Het is nu do maart 28, 2024 8:50 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
'Britse soldaat spaart Hitler' 
Auteur Bericht
Ries
Bericht Re: 'Britse soldaat spaart Hitler'
SJB schreef:
Ik denk dat je kritiek meer op Weber is gericht dan op het onderwerp zelf.


Het is maar hoe je het bekijkt. Als je een boek schrijft over Adolf Hitler tijdens de Eerste Wereldoorlog, kan het geen kwaad iets van de omstandigheden en gebruiken tijdens Eerste Wereldoorlog af te weten of je terdege te laten adviseren en corrigeren. Zeker ook omdat de ondertitel van het boek 'Het ware verhaal' is. Overigens waren mijn voorbeelden twee uit vele.


Laatst bijgewerkt door Ries op ma feb 10, 2014 5:13 pm, in totaal 2 keer bewerkt.



ma feb 10, 2014 5:07 pm
Ries
Bericht Re: 'Britse soldaat spaart Hitler'
SJB schreef:
Weber verwijst hier naar Mein Kampf.


SJB schreef:
lees Brigitte Hamann en vele anderen


SJB schreef:
Zie Laurence Rees en Ian Kershaw


Wat hebben die dan te vertellen?


ma feb 10, 2014 5:10 pm
SJB
Bericht Re: 'Britse soldaat spaart Hitler'
Koop en lees...


di feb 11, 2014 3:38 pm
Ries
Bericht Re: 'Britse soldaat spaart Hitler'
Ik kom hier niet voor kooptips en aan je 'zie zus' en lees zo' heb ik niets.

Je verwacht toch niet dat ik duizenden bladzijden ga lezen om er achter te komen wat SJB, wie het ook moge zijn, bedoelt of denkt te bedoelen?


di feb 11, 2014 5:08 pm
SJB
Bericht Re: 'Britse soldaat spaart Hitler'
Het onderwerp was hier niet het boek van Weber of een van de andere zijsporen die je steeds uitgediept wil zien. Leuk natuurlijk, maar mijn bijdrage over het boek van Johnson lijkt me bij dit onderwerp te passen. Ik ben niet van plan om voor jou citaten te gaan typen over bijzaken. Begin een ander onderwerp, zou ik zeggen, misschien kun je iemand anders commanderen. Aangezien het verder volstrekt onbelangrijk is wat ik bedoel, kunnen we het hier beter bij laten.


wo feb 12, 2014 5:41 pm
Ries
Bericht Re: 'Britse soldaat spaart Hitler'
Bijzaken? Wie kwam met
SJB schreef:
Hitler heeft meer leugens verspreid over zijn ervaringen in WO1, maar dat is bekend.
?

Tja, en als ik je dan vraag welke, dan krijg ik een lijstje van schrijvers wier werken ik maar even moet lezen en wordt me commanderen verweten.


wo feb 12, 2014 6:59 pm
Eisbein
Bericht Re: 'Britse soldaat spaart Hitler'
WIER ???? Dat is toch dat sliertig spul dat je in zout of zoet water aantreft. Moet dus een type fout zijn. OK.


do feb 13, 2014 3:53 pm
Avatar gebruiker
Drentse Gerrit

Geregistreerd:
vr jul 26, 2013 2:06 pm
Berichten: 213
Woonplaats: Assen
Bericht Re: 'Britse soldaat spaart Hitler'
Het is een beetje off. topic, maar als de boeken door vrouwen geschreven zijn,
dan is het correct taalgebruik :D

_________________
Zij waren jong, hielden van het leven,
zij hebben het geriskeerd, zij hebben het gegeven,
opdat het uwe mooi zal zijn.

Andre Boude, para operatie Amherst


do feb 13, 2014 10:06 pm
Profiel
Ries
Bericht Re: 'Britse soldaat spaart Hitler'
Eisbein, Drentse Gerrit en andere leden van de taalraad verwijs ik graag naar http://beterspellen.nl/website/index.php?pag=82, alwaar het volgende te lezen is: 'wier = "van wie" als naar een vrouw of meerdere personen verwezen wordt.'
Verder bedank ik de twee voornoemde personen voor hun inhoudelijke bijdrage aan dit topic.
Edit: Aangepast door Jean


do feb 13, 2014 10:16 pm
Eisbein
Bericht Re: 'Britse soldaat spaart Hitler'
Ries je laat je door emoties beheersen.

Je begon zelf met het uitvoeren van de"Taal....." methode, door Jean netjes veranderd in "Taalraad", op zaterdag 11 januari 2014 om 04.30 uur PM .

Je schreef:

"Zoals u zich nog van uw onderwijstijd kunt herinneren, schrijf je betekend alleen met een d als er sprake is van een voltooid deelwoord. In andere gevallen met een t.

Verder kunt U me wat, heer Eisbein. Het is zonde van mijn tijd U met gedegen argumenten tegen te spreken ."


Dus nu niet zeuren als je het bekende koekje van eigen deeg krijgt.

Wat de Nederlandse taal betreft, baseer ik mij op de algemeen aanvaarde kennis verwoord in de "Van Dale".
Daarin komt het woord 'Wiens' niet voor in de zin zoals jij dat gebruikt en het woord 'Wier" alleen m.b.t. dat sliertig spul.
Ook in het Groene Boekje, dat natuurlijk op jouw nachtkastje ligt, is niets te vinden wat het door jou genoemde Noordhof boekje rechtvaardigt.
Zij baseren zich op wat ingeslopen is in het dagelijks taalgebruik.
Als Fair Play speler zeg ik je openlijk dat ik de door jou gebezigde en verdedigde woorden soms ook gebruik.
Echter wel op de juiste manier, want als er sprake is van 'Schrijvers' dan is het wiens.

Ik laat nu het woord aan Jean die ons tot de orde gaat roepen.
Zoals altijd een gemeende groet van Eisbein wiens hart daarvan overstroomd.


vr feb 14, 2014 3:46 pm
Moderator
Avatar gebruiker
Jean

Geregistreerd:
vr jul 24, 2009 2:23 pm
Berichten: 1184
Woonplaats: Flanders Fields
Bericht Re: 'Britse soldaat spaart Hitler'
Mag ik de heren verzoeken om het "groene boekje " even opzij te zetten en zich terug on toppic te begeven.

_________________
Ni dieu, ni maitre


vr feb 14, 2014 4:33 pm
Profiel
Ries
Bericht Re: 'Britse soldaat spaart Hitler'
Jean schreef:
Mag ik de heren verzoeken om het "groene boekje " even opzij te zetten en zich terug on toppic te begeven.


Misschien is het een goed idee met het volgende linkje de taaldiscussie af te sluiten:

http://www.vandale.nl/opzoeken?pattern= ... v4rH9GA2po


vr feb 14, 2014 4:44 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 19 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group