Het is nu do maart 28, 2024 2:59 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 45 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Wapens... 
Auteur Bericht
IA002
Bericht 
Snik... had ik ook maar een wapen op mijn werk! :( het liefst een beetje zwaar caliber)


vr okt 22, 2004 11:06 pm
Mr_Flibble
Bericht 
Er wordt gesuggereerd dat je in Nederland een replica wapen mag bezitten voor display met een vergunning. Zover ik weet is dat ook niet mogelijk. Justitie krijgt namelijk regelmatig aanvragen of een airsoft-replica of non-firing replica op de vergunning bijgeschreven mag worden. Tot nu to zijn al deze aanvragen niet ingewilligd bij mijn weet. Zou mijn andere hobby een stuk makkelijker maken.


za okt 23, 2004 12:50 pm
Avatar gebruiker
Wilco_Vermeer

Geregistreerd:
zo maart 14, 2004 3:03 pm
Berichten: 11903
Woonplaats: Bemmel
Bericht 
Mr_Flibble, indien u de totale bijeenvoeging van posts zou lezen, zou u zien dat juist het tegendeel blijkt. Wat u aangeeft wordt hier niet gesuggereerd.
Er wordt echter wel een verschil gesignaleerd tussen de Belgische bijdragen en NEderlandse, aangezien hier ook een verschil in wetgeving zit.
We hadden al lang geconcludeerd dat in Nederland het bezit van ene replica net zo aan regels gebonden is als het bezit van het echte. (pistolen dan, want voor grendelgeweren kennen we de vrijstelling in geval van onschadelijk gemaakt).
Voor de Nederlandse wetgeving adviseer ik iederene de regels in het forumdeel verzamelen te lezen.

_________________
"Als de Weg wordt gevolgd, gebruikt men paarden om akkers te ploegen. Als de Weg niet wordt gevolgd, gebruikt men paarden om oorlog te voeren."
(Lao-Tse)


za okt 23, 2004 2:38 pm
Profiel WWW
Mr_Flibble
Bericht 
Ik verzeker u dat ik deze topic volledig gelezen heb. Ik onderstreep het nodige alleen nog maar een keer.

Ik wordt persoonlijk nogal geirriteerd van posts zoals "Waar kan ik een vette gun kopuh?!" Mensen die de hobby in gevaar brengen met illegaal/crimineel/dom gedrag heb ik geen respect voor als u begrijpt wat ik bedoel.

Maar goed. "Gesuggereerd" is hier duidelijk een verkeerd gekozen woord door mij. Mijn exuses.


Waar het op neerkomt:
Gewoon zorgen dat je de correcte papieren hebt en protocollen volgt voor het bezitten van een werkend/gedemilitariseerd vuurwapen.


za okt 23, 2004 3:21 pm
Warfare7
Bericht 
Citaat:
Ik wordt persoonlijk nogal geirriteerd van posts zoals "Waar kan ik een vette gun kopuh?!" Mensen die de hobby in gevaar brengen met illegaal/crimineel/dom gedrag heb ik geen respect voor als u begrijpt wat ik bedoel.


Nou ja da's correct, daar sta ik volledig achter, waar zijn we anders mee bezig ?? :shock:


za okt 23, 2004 4:49 pm
Johan WILLAERT
Bericht 
Warfare7 schreef:
Een .22 bvb is niet vergunningsplichtig, maar moet wel geregistreerd worden.


Een .22 behoort tot de categorie van de verweervuurwapens sedert 1991 en is dus onderhevig aan een vergunning afgeleverd door de lokale Politie.

Nieuwe Jacht- en sportwapens worden geregistreerd....

In België zijn er 5 categorieën wapens:

De verboden wapens (waarvan het bezit trouwens niet verboden is!!)
De verweervuurwapens
De oorlogsvuurwapens
De jacht- en sportwapens
De wapens voor wapenrekken

De volledige wetteksten hierover vind je terug in het Belgisch Staatsblad, te vinden via Google....

Johan


za okt 23, 2004 6:58 pm
Harro
Bericht 
Mr_Flibble schreef:
Ik wordt persoonlijk nogal geirriteerd van posts zoals "Waar kan ik een vette gun kopuh?!" Mensen die de hobby in gevaar brengen met illegaal/crimineel/dom gedrag heb ik geen respect voor als u begrijpt wat ik bedoel.


Is daar in deze thread sprake van dan? :?


za okt 23, 2004 8:07 pm
Panky51
Bericht 
Philip,

En wat mag dat er wel voor eentje zijn ? :roll:

Paul


za okt 23, 2004 10:09 pm
Leo
Bericht 
Als ik nu goed begrijp kan je bv in Ciney een replica of een gedemilitariseerd wapen wettelijk kopen,maar mag je er Nederland niet mee binnen ?
Of hoe zit het nu feitelijk ?

...-


za okt 23, 2004 10:44 pm
Desiree
Bericht 
Gustav schreef:
Mr_Flibble schreef:
Ik wordt persoonlijk nogal geirriteerd van posts zoals "Waar kan ik een vette gun kopuh?!" Mensen die de hobby in gevaar brengen met illegaal/crimineel/dom gedrag heb ik geen respect voor als u begrijpt wat ik bedoel.


Is daar in deze thread sprake van dan? :?


Niet in deze maar in een andere thread. Ik snap op zich de gedachte van Mr. Flibble. Want als een 1 of andere gek bezig gaat...


zo okt 24, 2004 12:38 am
Mr_Flibble
Bericht 
Dank je Desiree, daar doelde ik op ;) Sorry als het een beetje off-topic was Gustav.


NIGHTWALKER schreef:
Als ik nu goed begrijp kan je bv in Ciney een replica of een gedemilitariseerd wapen wettelijk kopen,maar mag je er Nederland niet mee binnen ?
Of hoe zit het nu feitelijk ?

...-


Je mag de wapens die je op Ciney ziet alleen bezitten in Belgie als ze volgens de proefbank van Luik gedemilitariseerd zijn en een bewijs daarvan hebben.

In Nederland mag je zonder vergunning alleen "moderne" grendelwapens hebben die volgens de Nederlandse wet correct gedemilitariseerd zijn. Voor alle semi-automatische en vol-automatische wapens moet je een wapenvergunning hebben of ze nu gedemilitariseerd zijn of niet

Dat maakt het allemaal zo lastig.

Er zijn overzichten van waar een wapen aan moet voeldoen om "gedeactiveerd" te zijn maar die kan ik in mijn huidige staat niet zo voor de geest halen :oops: (Ik geef de schuld aan het bier)


zo okt 24, 2004 3:40 am
Barry

Geregistreerd:
zo maart 28, 2004 10:43 pm
Berichten: 5378
Bericht 
Mr_Flibble schreef:
Ik wordt persoonlijk nogal geirriteerd van posts zoals "Waar kan ik een vette gun kopuh?!" Mensen die de hobby in gevaar brengen met illegaal/crimineel/dom gedrag heb ik geen respect voor als u begrijpt wat ik bedoel.

Dergelijke zaken zijn inderdaad te betreuren, maar zoals ook Desiree al stelde proberen we dergelijke zaken zo snel mogelijk op te sporen en dergelijke topics door middel van een slotje en wat uitleg te sluiten. That's all we can do :wink:.

Mr_Flibble schreef:
Er zijn overzichten van waar een wapen aan moet voeldoen om "gedeactiveerd" te zijn maar die kan ik in mijn huidige staat niet zo voor de geest halen :oops: (Ik geef de schuld aan het bier)

Zie voor de Nederlandse wetgeving hieromtrend het volgende topic:
http://www.tweede-wereldoorlog.nl/forum ... c.php?t=26


zo okt 24, 2004 4:22 am
Profiel
Rick
Bericht 
[offtopic]

Citaat:
Philip,

En wat mag dat er wel voor eentje zijn ?

Paul


Philip zit dacht ik bij defensie. Dus het wapen zal wel een wapen zijn dat in gebruik is bij defensie(Diemaco C7?).

Rick

[/offtopic]


zo okt 24, 2004 3:49 pm
Avatar gebruiker
Wilco_Vermeer

Geregistreerd:
zo maart 14, 2004 3:03 pm
Berichten: 11903
Woonplaats: Bemmel
Bericht 
Dan je Barry, ik geloof dat ik wel 3 keer heb aangegeven waar hier op dit forum de wetsregels en onklaarregels zijn aangegeven.
Er is geloof ik wel tien keer gehamerd in dit topic dat in Nederland zonder vergunning niet zo maar wapens mogen worden gehouden.
Als er dan wordt gezegd dat hier "gesuggereerd" wordt dat het wel mag, stijgt bij mij het bloed toch wel tot kookhoogte.
We verwijderen op dit forum zelfs topics als ze zich bij de inhoud niet aan de Nederlandse wetgeving houden.

_________________
"Als de Weg wordt gevolgd, gebruikt men paarden om akkers te ploegen. Als de Weg niet wordt gevolgd, gebruikt men paarden om oorlog te voeren."
(Lao-Tse)


zo okt 24, 2004 7:37 pm
Profiel WWW
Panky51
Bericht 
Rick,

Bedankt ! Van mijn werk heb ik een Walther P5, die na gedane arbeid daar lekker in een hele dikke kluis wordt opgeborgen ! :D Dus mee naar huis nemen (zoals vroeger) is thans uit den boze ! (gelukkig maar, veel veiliger)

Gr.

Paul


zo okt 24, 2004 8:55 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 45 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group