Het is nu do maart 28, 2024 3:39 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 331 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 18, 19, 20, 21, 22, 23  Volgende
Stel je even voor! 
Auteur Bericht
Moderator
Avatar gebruiker
Jean

Geregistreerd:
vr jul 24, 2009 2:23 pm
Berichten: 1184
Woonplaats: Flanders Fields
Bericht Re: Stel je even voor!
Welkom heren.

_________________
Ni dieu, ni maitre


vr jul 26, 2013 8:33 pm
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
Jean

Geregistreerd:
vr jul 24, 2009 2:23 pm
Berichten: 1184
Woonplaats: Flanders Fields
Bericht Re: Stel je even voor!
Ha mooi om te horen dat het weer beter gaat Comu, lees je maar snel in.

_________________
Ni dieu, ni maitre


di nov 19, 2013 4:14 pm
Profiel
mischa72
Bericht Re: Stel je even voor!
Hallo allemaal,

Mijn naam is Mischa Gielen, momenteel woonachtig in het mooie Zuid-Limburg. Ik heb een bovengemiddelde interesse in verhalen en gebeurtenissen uit WOII, waarbij ik mij de verhalen van mijn oma nog kan herinneren uit de tijd dat zij Engelse parachutisten ondergedoken hadden zitten op hun boerderij. Deze werden uiteraard goed weggestopt als de Duitsers weer eens kwamen om hun kippen weg te halen.
Al lang wil ik graag een keer naar Normandië, wat deze zomervakantie gaat gebeuren. We zitten dan op een camping aan de Normandische kust. Ik heb bewust voor deze camping gekozen, omdat deze goed aangeschreven staat voor kinderen (tenminste, die reden geef ik aan richting mijn vrouw :D ).

De echte reden:
Sainte-Mère-Église: 10km
Utah Beach: 8km
Omaha Beach: 54km
Pointe du Hoc: 48km

Mochten er mensen zijn die zeggen: "Daar MOET je naartoe, dat mag je niet missen", heel graag. Ik wil het grootste deel van deze vakantie besteden aan het beleven van deze regio.

Groeten,
Mischa


ma apr 07, 2014 10:28 am
Avatar gebruiker
Wilco_Vermeer

Geregistreerd:
zo maart 14, 2004 3:03 pm
Berichten: 11903
Woonplaats: Bemmel
Bericht Re: Stel je even voor!
Wow, tsja, wat moet je daar niet missen. Zo een beetje iedere straahoek, elk dorpsplein, ieder landweggetje, overal is wel wat te vinden.
Orienteer je op http://nl.tracesofwar.com/
Dan kom je vast wel je eigen interesses het meeste tegen.

_________________
"Als de Weg wordt gevolgd, gebruikt men paarden om akkers te ploegen. Als de Weg niet wordt gevolgd, gebruikt men paarden om oorlog te voeren."
(Lao-Tse)


ma apr 07, 2014 10:50 am
Profiel WWW
mischa72
Bericht Re: Stel je even voor!
Dank je voor de tip Wilco. Ik zie het al, ik moet een week of 35 bijboeken op de camping :lol:

Groeten,
Mischa


ma apr 07, 2014 11:02 am
Avatar gebruiker
Wilco_Vermeer

Geregistreerd:
zo maart 14, 2004 3:03 pm
Berichten: 11903
Woonplaats: Bemmel
Bericht Re: Stel je even voor!
Tsja, daarom ga ik zelf om de paar jaar terug die kant op. Mijn vaste stek is resort Omaha Beach, het bungalowpark boven op het strand in Colleville sur Mer.

Enkele highlits voor de eerste keer en ook voor vrouw en kinderen leuk zijn toch wel Caen (met name het grote museum ook voor kinderen interessant), de Amerikaanse en Duitse begraafplaatsen (Colleville en La Cambe), altijd indrukwekkend, Arromanches (jij de musea in, eventueel met de kinderen en de vrouw lekker winkelen), Pointe du Hoc natuurlijk (kinderen vinden het prachtig in al die opgeblazen bunkers rond te kijken), Saint Mere Eglise uiteraard, Batterie de Longues ook indrukwekkend met de grote kanonnen. Aangezien je dicht in de buurt van Utah zit zou ik vooral veel daar in de omgeving afzoeken. Kinderen en vrouw eventueel lekker naar het strand en kan je gelijk daar rondkijken.

_________________
"Als de Weg wordt gevolgd, gebruikt men paarden om akkers te ploegen. Als de Weg niet wordt gevolgd, gebruikt men paarden om oorlog te voeren."
(Lao-Tse)


ma apr 07, 2014 11:28 am
Profiel WWW
jw1985
Bericht Re: Stel je even voor!
Vooral de Duitse begraafplaats 'La Cambe' vond ik indrukwekkend, een paar hele jonge jochies ook die hier liggen. De rauwheid van een oorlog komt hier, naar mijn mening, (nog) beter naar voren dan op de Amerikaanse begraafplaats Colleville.


ma apr 07, 2014 1:08 pm
michaell
Bericht Re: Stel je even voor!
goededag

ik heet michael
ik woon in rotterdam
en ben 26 jaar

ik ben interesseert in 101st Airborne Division
Bijnaam: Screaming Eagles
en in voertuigen zo als Duitsland. geallieerden en de russen en japan
zoals tanks panservoertuigen en boten en onderzeeers en vliegdek schepen enz enz


wo aug 06, 2014 1:46 pm
mischa72
Bericht Re: Stel je even voor!
Welkom Michael,

Ik heb de afgelopen 1,5 week een aantal adressen bezocht die hier (Normandië) gewijd zijn aan het 101e. Enkele hiervan zijn het Airborn museum in Saint-Mère-Église, het Jour-J Paratrooper museum (met de peroonlijke uitrusting van Richard (Dick) Winters en uiteraard heb ik ook even een bezoekje gebracht aan het standbeeld dat ter ere van deze man geplaatst is langs de weg van Saint-Marie-du-Mont naar Saint-Comb-du-Mont.

Veel foto's gemaakt? Ik denk het wel, ik vermoed dat de teller boven de 2000 uitkomt :twisted: .

Gr. Mischa


wo aug 06, 2014 10:09 pm
Walk'n
Bericht Re: Stel je even voor!
Hallo
Ik ben Christopher , 25 jaar en woonende in de belgische Westhoek .
Ik ben naast vliegtuigspotter ook zeer geïntreseerd in beide wereldoorlogen.
Komt de eerste hier eigenlijk ook aan bod ? heb namelijk veel foto's van monumenten en graven uit wereldoorlog 1.


za okt 04, 2014 8:20 pm
Avatar gebruiker
Bram Dermout

Geregistreerd:
di aug 13, 2013 2:31 pm
Berichten: 255
Bericht Re: Stel je even voor!
Welkom Walk'n,

http://nl.tracesofww1.com/ is de site die je nodig kan hebben :-)


za okt 04, 2014 8:46 pm
Profiel
joeri681
Bericht Re: Stel je even voor!
Hallo,

Ik zal mij ook even voorstellen. Ik ben Joeri en ben 18 jaar oud en ik woon in Breda.
Ik ben al actief op verschillende forums (o.a. Wo2forum , Wehrmacht-awards) en dacht ik zal me ook even aanmelden op het Stiwot forum.
Mijn interesse in de 2e wereldoorlog heb ik al van jongs af aan en heb 2 jaar geleden besloten om ook militaria te gaan verzamelen.
Mijn verzamel gebied is duits wo2 , denk dan vooral aan Medailles, Uitrustingen, Papierwerk, foto's en ga zo maar door! Ik maak ook veel uitstapjes naar historische plaatsen in europa, Hiervan plaats ik natuurlijk ook foto's van op dit forum :)

Ik hoop een leuke tijd te krijgen op dit forum!


di jan 13, 2015 2:36 pm
Moderator
Avatar gebruiker
Jean

Geregistreerd:
vr jul 24, 2009 2:23 pm
Berichten: 1184
Woonplaats: Flanders Fields
Bericht Re: Stel je even voor!
Hartelijk welkom Joeri.

_________________
Ni dieu, ni maitre


di jan 13, 2015 3:35 pm
Profiel
Bestuur STIWOT
Avatar gebruiker
Lennard

Geregistreerd:
do maart 26, 2015 9:29 pm
Berichten: 320
Woonplaats: Utrecht
Bericht Re: Stel je even voor!
Hallo iedereen,

Ik stel mij ook graag even voor op dit forum. Ik ben Lennard, 27 jaar en afkomstig uit Tiel. Mijn interesse voor de beide Wereldoorlogen dateert al van jongs af aan, al ging mijn interesse waarschijnlijk toen meer uit naar het materiaal (m.n. tanks uiteraard).

Ondertussen heb ik door de jaren heen veel gelezen of gezien in documentaires, maar vooral ook veel bezocht door heel Europa, van Tallinn tot Bastogne en van Sachsenhausen tot Auschwitz etc. Uiteraard ook in Nederland al aardig wat bezocht en heb sinds kort een wat grotere interesse ontwikkeld voor hetgeen zich meer in mijn woonomgeving heeft plaatsgevonden.

Verder hoop ik uiteindelijk een bescheiden bijdrage te kunnen leveren (hier of ergens anders) zodat deze oorlog nooit vergeten wordt.

Groet, Lennard

_________________
"Every soldier must know, before he goes into battle, how the little battle he is to fight fits into the larger picture, and how the success of his fighting will influence the battle as a whole." Field Marshal Bernard Law Montgomery


do maart 26, 2015 11:13 pm
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
Jean

Geregistreerd:
vr jul 24, 2009 2:23 pm
Berichten: 1184
Woonplaats: Flanders Fields
Bericht Re: Stel je even voor!
Welkom Lennard.

_________________
Ni dieu, ni maitre


vr maart 27, 2015 10:32 am
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 331 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 18, 19, 20, 21, 22, 23  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group