Het is nu di maart 19, 2024 10:13 am




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 4 berichten ] 
7th MTB Flottilla Mediterranean 
Auteur Bericht
reinaart
Bericht 7th MTB Flottilla Mediterranean
Ben zoals gewoonlijk bezig met een gecombineerd modelbouw/geschiedenis project. Ik ben bezig met het ombouwen van een 1/35 Britse Vosper MTB naar een Vosper gemaakt in de U.S. in het kader van de lend-lease act. Deze Amerikaanse Vospers (in mijn geval van de Annapolis Yacht Yard) werden onder andere gebruikt door de 7th Royal Navy MTB Flotilla en verschilden nogal van de in Engeland gebouwde Vospers. Heb gisteren na weken zoeken een paar bekende foto's gelocaliseerd, locatie is niet Malta zoals sommige bronnen vermelden maar Livorno.

Fortezza Vecchia:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Caserna Tullio Santini:

Afbeelding
Afbeelding

Het merendeel van bovenstaande foto's zijn uit de IWM collectie (Imperial War Museum) en online toegankelijk maar er zijn er ook een stel uit de Livorno serie die dat niet zijn (met een voor mij intrigerende beschrijving). Mijn vraag is of iemand weet hoeveel het kost om een kopie te bestellen bij IWM voor een niet commercieel doel. Er staat ook een interessant interview op de IWM site met de kapitein van MTB 378, die ook de verschillen van zijn Lend-lease Vosper met de gebruikelijke Britse beschrijft:

http://www.iwm.org.uk/collections/item/object/80014437

Arjan


vr nov 28, 2014 9:14 pm
Avatar gebruiker
Wilco_Vermeer

Geregistreerd:
zo maart 14, 2004 3:03 pm
Berichten: 11903
Woonplaats: Bemmel
Bericht Re: 7th MTB Flottilla Mediterranean
Foto's van de IWM mag je gewoon gebruiken volgens de IWM Non Commercial Licence
Als je een afdruk wilt, kost dat een bedrag afhankelijk van de resolutie

_________________
"Als de Weg wordt gevolgd, gebruikt men paarden om akkers te ploegen. Als de Weg niet wordt gevolgd, gebruikt men paarden om oorlog te voeren."
(Lao-Tse)


za nov 29, 2014 10:37 am
Profiel WWW
reinaart
Bericht Re: 7th MTB Flottilla Mediterranean
Bedankt Wilco, dan zal ik gewoon een stel foto's bestellen. Ik zag vorige week trouwens dat jij ook in het PT Boat/MTB gebeuren gedoken bent :) :

http://www.go2war2.nl/artikel/3965/Amer ... klasse.htm

Wat me verbaasde bij mijn speurwerk is de hoeveelheid advertenties die er in de U.S. geplaatst werden door de bedrijven die betrokken waren bij de oorlogsindustrie en dus ook de lend-lease boten. Een merkwaardige mengeling van patriottisme/propaganda en commercie :) :

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik heb de advertenties uit een Amerikaans jachttijdschrift gehaald (Yachting magazine).

Groet,

Arjan


za nov 29, 2014 12:34 pm
Avatar gebruiker
Wilco_Vermeer

Geregistreerd:
zo maart 14, 2004 3:03 pm
Berichten: 11903
Woonplaats: Bemmel
Bericht Re: 7th MTB Flottilla Mediterranean
Tsja, de VS het land van vooral geld verdienen. :mrgreen:
DE reeks mbt de Elco 77' schepen kwam voorbij omdat ik iedere keer de eenheid die op WW2Awards bij de persoon van de dag voorbij komt probeer te bewerken voor Go2War2. In dit geval was het het interessante geval van de Duitse Elco 77'. Als je dan toch bezig bent, komt van het één het ander.
Interessante was dat de Amerikanen in dit geval een exemplaar kochten in Groot-Brittannië en die vervolgens als prototype lieten dienen voor de Elco 70', 77' en 80', de meest gebouwde Amerikaanse PT-boten. Vervolgens werden velen daarvan weer als Lend-Lease aan de Britten overgedaan.

_________________
"Als de Weg wordt gevolgd, gebruikt men paarden om akkers te ploegen. Als de Weg niet wordt gevolgd, gebruikt men paarden om oorlog te voeren."
(Lao-Tse)


za nov 29, 2014 6:51 pm
Profiel WWW
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 4 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group