Het is nu vr apr 19, 2024 2:10 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Dio: "Borrowed Goods" Airborne Jeep en Panzergrena 
Auteur Bericht
Jurrie
Bericht 
Ok Robbert, ik zal het ook es proberen met die lange sprieten, want dit ziet er mooier uit dan het normale strooigoed:D

Jurrie


ma mei 24, 2004 10:44 am
Reinout
Bericht 
Robert, ik vind je diorama echt fantastisch geslaagd. Hoe meer ik er naar kijk, hoe meer details ik ontdek. Het stof op de broeken om maar iets op te noemen. Echt heel mooi !
Een truuk om 't gras omhoog te krijgen is misschien ook een statisch geladen ijzeren staaf (gewoon ff goed over je trui halen), dit even boven 't 'gras' houden en 't komt rechtop te staan.

Is de originele kit van die jeep overigens die van heller?


ma mei 24, 2004 11:30 am
Robert Blokker
Bericht 
Ola

Jurrie
Citaat:
Ok Robbert, ik zal het ook es proberen met die lange sprieten, want dit ziet er mooier uit dan het normale strooigoed

je kan ook proberen de lange sprieten te gebruiken in combinatie met het korte vezel statische gras dit levert niet alleen een heel mooi effect maar ook een heel natuurlijk effect.

Reinout
Wederom bedankt voor de Complimenten.
Citaat:
Een truuk om 't gras omhoog te krijgen is misschien ook een statisch geladen ijzeren staaf (gewoon ff goed over je trui halen), dit even boven 't 'gras' houden en 't komt rechtop te staan.

Dit is inderdaad een optie maar omdat ik een gras wilde zien waar eerst al een paar Britten hun opmars hebben gehad en daarna een paar duitsers overheen gebanjert is het vaak plat. Hoe meer eroverheen gelopen is hoe minder florisant ziet het eruit.

Citaat:
Is de originele kit van die jeep overigens die van heller?

Nee de kit die ik hiervoor gekannibaliseerd heb is de Nieuwe Tamyia Jeep. Ik heb er wat extra detail ingestopt door de Eduard PE set te gebruiken (Dit zit voornamelijk in de Jeep zelf) En verder alles zelf gemaakt.

Greetz Robert


ma mei 24, 2004 1:23 pm
Reinout
Bericht 
Robert Blokker schreef:
Citaat:
Een truuk om 't gras omhoog te krijgen is misschien ook een statisch geladen ijzeren staaf (gewoon ff goed over je trui halen), dit even boven 't 'gras' houden en 't komt rechtop te staan.

Dit is inderdaad een optie maar omdat ik een gras wilde zien waar eerst al een paar Britten hun opmars hebben gehad en daarna een paar duitsers overheen gebanjert is het vaak plat. Hoe meer eroverheen gelopen is hoe minder florisant ziet het eruit.


Ik bedoelde natuurlijk gewoon rechtopstaand gras :-) In mijn dio mag er nog niet overgelopen zijn, vandaar :-)


ma mei 24, 2004 1:59 pm
IA002
Bericht 
even mieren-neuken- waar is de Poolse adelaar?


do mei 27, 2004 9:04 pm
Robert Blokker
Bericht 
Ola

Citaat:
even mieren-neuken- waar is de Poolse adelaar?

Er zit geen poolse adelaar op omdat de Jeep in Kwestie een Britse Airborne Jeep is. Toen ik de foto`s nam zaten er nog geen Pegasus emblemen op en is de Blue drab lettering op de achterkant nog niet gedaan. Inmiddels is daar verandering in gekomen en zijn zowel de pegasus symbolen voor en achter en de blauwe lettering achterop is ook gedaan.

Dus nog even hergroeperen Het is een britse Airborne Jeep dus geen Poolse Adelaars

Greetz Robert Blokker


do mei 27, 2004 9:21 pm
Rick
Bericht 
Poolse jeeps hadden vaak alleen een rond geel bord net zoals de bridge classification plate met daarop PL van polen vaak niet meer om het aan te geven.

Rick


vr mei 28, 2004 7:37 am
Reinout
Bericht 
Ha, je brengt dat gras dus niet aan in de verharde laag (gips/plaaster/...) ?


vr mei 28, 2004 9:58 am
Daan
Bericht 
Heel mooi! knap gedaan!


za mei 29, 2004 6:55 am
Robert Blokker
Bericht 
Ola Mensen

Allereerst Daan Bedankt voor je Compliment.

Reinout:
Citaat:
Ha, je brengt dat gras dus niet aan in de verharde laag (gips/plaaster/...) ?

In dit geval heb ik dat niet gedaan precies zoals ik mijn gras er uit wilde laten zien. Hangt af van de scene en het verhaal hoe ik mijn gras toevoeg. In dit geval heb ik het gestrooid over een houtlijm oplossing en daarna gespoten zonder er wat aan te doen. Als er bnog niet over gelopen is wil ik het vaak nog Of in de Natte plamuur aanbrengen OF gaten boren en het daarin steken. (ik prefereer liever het eerste is minder werk)
Maar inderdaad ik heb hier niet het gras in de Plamuur gestoken

Greetz Robert Blokker


zo mei 30, 2004 2:12 am
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 19 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group