Het is nu do maart 28, 2024 3:47 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 57 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
STIWOT Battlefield Tours 2006 - Groesbeek Heights 
Auteur Bericht
Barry

Geregistreerd:
zo maart 28, 2004 10:43 pm
Berichten: 5378
Bericht STIWOT Battlefield Tours 2006 - Groesbeek Heights
STIWOT Battlefield Tours 2006 - Groesbeek Heights

STIWOT is verheugd u te kunnen meedelen dat op zaterdag 3 juni 2006 een nieuwe STIWOT Battlefield Tour georganiseerd zal worden. Na de successen van de afgelopen twee jaar waarin de Slag om Arnhem en de Grebbeberg centraal stonden bieden wij u dit voorjaar de kans om onder de deskundige begeleiding van de medewerkers van het Nationaal Bevrijdingsmuseum 1944-1945 een Battlefield Tour te beleven met als thema "Groesbeek Heights". Hierbij zullen wij natuurlijk een bezoek brengen aan het museum met als absolute hoogtepunt een uitgebreide Battlefield Tour per luxe touringcar. Een deskundige gids zal ons langs de bijzondere historische plekken en landingsterreinen in de omgeving van de "Groesbeek Heights" leiden alwaar de 82nd "All American" Airborne Division slag leverde.

De rondrit die wij u aanbieden is niet de standaard rondrit maar een extra uitgebreide Battlefield Tour onder deskundige begeleiding! De route behandelt o.a. de landingsterreinen van de 82nd "All American" Airborne Division (504th, 505th en 508th Parachute Infantry Regiment), de Canadese Begraafplaats en de gevechten rond de Waalbrug (Valkhof) waarbij natuurlijk ook de legendarische "Waalcrossing" van 20 september 1944 door 3th Battalion, 504th Parachute Infantry Regiment, 82nd "All American" Airborne Division aan bod komt!

Wij bieden u een dagvullend programma aan dat start om 10.00 uur en eindigt om 17.00 uur. Het programma zal er in grote lijnen als volgt uitzien:
- ontvangst in het Nationaal Bevrijdingsmuseum 1944-1945;
- inleiding over de gebeurtenissen en historische introductiefilm over Market Garden;
- koffie/ thee met feestelijk bevrijdingsgebak in museumcafé met panoramisch uitzicht;
- rondleiding door de vaste en tijdelijke tentoonstelling van het museum waarbij de groep verdeeld zal worden in twee delen, elk rondgeleid door een aparte gids;
- heerlijk verzorgde lunchtafel in het rustiek gelegen restaurant ’t Zwaantje te Mook;
- uitgebreide Battlefield Tour per luxe touringcar langs de bijzondere historische plekken en landingsterreinen van Operatie Market Garden onder deskundige begeleiding.

De donateursprijs voor deze dagvullende, compleet verzorgde en exclusieve STIWOT Battlefield Tour zal € 37,50 bedragen. Niet-donateurs betalen € 42,50. Wanneer u vragen heeft over deze Battlefield Tour, dan kunt u contact opnemen met Jeroen Niels ( jeroen@ww2awards.com ) of Barry van Veen ( barry@tweede-wereldoorlog.nl ).

Dit is uw kans om onder deskundige begeleiding en met gelijkgestemden een bezoek te brengen aan het Nationaal Bevrijdingsmuseum 1944-1945 en de "Groesbeek Heights". Gedurende de gehele dag zal u hier geïnformeerd worden over de heldhaftige gevechten die hier in september 1944 plaatsvonden. Wij hopen u dan ook op zaterdag 3 juni 2006 in Groesbeek te mogen verwelkomen!

U kunt zich voor deze reis opgeven op www.stiwot.nl/reizen

Met vriendelijke groet,
namens de STIWOT Battlefield Tour commissie,
Jeroen Niels
Barry van Veen


di apr 04, 2006 9:53 pm
Profiel
Barry

Geregistreerd:
zo maart 28, 2004 10:43 pm
Berichten: 5378
Bericht 
Reacties zijn hieronder natuurlijk welkom. Laten we elkaar samen enthousiast maken voor deze Battlefield Tour :wink:.


di apr 04, 2006 9:54 pm
Profiel
Wessel
Bericht 
Ik zal zorgen dat ik er ben! Lekker een dagje ravotten met Barry en de zijne ;)


wo apr 05, 2006 12:51 am
Desiree
Bericht 
Ik ben er ook weer. Ik ben ook bij de vorige twee geweest en die waren ook zeer goed verzorgd.


wo apr 05, 2006 10:22 am
Barry

Geregistreerd:
zo maart 28, 2004 10:43 pm
Berichten: 5378
Bericht 
K.J. Koster schreef:
:( Pinksterweekend. Bewust of niet bewust, handig of niet handig maar ik kan niet.


Helaas, maar ik vrees dat hier weinig aan te doen is. Vroeger kan absoluut niet want dat wordt veel te kort dag. Later kan ook eigenlijk niet want dan vallen we midden in de WK-voetbal periode en lopen we alweer naar de zomervakantie toe...

Desiree schreef:
Ik ben er ook weer. Ik ben ook bij de vorige twee geweest en die waren ook zeer goed verzorgd.


Zoals het er nu naar uitziet wordt dit met afstand de best verzorgde Battlefield Tour tot nu toe, met de gehele dag begeleiding van meerdere professionele gidsen en een zeer uitgebreide en exclusieve Battlefield Tour per touringcar!


wo apr 05, 2006 1:20 pm
Profiel
Wessel
Bericht 
Citaat:
Helaas, maar ik vrees dat hier weinig aan te doen is. Vroeger kan absoluut niet want dat wordt veel te kort dag. Later kan ook eigenlijk niet want dan vallen we midden in de WK-voetbal periode en lopen we alweer naar de zomervakantie toe...


Woei! Gelukkig maar inderdaad want ik ga geen wedstrijd missen ;)


wo apr 05, 2006 3:23 pm
Gerben
Bericht 
Het is voor mij de eerst keer dat ik mee ga, maar kijk er nu al naar uit


wo apr 05, 2006 5:13 pm
Avatar gebruiker
Egbert

Geregistreerd:
za aug 13, 2005 6:35 pm
Berichten: 4081
Bericht 
Ja, ik zal er ook zijn! :wink:

_________________
Nothing is stronger than the heart of a volunteer.


wo apr 05, 2006 5:20 pm
Profiel
Barry

Geregistreerd:
zo maart 28, 2004 10:43 pm
Berichten: 5378
Bericht 
Gerben schreef:
Het is voor mij de eerst keer dat ik mee ga, maar kijk er nu al naar uit


Inschrijving is als ik het goed heb inmiddels al ontvangen. Binnenkort krijg je van ons een mail met aanvullende informatie. Alvast bedankt allemaal voor het vertrouwen :wink:.


wo apr 05, 2006 9:23 pm
Profiel
Richard1976
Bericht 
Zojuist ook aangemeldt. Vorig jaar voor het eerst deelgenomen. Was een boeiende dag. Goed geregeld door Barry en Jeroen en hoop dat het dit jaar weer zo'n mooie dag wordt.

Groeten

Richard


do apr 06, 2006 2:02 pm
steunwieler
Bericht 
:(
1 woord:
België
+ bijkomende informatie:
Geen rijbewijs :(


do apr 06, 2006 3:53 pm
Barry

Geregistreerd:
zo maart 28, 2004 10:43 pm
Berichten: 5378
Bericht 
shaft schreef:
Zojuist ook aangemeldt. Vorig jaar voor het eerst deelgenomen. Was een boeiende dag. Goed geregeld door Barry en Jeroen en hoop dat het dit jaar weer zo'n mooie dag wordt.

Groeten

Richard

Goed om te horen dat het de vorige keer zo goed bevallen is dat dat een reden is om ook nu weer mee te gaan! We zullen jullie zeker niet teleurstellen :wink:.


vr apr 07, 2006 1:14 pm
Profiel
John S.
Bericht 
Nou, ik denk dat ik ook wel kom.....


vr apr 07, 2006 4:30 pm
Barry

Geregistreerd:
zo maart 28, 2004 10:43 pm
Berichten: 5378
Bericht 
Het wordt al gezellig druk zo langzamerhand :mrgreen:.

Vragen en op- of aanmerkingen zijn in dit topic natuurlijk ook van harte welkom!


vr apr 07, 2006 9:39 pm
Profiel
Barry

Geregistreerd:
zo maart 28, 2004 10:43 pm
Berichten: 5378
Bericht 
De aanmeldingen blijven gelukkig binnen komen. Denkt iedereen die mee wil er aub wel aan zich op tijd in te schrijven, want het zou jammer zijn trouwe volgers van STIWOT en dit Forum te moeten teleurstellen omdat we straks over het maximale deelnemersaantal heengaan...


ma apr 10, 2006 10:16 pm
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 57 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 17 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group