Het is nu do maart 28, 2024 4:36 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Korte reis naar de Ardennen. 
Auteur Bericht
svdwal
Bericht Korte reis naar de Ardennen.
Hallo allemaal,

Ik ben van plan om (zeer) binnenkort een keer een dag naar de ardennen te rijden om daar een museum/monument rondrit te doen.

Wat ik van plan ben is om bv zaterdag ochtends vroeg te vertrekken om vervolgens 's avonds weer thuis te komen.
Het is een kleine 3,5 uur rijden vanuit mijn woonplaats (amersfoort) naar Bastogne.
Plaatsen als La Gleize en Stavelot zijn nog dichterbij.

Wie heeft hier interesse in?
Ben benieuwd naar jullie reacties!

Sjoerd


ma nov 22, 2004 7:44 pm
IA002
Bericht 
één dag... of eigelijk een paar uur in de ardennen? Ben je soms familie van Sjoerd Plezier? Of anders wel Jos 'the Boss' Verstappen - hij was altijd wel goed in Spa!
Nee, dat is mij wat te veel voor één dag. Wat hoop je allemaal te kunnen zien... das wordt volgens mij doorrijden - hopen op geen files - en na een uurtje of 2-3 weer terug.... Dat is wel erg vermoeiend zo volgens mij...
Kijk als je wat meer tijd heb eens wat verder op dit forum want we zijn bezig een trip naar de ardennen te doen van 5 dagen .... maar dat is pas begin volgend jaar februari-maart - maar kost niet zo héél erg veel (of je moet je scheel kopen aan boeken in de diverse musea)


ma nov 22, 2004 8:02 pm
svdwal
Bericht 
Hi Pietje,

Wat ik van plan ben is om een uur of 6/7 te vertrekken en om een uur of 7 weer terug te gaan.
Ik heb afgelopen weekend naar Bastogne in 3 uur gedaan met een Cinquecento.
Voor de niet-kenners, deze autotjes zijn niet supersnel.

En daarbij, nu zijn de herdenkingen.
Met groet,

Sjoerd


ma nov 22, 2004 8:35 pm
Mr_Flibble
Bericht 
La Roche, La Gleize en Bastogne is wel in een dag te doen hoor. Je bent dan wel heel gaar aan het einde. Ben eind februari voor een dag naar de Ardennen geweest. Grote museum in Bastogne was wel dicht die dag.


ma nov 22, 2004 10:39 pm
svdwal
Bericht 
Hallo allemaal,

Ik ben redelijk gewend grote afstanden te doen, en vind het ook niet erg.
Als er meer mensen zijn die dit geen bezwaar vinden is het leuk om met meer te gaan.
Het is in ieder geval altijd gezelliger :-)

Sjoerd


ma nov 22, 2004 11:08 pm
Mr_Flibble
Bericht 
Enige idee rond welke datum je wil gaan. Ik ga namelijk al een 17/18/19 December naar Bastogne voor de Historical March met een aantal andere leden van MARS.


do nov 25, 2004 12:02 pm
Ronald Stassen
Bericht 
Ook ik ben die datum met enkele veteranen aanwezig.

Groet

Ronald


do nov 25, 2004 6:11 pm
svdwal
Bericht 
Ik zit te denken aan 11 december,
Ik kan het weekend erop namelijk abslouut niet :-(
Dus.....zijn er nog geintereseerden.
Ik zat te denken aan La Gleize en stavelot, en eventueel iets doortrekken.
Groet,

Sjoerd


do nov 25, 2004 11:03 pm
John S.
Bericht 
Vergeet niet om Poteau te bezoeken. Klein maar erg boeiend en een erg aardige eigenaar. Je kunt er zelfs rondrijden in een duitse halftrack.


ma dec 20, 2004 11:56 pm
Harro
Bericht 
Correctie: Tsjechische halftrack die op een Duitse lijkt :mrgreen:

Welkom op het forum!


di dec 21, 2004 12:08 am
David
Bericht 
Is het geen originele dan Gustav? Ik heb er een paar jaar geleden ook in meegereden en toen werd mij door de eigenaar verteld dat het een originele Duitse SPW was...


di dec 21, 2004 7:59 pm
Harro
Bericht 
Nope, het is een Tsjechische OT van na de oorlog. Eigenlijk lijkt hij nieteens op de echte Sd.Kfz. 251.


di dec 21, 2004 8:01 pm
Bart Geraerts
Bericht 
OT: waar zit het verschil dan specifiek in? Of staat dat hier ergens in een of ander topic verscholen? :lol:


di dec 21, 2004 8:14 pm
David
Bericht 
Jammer, weer een ilusie armer...


di dec 21, 2004 8:19 pm
Harro
Bericht 
Het verschil zit uiterlijk vooral in details. B.v. de opbergvakken aan de zijkanten en de vorm van de neus. Een OT-810...

Afbeelding

http://www.geocities.com/motorcity/pit/ ... 1-ot8a.jpg


[edit barry] Afbeelding aangepast aan maximaal toegestaan formaat. [/edit]


di dec 21, 2004 8:20 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group