensies wel eens gekoppeld aan het forum, maar dat leverde nauwelijks reacties op. Maar het staat natuurlijk iedereen vrij om op het forum zelf een topic te openen n.a.v. een recensie. Zolang er zich maar geen Orlando Figes-achtige praktijken voordoen. :wink:


Voor Orlando Figes-achtige praktijken moet je bij de geachte sponsor, en aanverwante bedrijven, zijn. Lijkt me op STIWOT onmogelijk.


Laatst bijgewerkt door Ries op do nov 08, 2012 7:07 pm, in totaal 1 keer bewerkt.



do nov 08, 2012 7:01 pm
Ries
Bericht Re: Verkooplinks naar bol.com op Go2War2.nl
Wilco_Vermeer schreef:
Disuccies over recensies vervallen nagenoeg altijd tot welles nietes spelletjes en hebben veelal tot doel het afbranden en afzeiken van een recensent en niet het inhoudelijk behandelen van het boek. Discussies over boeken zelf voegen denk ik veel meer toe aan de kwaliteit van dit forum dan discussies over recensies en recensenten.(...)

(...) En als Ahold zelf wil sponseren, zijn ze wat mij betreft welkom.


Je hebt er weer eens verstand van. 'Nagenoeg altijd'... Dus een mening van een z.g recensent zou niet door middel van feiten weerlegd kunnen worden? Zo druk je mogelijke kritiek op een recensent die niet boven de stof en niet in staat is 'een boek inhoudelijk te behandelen' meteen de kop in. Waarom zou je in godsnaam een recensent onnodig afbranden en afzeiken? Welke idioot heeft dat als doel?

Bol.com is onderdeel van Ahold.


do nov 08, 2012 7:05 pm
Avatar gebruiker
Wilco_Vermeer

Geregistreerd:
zo maart 14, 2004 3:03 pm
Berichten: 11903
Woonplaats: Bemmel
Bericht Re: Verkooplinks naar bol.com op Go2War2.nl
Citaat:
Dus een mening van een z.g recensent zou niet door middel van feiten weerlegd kunnen worden?

Natuurlijk kan dat, maar met welk doel en welke toegevoegde waarde? In mijn ogen is het dan veel nuttiger voor deelnemers en lezers van dit forum om over het boek zelf te discussiëren. Een recensie is ten alle tijde een visie van de recensent over dat boek, wat je ook van de resencent zijn mening vind.

Reacties als
Citaat:
Je hebt er weer eens verstand van.
voegen in mijn ogen niets toe aan een normaal discussieklimaat. Ik probeer hier een mening te geven over een discussie die opgestart wordt, maar blijkbaar mag dat niet als de mening anders is. Geeft mij een indruk hoe discussies over recensies gaan verlopen. Jammer, gemiste kans in mijn ogen.

_________________
"Als de Weg wordt gevolgd, gebruikt men paarden om akkers te ploegen. Als de Weg niet wordt gevolgd, gebruikt men paarden om oorlog te voeren."
(Lao-Tse)


do nov 08, 2012 7:36 pm
Profiel WWW
Bestuur STIWOT
Avatar gebruiker
Jeroen

Geregistreerd:
za maart 13, 2004 10:20 pm
Berichten: 4956
Woonplaats: Helmond
Bericht Re: Verkooplinks naar bol.com op Go2War2.nl
Eisbein schreef:
Als er geen verstrengeling zou zijn dan werden er meerdere handelaren vermeld waar het betreffende artikel te koop is.


Dan moeten die andere handelaren wel een partnerprogramma hebben (we gaan namelijk niet handmatig duizenden boeken van links voorzien), we zijn wel aan het kijken of we Amazon kunnen toevoegen. In het verleden (want dit is nogal een oud topic) hebben we wel gekeken naar andere aanbieders, maar de bezoekers bleken die niet of nauwelijks te gebruiken. Ook Amazon werd toen amper gebruikt, al vermoed ik dat dat tegenwoordig wat meer zal zijn.

_________________
"When you go home, tell them of us and say, for your tomorrow, we gave our today." - 2nd (British) Division War Memorial, Kohima.


za nov 10, 2012 7:29 pm
Profiel WWW
Eisbein
Bericht Re: Verkooplinks naar bol.com op Go2War2.nl
Heer Jeroen.

U schreef :............, maar de bezoekers bleken die niet of nauwelijks te gebruiken.
Ik schrijf: En dat zal eveneens het geval zijn met Bol.com.
Want het voordeel voor Stiwot gaat pas werken als men het Bol-logo bij de recensie aanklikt.

Doet men dat niet en naderhand pas op een eigen zoekmachine dan gaan er geen procentjes naar de kas van de Stichting Stiwot.
Het bol-logo blijft wel constant staan als gratis reclamewerving. Stiwot staat dan gratis in dienst van dikke Bol.

In de antwoorden van de projectleiders wordt voorbij gegaan, ik vermijd het om te zeggen dat zij de commentaren niet begrijpen, aan het volgende.
Stiwot is een Stichting, dus zonder leden met zeggenschap.
Doorgaans heeft een stichting een sociaal doel. Zoals het ondersteunen van een museum of anderszins.
Stiwot heeft een eigen doel, nl. het bedrijven van historisch onderzoek.
En historisch onderzoek moet zuiver blijven en niet beïnvloed worden door privé inzichten, partijbelangen of boekrecensies met daaraan gekoppeld een commercieel bedrijf.
Dat geeft altijd bij de goegemeente een verkeerde indruk c.q. een verdacht gevoel.

Er is onderscheid tussen een recensie en een boekbespreking. Bij een recensie stelt de recensent zich boven de auteur wat kennis van de materie betreft.
In een boekbespreking wordt een opgaaf van de inhoud gegeven eventueel de wijze waarop de auteur de materie benaderd.
In dit geval is de lezer op de hoogte wat hij wel of niet koopt.
Op een recensie, dus één met commentaar, moet gereageerd kunnen worden op het forum.

Dat is de toegevoegde waarde die door een projectleider niet onderkend wordt.

Het privé reageren bij de recensie is een onding, ook al staaf je het commentaar met stevige bewijzen, het antwoord is: "Bedankt voor uw reactie"en daar blijft het bij.

Het voorstel van Hr. Ries was dus eigenlijk een voorstel om de berichtgeving bij Stiwot zuiver te houden om daarmee de geloofwaardigheid van de STICHTING te waarborgen.

Zoals de antwoorden nu gegeven werden leek het of HET PRESIDIUM heeft gesproken en daarmee BASTA.

Als mijn toon soms een beetje scherp klinkt dan excuus daarvoor.

Groeten van Eisbein op 11-11-2012 de Dag van de Wapenstilstand


zo nov 11, 2012 3:05 pm
Bestuur STIWOT
Avatar gebruiker
Jeroen

Geregistreerd:
za maart 13, 2004 10:20 pm
Berichten: 4956
Woonplaats: Helmond
Bericht Re: Verkooplinks naar bol.com op Go2War2.nl
Het is heel simpel Eisbein, en daarmee bedoel ik geen BASTA. Wij kregen veel vragen van bezoekers waar een boek te koop was. Wij hebben geld nodig om de stichting in stand te houden. Eén en één is twee, en vandaar de linkjes naar bol.com. Het is geen gratis reclame voor bol.com of amazon.com omdat STIWOT er wat voor terug krijgt.

_________________
"When you go home, tell them of us and say, for your tomorrow, we gave our today." - 2nd (British) Division War Memorial, Kohima.


zo nov 11, 2012 3:33 pm
Profiel WWW
Ries
Bericht Re: Verkooplinks naar bol.com op Go2War2.nl
Jeroen schreef:
Wij kregen veel vragen van bezoekers waar een boek te koop was.


Het zal wel. 'Veel vragen' zelfs...

Iemand die niet eens weet waar boeken te koop zijn, is m.i. waarschijnlijk ook niet in staat een boek te lézen. Misschien zou je dat soort klungels juist tegen zichzelf in bescherming moeten nemen, en voor een miskoop moeten behoeden, door géén linkje te plaatsen... :D

Overigens vind ik de recensies op STIWOT van een zéér wisselend niveau. Zozeer zelfs dat ik alleen die lees waarvan ik de kennis van de recensent een beetje durf in te schatten. Vandaar mijn eerdere aanbeveling: plaats iedere (nieuwe) recensie ook hier op het forum. Dat maakt het voor de recensent een stuk minder vrijblijvend en wie weet krijgen we weer een beetje leven in de brouwerij.


zo nov 11, 2012 4:00 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group