Het is nu do maart 28, 2024 9:32 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 10 berichten ] 
Oorlogsmusea.nl wordt na 10 jaar TracesOfWar.com 
Auteur Bericht
Bestuur STIWOT
Avatar gebruiker
Jeroen

Geregistreerd:
za maart 13, 2004 10:20 pm
Berichten: 4956
Woonplaats: Helmond
Bericht Oorlogsmusea.nl wordt na 10 jaar TracesOfWar.com
Persbericht STIWOT

Oorlogsmusea.nl bestaat op 1 oktober 2012 precies 10 jaar. Deze website, onderdeel van Stichting Informatie Wereldoorlog Twee (STIWOT), biedt geïnteresseerden een overzicht van musea, begraafplaatsen, monumenten en andere bezienswaardigheden met betrekking tot de Tweede Wereldoorlog.

Deze website begon met een overzicht van de musea en bezienswaardigheden in de Benelux en Normandië. Een jaar na de lancering stonden er net 350 artikelen online, maar na 10 jaar was dit aantal al gegroeid naar 28.000 artikelen en dit aantal groeit nog steeds. Er staan momenteel bezienswaardigheden uit meer dan 100 landen online, uit bijvoorbeeld Nederland, Engeland, de Verenigde Staten en Zuid-Afrika.

STIWOT is een zelfstandige vrijwilligersorganisatie, zonder subsidie en met een beperkt budget. Alle informatie is door de jaren heen verzameld, beoordeeld en verwerkt door meer dan 50 vrijwilligers. De artikelen en informatie van Oorlogsmusea.nl zijn kwalitatief zo goed en compleet dat deze door een groot aantal internationale organisaties worden gebruikt, zoals bijvoorbeeld Nationaal Comité 4 en 5 mei.

Met de lancering van een Engelse variant van de website Oorlogsmusea.nl, genaamd WW2Museums.com, in 2004 en tevens de groei naar 28.000 artikelen werd het steeds duidelijker dat de naam Oorlogsmusea.nl de inhoud van de website niet meer dekte. STIWOT heeft dan ook besloten om beide websites per 1 oktober verder te laten gaan onder de naam TracesOfWar.com in een Nederlands en Engelstalige variant. Uiteraard wordt er voor gezorgd dat alle oude links netjes worden doorverwezen.

Hiermee zet STIWOT de volgende stap in haar steeds groter wordende informatievoorziening over de Tweede Wereldoorlog op het internet. Naast TracesOfWar.com heeft zij ook titels als Go2War2.nl, Wo2Actueel.nl en WW2Awards.com in haar portfolio.

_________________
"When you go home, tell them of us and say, for your tomorrow, we gave our today." - 2nd (British) Division War Memorial, Kohima.


zo sep 30, 2012 6:53 pm
Profiel WWW
Avatar gebruiker
Wilco_Vermeer

Geregistreerd:
zo maart 14, 2004 3:03 pm
Berichten: 11903
Woonplaats: Bemmel
Bericht Re: Oorlogsmusea.nl wordt na 10 jaar TracesOfWar.com
Van harte gefeliciteerd met deze mijlpaal en mooie verandering. Complimenten voor alle medewerkers van nu en uit het verleden. Met al die hulp is het tot hier gekomen.

_________________
"Als de Weg wordt gevolgd, gebruikt men paarden om akkers te ploegen. Als de Weg niet wordt gevolgd, gebruikt men paarden om oorlog te voeren."
(Lao-Tse)


zo sep 30, 2012 7:46 pm
Profiel WWW
Ries
Bericht Re: Oorlogsmusea.nl wordt na 10 jaar TracesOfWar.com
Alhoewel ik niet zo'n voorstander ben van (te) overvloedig gebruik van de Engelse taal, denk ik dat de nieuwe naam beter de lading dekt. Ook voor het Nederlandse publiek. Keep up the good work! :wink:


zo sep 30, 2012 8:05 pm
Barry

Geregistreerd:
zo maart 28, 2004 10:43 pm
Berichten: 5378
Bericht Re: Oorlogsmusea.nl wordt na 10 jaar TracesOfWar.com
Doe maar in het Nederlands en het Engels :wink:.


di okt 02, 2012 7:52 pm
Profiel
muncio
Bericht Re: Oorlogsmusea.nl wordt na 10 jaar TracesOfWar.com
Beetje laat maar van harte gefeliciteerd!


zo okt 14, 2012 2:38 pm
Walk'n
Bericht Re: Oorlogsmusea.nl wordt na 10 jaar TracesOfWar.com
Hallo Zeer mooie website aangezien ik hier in belgië aan de grens met frankrijk woon maak ik toch veel gebruik van deze website. Soms wel jammer dat ik somige bunkers niet terug vind op de site maar verstaanbaar als er zo veel werk aan is. Ga ze door zou ik zeggen !


vr okt 03, 2014 9:47 pm
Staf
Fedor

Geregistreerd:
do feb 21, 2008 6:20 pm
Berichten: 1642
Bericht Re: Oorlogsmusea.nl wordt na 10 jaar TracesOfWar.com
Walk'n schreef:
Hallo Zeer mooie website aangezien ik hier in belgië aan de grens met frankrijk woon maak ik toch veel gebruik van deze website. Soms wel jammer dat ik somige bunkers niet terug vind op de site maar verstaanbaar als er zo veel werk aan is. Ga ze door zou ik zeggen !

Dank voor het compliment.

Foto's en locaties van bunkers (en liefst nog een uitleg) die nog niet op de website staan zijn altijd welkom natuurlijk :)

_________________
Avatar: Lt. Friedrich Lengfeld - No man hath greater love than he who layeth down his life for his enemy.


vr okt 03, 2014 10:03 pm
Profiel
Walk'n
Bericht Re: Oorlogsmusea.nl wordt na 10 jaar TracesOfWar.com
Oke maar kan ze wel niet meer doorsturen op site


za okt 04, 2014 8:10 pm
Staf
Fedor

Geregistreerd:
do feb 21, 2008 6:20 pm
Berichten: 1642
Bericht Re: Oorlogsmusea.nl wordt na 10 jaar TracesOfWar.com
Hallo Christopher,

Ik zag elders op het topic dat je ook veel foto's van ww1-objecten (naast ww2-zaken) had. Het zou een optie kunnen zijn, als je daarvoor interesse zou hebben, om als medewerker zaken te kunnen posten (na een testperiode). ToW richt zich tegenwoordig op beide wereldoorlogen.

We hebben inderdaad de mogelijkheid op de website zelf geblokkeerd, omdat er zeer veel binnenkwam zonder uitleg. Het kostte dan zeer veel tijd om te achterhalen waar iets lag en wat het betrof.

_________________
Avatar: Lt. Friedrich Lengfeld - No man hath greater love than he who layeth down his life for his enemy.


za okt 04, 2014 10:39 pm
Profiel
Walk'n
Bericht Re: Oorlogsmusea.nl wordt na 10 jaar TracesOfWar.com
Zou wel willen maar weet niet echt of ik daar veel tijd voor heb weet ook belange niet al de benamingen hoor .
Meeste zoek ik op op de website's


zo okt 05, 2014 12:47 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 10 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 21 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group