Het is nu do maart 28, 2024 6:51 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 3 berichten ] 
Onenigheid tussen Rusland en Duitsland 
Auteur Bericht
Eisbein
Bericht Re: Onenigheid tussen Rusland en Duitsland
Lezers.

Kunnen jullie het met mij eens zijn dat mevrouw Merkel in deze onfrisse staatskwestie karakter en goede politieke stijl uitstraalt.

Vraag mij af wat het communiqué in de Russische media als verklaring zegt.


vr jun 21, 2013 2:57 pm
Eisbein
Bericht Re: Onenigheid tussen Rusland en Duitsland
Heer Kniébolo ik begrijp zeer goed alle zijpaden die ingeslagen kunnen worden bij een huidige beoordeling van voormalige maar nog altijd doorknede Oost-Duitsers.

Zij geeft ondanks het grote exportbelang naar Rusland van de Duitsers toch blijk dat zij het niet eens is met de beschamende uitspraak over betaling met Russisch bloed voor kunst.

Kunst dat niet per se Duits bezit hoeft te zijn, maar ook uit bezet gebied afkomstig kan zijn.

Uw boekenkast heeft voorbeelden te over.

Zojuist zag ik het 8 uur journaal met daarin de zwevende uitspraken in Moskou.


vr jun 21, 2013 8:34 pm
Ries
Bericht Re: Onenigheid tussen Rusland en Duitsland
kniébolo schreef:
Poetin zal bij zijn uitspraak over het bloed van de Russen gedacht hebben aan de ook in het
Westen gangbare zienswijze dat de Tweede Wereldoorlog beslist werd met "de vuisten van de
Amerikanen, de hersens van de Britten en het bloed van de Russen."


Die zienswijze was eens gangbaar. Nu weten we dat een deel van het Russische verlies veroorzaakt is door de minachting waarmee de Georgiër Stalin omging met het Russische bloed.

Weet je wat het is: als de opportunist Vladimir Putin zo goed van de geschiedenis op de hoogte is, dan verwondert het me dat hij kennelijk net doet of hij achterlijk is wat betreft de overeenkomst uit 1990 die tussen Gorbatjov en Kohl werd gesloten. Daarin komen de Russische en Duitse leiders overeen dat de wederzijds van elkaar gestolen kunstschatten moeten worden gerepatrieerd. Een overeenkomst die in 1992 nog eens door Kohl en Jeltsin werd bekrachtigd.

Dat Merkel überhaupt door Putin werd uitgenodigd bij de opening van deze tentoonstelling aanwezig te zijn - waar onder andere de 'Eberswalder Goldschatz' te zien is - is welhaast schofferend. De verklaring van Putin dat - nadat bekend werd dat Merkel in haar openingstoespraak de Duitse eis tot teruggave zou herhalen - hij ineens ‘geen tijd’ meer zou hebben met haar de tentoonstelling te bezoeken, getuigt van een onvoorstelbare lompheid. Bovendien toont het uitstekend aan hoe Putin met democratie en vrijheid van meningsuiting omgaat.

Jij, beste Hitler, meent te weten wat Putin bij het woord bloed heeft gedacht. Wie weet dacht Angela Merkel aan hoe de Russische troepen met Duitse vrouwen omgingen: ze werden massaal verkracht en mishandeld omdat het om ‘oorlogsbuit’ ging dat opgeëist mocht worden. De grootschalige plunderingen, brandstichtingen en vernielingen door het rode Leger zijn sowieso welhaast spreekwoordelijk geworden.
Maar eigenlijk zouden dit soort gedachten, bijna zeventig jaar na het beëindigen van die oorlog, geen rol meer mogen spelen.

kniébolo schreef:
Tja geachte Eisbein, als mevrouw Merkel dat nu ook eens had gedaan toen zij nog
behoorde tot een zeer geprivilegieerde familie van de Oost-Duitse nomenklatura.
Om dat te bereiken moest men er wel wat voor terugdoen en dat was bij deze
familie en niet in het minst bij mevrouw Merkel zelf als lid van Agitprop beslist het
geval.

Ze is in mijn ogen een echte DDR-"Wendehals"


Tja,haar politieke tegenstanders in Duitsland proberen haar al jarenlang tevergeefs met dezelfde argumenten een hak te zetten en monddood te maken. Dat lukt ze niet. Verder vraag ik me af wat jouw mening over haar met het staatsbezoek of met de kwestie over de teruggave van de kunstschatten te maken heeft. Alsof het Duitse staatshoofd als vermeende Wendehals ineens geen recht van spreken meer heeft…


za jun 22, 2013 1:31 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 3 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 16 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group