Het is nu do maart 28, 2024 4:11 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 36 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Must see's herdenkingen Ardennenoffensief 
Auteur Bericht
David
Bericht 
Ik heb wel een Kubelwagen gezien, beetje de kleur van het DAK. Maar geen Schwimmwagen.


zo dec 19, 2004 6:49 pm
Mr_Flibble
Bericht 
Ik was zaterdag overdag eigenlijk niet meer in staat om erg veel te doen in Bastogne na die wandelroute.
We zijn met onze kleine groep naar een kroegje gereden in/nabij Gives waar op dat moment een grote colonne voertuigen op het punt stond om te vertrekken. Daarna terug naar onze verblijfplaats voor avondeten en een vroege nacht. (had graag nog Bastogne in gewild in mijn Class A. maar m'n benen wilde niet meer, moet echt wat aan mijn conditie gaan doen)
Zondag zijn we tegen de middag weer naar Bastogne gereden waar we op de Kazerne rondgekeken hebben en een drankje nuttigden. Vanaf daar ook de dropping boven het monument gezien. En uiteindelijk hebben we rond 3 uur een groot deel van de parade nog langs zien trekken.

Het was koud, maar het was allemaal zeker de moeite waard. Blij dat het nog gesneeuwd had vrijdagavond ;) Dat maakte het plaatje wel kompleet.


ma dec 20, 2004 3:26 pm
Reinout
Bericht 
Ik ben ook zaterdag naar Bastogne geweest. Schitterend om eens Shermans in beweging te zien, geeft toch een heel ander gevoel dan ze stil te zien staan !


ma dec 20, 2004 8:33 pm
John S.
Bericht 
Was er vrijdag. Gesproken met Wild Bill Guarnere, Babe Heffron en Don Malarkey. Coole dag. Nou, maak daar maar ijskoude dag van....Vrijdagavond de Sherman zien proefrijden.


ma dec 20, 2004 11:51 pm
dvdhoven
Bericht 
Beetje OT, maar ik vind persoonlijk het geluid van een Sherman nog mooier dan het bewegen zelf. Paar jaar geleden in Deventer een optocht van Keep 'm Rolling en daar deed een Enschedese groep aan mee met een Sherman. Ze transporteerden hem op een originele tanktransporter. Het opstarten van die tank. Wooow, wat een sound. Kicken (ouderwetse uitdrukking :D ) En dan het geluid van het rijden. Die Sherman had een stermotor.


di dec 21, 2004 8:46 am
Paul de Weerd
Bericht 
zeg! wie ben je, ik kom ook uit Deventer :)

en dat heb ik trouwens moeten missen, toen was ik op vakantie :(


di dec 21, 2004 7:26 pm
David
Bericht 
Inderdaad Dick, het geluid van een Sherman is schitteren! Zaterdag in Bastogne heb ik er 2 voorbij zien rollen. Echt kicken :wink:

En Jumpmaster, waar had jij Bill, Babe en Don gesproken vrijdag? Ik heb ze namelijk diezelfde dag gesproken in het Best Western hotel Melba, gelegen in het centrum van Bastogne. Dat was tijdens het ontbijt en daarna. We hebben vriendelijk afscheid genomen en daarna heb ik ze niet meer gezien. Wat hebben ze diezelfde dag nog meer gedaan?


di dec 21, 2004 7:57 pm
-Sniper-
Bericht 
ik was er alleen zondag moest de rest van de week werken helaas :cry:
maar heb zondag wel weer genoten zoals normaal alleen jammer dat het zo koud was.

ik had trouwens een blauwe barret op was lekker weer de enige :twisted:


do dec 23, 2004 1:59 am
Linda
Bericht Bill en Babe
David schreef:
De inschrijving stopte de avond ervoor meen ik.

Ben net terug uit Bastogne. Geweldige tijd gehad daar. Woensdagavond in de dichte mist aangekomen bij het Best Western hotel in het centrum van het stadje. Donderdagochtend de noordelijke kant van de perimeter bezocht, oa Foy, Recogne, Bois Jaquis, en Noville. Later naar het grote museum. Behoorlijk koud die dag trouwens.. In de middag naar Diekirch gereden waar ik mooiste museum omternt de slag heb bezocht. Moest op tijd weer terug want in de mist en donker over die heuvels rijden vind ik maar niets.
Toen ik mijn hotel binnenkwam herkende ik meteen 2 "bekenden". Wild Bill Guarnere en Babe Heffron van E-comp. 101st ABN. Uiteraard effe handtekeningen en foto's gescoord (lijk wel een klein kind :wink: ) Daarna lekker gegeten en een biertje gedaan.

Vrijdagochtend een drukte van jewelste in de ontbijtruimte. Nog veel meer veteranen aanwezig. Van Easy Shifty Powers, Don Malarkey, Buck Compton en Bill en Babe. Verder nog mensen van het 401 GIR en het 377th FAB. Ook 2 Duitse veteranen van de 26. Volksgrenadierdivision en de Panzer Lehr ontmoet die ochtend. Een bijzondere ontmoeting moet ik wel zeggen. Toen ik trouwens een krantje ging halen zag ik Bill en Babe op tenminste 3 versillende voorpagina's staan trouwens. Die dag ben ik verder nog naar het museum in La Gleize geweest en veel "toen en nu" foto's gemaakt in La Gleize zelf en Stoumont.

Zaterdag de hele dag in Bastogne gebleven. Heb niet gelopen ivm een enkelblessure dus ik heb de hele dag op en om het plein gebivakkeerd. Veel veteranen gesproken, gekiekt, en een handtekening laten zetten. Waaronder 2 veteranen van de Filthy Thirteen en meerdere van 506th en 501st. Verder veel reenactment groepen en 2 rijdende Shermans op het plein.

Ik heb super genoten. Zijn er trouwens nog andere mensen heengeweest?
Ben de zaterdag naar bastogne geweest speciaal om bill en babe te kunnen zien. Maar heb geen enkele kunnen onderscheppen. Ben jij een reporter? Bij jou ging dat blijkbaar gemakkelijk?


do dec 23, 2004 11:03 pm
David
Bericht 
@Linda

Nee, in de verste verte ben ik geen reporter. Ik had gewoon het geluk op de juiste plaats en tijd te zijn :mrgreen: . Ik had van te voren echt geen idee dat er zoveel veteranen zouden zijn in mijn hotel.
Wel grappig; de dochter van de veteraan van de 26. Volksgrenadier division dacht ook dat ik van de krant was. Daarom weigerde ze in eerste instantie dat ik met haar vader op de foto mocht. Na duidelijk te hebben gemaakt dat ik maar een eenvoudige geintresseerde was mocht ik op de foto met hem. Wat later resulteerde in een goed gesprek met vader en dochter.


do dec 23, 2004 11:22 pm
ErnstJan
Bericht 
altijd leuk van die mensen die beslissingen nemen voor anderen heb ik ook zo vaak last van met mijn werk(callcenter, nee daar is mijn vader niet in geintereseerd....) maar wat weer een geluk ja!!


vr dec 24, 2004 12:04 am
Harro
Bericht 
Ik hoor in verschillende threads steeds maar weer de namen Bill, Babe en Don. Waren en überhaupt nog andere veteranen die jullie gesproken hebben?


za dec 25, 2004 1:52 pm
David
Bericht 
Jazeker Gustav, waaronder een paar Duitse. En dat heb ik ook al een keer aangegeven.
Enkele voorbeelden:

Ludwig Lindeman van de 26. Volksgrenadiere, regt. 77
Fritz Engelberg van de Panzer-Lehr Division, regt. 901
Jake Mc Niece, en Jack Agnew van de Filthy Thirteen.
Een paare veteranen van de 87th Infantery Div.
Iemand van de 2nd "Indianhead'' Div.
en een paar mensen van het 377th PFAB.


za dec 25, 2004 1:59 pm
Harro
Bericht 
Aha. Ik vermoedde al zoiets maar blijkbaar zijn de drie para's de interessantste gespreksstof. Zal de allesoverheersende schaduw van Band of Brothers welweer zijn. :cry:


za dec 25, 2004 2:03 pm
David
Bericht 
Dat zal best maar ik heb ook een heel leuk gesprek gehad met Ludwig Lindeman en die man van het 377th. Voor mij is iedere veteraan hetzelfde en zo denk ik er niet alleen over.Na de officiele plechtigheden vorige week zaterdag, op het plein in Bastogne, bleven verschillende veteranen, van verschillende eenheden, plakken. En ongeacht welke eenheid, iedereen stortte zich erop om een verhaal te horen.


za dec 25, 2004 2:08 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 36 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 20 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group