Het is nu do maart 28, 2024 7:08 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Korte reis naar de Ardennen. 
Auteur Bericht
Barry

Geregistreerd:
zo maart 28, 2004 10:43 pm
Berichten: 5378
Bericht 
Halfrups van het musem:

Afbeelding

Bron: http://www.museum-poteau44.be/


di dec 21, 2004 8:28 pm
Profiel
Harro
Bericht 
Yep. Vergelijk maar met de OT-810 waarvan ik een foto postte. Goed zichtbaar verschil is het ontbreken van opbergvakken in de flanken en de andere vorm van de neus.

Afbeelding

http://www.missing-lynx.com/gallery/ger ... ras_01.jpg

(foto van Missing-Links. Kon zo snel geen foto van een echte 251 ausf. D vinden)


[edit barry] Afbeelding aangepast aan maximaal toegestaan formaat. [/edit]


di dec 21, 2004 8:32 pm
David
Bericht 
En, weet de eigenaar van die Tsjech dat ook? :evil:


di dec 21, 2004 8:33 pm
Harro
Bericht 
Ja. En toen ik er was vertelde Rob (de eigenaar) dat er ook gewoon bij.


di dec 21, 2004 8:35 pm
Johan WILLAERT
Bericht 
Ik weet dat ik me hier weer op glad ijs begeef, vermits Gustav en ik in het verleden al eens een discussie hadden over Poteau. Toch blijf ik bij m'n mening dat het Museum van Poteau een gemiste kans is...

Het museum is gelegen op slechts een paar honderd meter van de plaats waar de meest bekende foto's van het Ardennenoffensief zijn genomen. Iedereen , en ik bedoel echt IEDEREEN, die een beetje interesse heeft in WO2 heeft de foto's van de Duitsers in Poteau gezien. Deze foto's werden door een Duitse Propaganda-Fotograaf tussen de voertuigen van een US Verkenningseenheid genomen, na een hinderlaag. Er zijn massa gedetailleerde schetsen en beschrijvingen van de omgeving beschikbaar.....
Het is echt uniek om op die plaats een museum te kunnen inrichten....
Daarom vind ik het zo jammer dat het materiaal in dat museum zomaar door elkaar gestapeld ligt.....
Het ware toch fantastisch om binnen in het museum door middel van 1/1 diorama's enkele van de bekende foto's na te bouwen en de gebeurtenissen van Poteau echt uit te diepen.
De eigenaar heeft de voertuigen en het materiaal, maar hij maakt er een zootje van. Ik zie daar Amerikanen met een broek achterstevoren aan, een Jeep met kentekens van de 106 Divisie, een Dodge met kentekens van de 75 divisie; allemaal wel mooi , maar wat doet dat daar????
Ik kan best begrijpen dat die kerel daar allemaal in geïnteresseerd is, maar dan verhuist hij beter naar Overloon of misschien moet hij de naam van z'n museum in Poteau veranderen in 'Musée de véhicules et d'uniformes de toute la 2ieme Guerre Mondiale'.
In het Atlantik Wall museum van Oostende vind je toch ook geen Russische tank......

Mijns inziens wordt de bezoeker van Poteau bedrogen. Ik verwachtte een gedetailleerde uitleg over de gebeurtenissen in Poteau en zag er behalve de foto's en een maquette niets over......

En als ik een Tatra Half Track wil zien, dan ga ik wel naar Beltring, daar zie ik ze gratis......


My 2cts....

Johan


di dec 21, 2004 8:36 pm
David
Bericht 
@Gustav.
Volgens mij wist hij me dat toen niet te vertellen.
Of ik ben doof, of ik drink teveel. Dat kan ook natuurlijk 8)


di dec 21, 2004 8:37 pm
Harro
Bericht 
John: Ik heb je al vaker gezegt dat je dan je adviesen rechtstreeks aan Rob en Jaqueline moet aanbieden ipv op allerlei fora te klagen. :roll:


di dec 21, 2004 8:38 pm
Johan WILLAERT
Bericht 
Gustav schreef:
John: Ik heb je al vaker gezegt dat je dan je adviesen rechtstreeks aan Rob en Jaqueline moet aanbieden ipv op allerlei fora te klagen. :roll:


1. Het is 'Johan' :roll:

2. Tja, heb ik reeds gedaan.........

Johan


di dec 21, 2004 8:40 pm
Harro
Bericht 
1. Excuseer

2. Aha, en...hun reactie?


di dec 21, 2004 8:44 pm
Johan WILLAERT
Bericht 
Gustav schreef:
1. Excuseer

2. Aha, en...hun reactie?



Desinteresse.....
Dit was in Oktober 2002..... Ik heb niet aangedrongen.....

Johan


di dec 21, 2004 9:10 pm
Harro
Bericht 
Aha. Dan moeten ze het zelf maar weten.


di dec 21, 2004 9:14 pm
-Sniper-
Bericht 
Johan WILLAERT schreef:

als ik een Tatra Half Track wil zien, dan ga ik wel naar Beltring, daar zie ik ze gratis......


voor beltring heb ik nog ieder jaar mogen betalen om binnen te mogen.

maar als ik me niet vergis verschild de uitlaat ook en de zitplaatsen


do dec 23, 2004 1:55 am
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group