Het is nu do maart 28, 2024 10:56 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
specifiek onderzoek Slag om Arnhem 
Auteur Bericht
Philip,ABRG
Bericht specifiek onderzoek Slag om Arnhem
Zijn er mensen die specfieke onderzoeken doen naar verschillende items,units,gebieden met betrekking tot de Slag, of heb je een algemene intresse?


zo mei 30, 2004 8:52 pm
Hans
Bericht 
Philip, mijn interesse m.b.t. dit onderwerp is vrij algemeen, hoewel de acties m.b.t. de uitgereikt Victoria Crosses toch wel enigzins mijn voorkeur hebben.


zo mei 30, 2004 8:56 pm
Philip,ABRG
Bericht 
Bedankt Hans, ik weet dar er ooit is iemand bezig is geweest op een publicatie te maken over Captain Queripel, die kwam ik geloof ik van Isle of Man ,weet echter niet of dit ooit iets geworden is


zo mei 30, 2004 9:01 pm
Hans
Bericht 
Ach Philip....., ik ben ooit eens begonnen met een Nederlands boek over alle VC-ontvangers, maar daar heb ik de laatste maanden helemaal niets meer aan gedaan. Van over de hele wereld krijg ik foto's en informatie toegestuurd, alleen de tijd ontbreekt om dit verder af te handelen.


zo mei 30, 2004 9:20 pm
Rick
Bericht 
Ik doe vooral onderzoek naar speciale airborne aanpassingen en wapens.

Rick


zo mei 30, 2004 9:28 pm
Danny Wennekes
Bericht 
Ik ben pas zeer recentelijk begonnen met me in te lezen, dus ik mag wel zeggen dat de interesse nog zeer algemeen is. De Landingsterreinen en de perimeter hebben echter toch wel mijn speciale aandacht.


zo mei 30, 2004 9:56 pm
Philip,ABRG
Bericht 
Oke Rick, speciale airborne aanpassingen, ik neem aan dat je daarbij voertuig aanpassingen bedoeld?, nog van plan hier iets over te publiceren?


zo mei 30, 2004 9:58 pm
Philip,ABRG
Bericht 
Hans

Is het niet mogelijk om bv een publicatie te maken van alleen de Arnhem VC's?


zo mei 30, 2004 9:59 pm
Hans
Bericht 
Danny, je weet dat we op 4 juli a.s. een speciale Battlefield Tour hebben georganiseerd m.b.t. de Slag om Arnhem ? Dus voor degenen die toch meer willen weten over wat en waar er zich in de septemberdagen van 1944 precies heeft afgespeeld, is dit natuurlijk een unieke kans. Dit alles uiteraard onder deskundige begeleding van dhr. A. Groeweweg van het Airborne Museum.


zo mei 30, 2004 10:00 pm
Philip,ABRG
Bericht 
Danny is dat met betrekking op de gevechten of de omgeving, gebouwen?


zo mei 30, 2004 10:00 pm
Hans
Bericht 
Philip, zoals je wellicht weet heb ik alle VC-citations (182x) m.b.t. de 2e Wereldoorlog al uitgewerkt en geplaatst op onze www.ww2awards.com site. Misschien is het inderdaad niet zo'n gek idee om in een later stadium een artikel te maken voor onze www.go2war2.nl site, zoiets van : "VC-acties tijdens de Slag om Arnhem".


zo mei 30, 2004 10:03 pm
Philip,ABRG
Bericht 
Ook dat Hans,maar als je misschien een leuke publicatie hierover in elkaar kan zetten, zou het wel leuk zijn om dit in een boekje uit te geven, zowel Arnhem als VC's is een geliefd onderwerp.


zo mei 30, 2004 10:06 pm
Hans
Bericht 
Tja Philip.... Barry van Veen en ik zijn vorig jaar eens begonnen met een ruim artikel over de Slag om Arnhem. We hadden destijds allebei al enkele weken hieraan besteed en een ruime opzet gemaakt, en zouden vervolgens dan steeds bij elkaar komen om deze artikelen uiteindelijk samen te voegen tot één groot artikel. Alleen is dit, door tijdgebrek bij ons beiden, helaas ook even de ijskast in geschoven. Je ziet, plannen en opzetten zijn er genoeg (geweest), alleen de benodigde tijd ontbreekt op dit moment helaas.


zo mei 30, 2004 10:12 pm
Philip,ABRG
Bericht 
Tijdgebrek is inderdaad vaak een groot probleem, ik heb geluk dat ik wisseldiensten draai dus nogal eens wat snachts kan doen of vrije dagen heb zonder hierbij verlof te hoeven opnemen, kan dus wat meer tijd en geld aan de hobby besteden dan anderen.
Als ik eens tijd heb zal ik als je wilt de lijst met onderscheidingen eens doornemen en kijken of ik aanvullingen heb met betrekking tot de Arnhem onderscheidingen.
je kent neem ik aan het boeken Who is Who, Honuor to the Airborne, en Arnhem Sacrifice?


zo mei 30, 2004 10:21 pm
Hans
Bericht 
Ja Philip, voordat we te ver afdwalen van het originele onderwerp, informatie m.b.t. dit onderwerp heb ik meer dan genoeg. Ongeveer 40 boeken, allerlei krantenartikelen, documentatie van het Museum, alle Nieuwsbrieven van de Vereniging Vrienden van het Airborne Museum, videobanden en nog meer van dit soort zaken.

Verder is alle hulp m.b.t. de onderscheidingen natuurlijk van harte welkom.


zo mei 30, 2004 10:27 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group