Het is nu vr maart 29, 2024 1:26 am




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Us army fotograven 
Auteur Bericht
Dean
Bericht Us army fotograven
Hey,

Aangezien ik waarschijnlijk een jasje heb wat van een amerikaanse fotograaf is geweest zoek ik meer info over deze fotografen

Werden ze gewoon bij divisies gevoegd of bestonden er fotograven divisies?? Alle info over amerikaanse oorlogs fotograven is welkom


Vast bedankt. Dean


Laatst bijgewerkt door Dean op wo jun 23, 2004 7:17 pm, in totaal 3 keer bewerkt.



ma jun 21, 2004 11:57 am
Rick
Bericht 
Amerikaanse fotograven hadden dacht ik een patch met official us army photographer.
Fotograven en film mensen werden ingedeeld in speciale peletons dacht ik.

Rick


ma jun 21, 2004 12:38 pm
Staf
Avatar gebruiker
Kevin

Geregistreerd:
za maart 27, 2004 7:12 pm
Berichten: 6994
Bericht 
Amerikaanse fotografen werden tijdelijk aangesloten bij een divisie, er waren volgens mij geen speciale divisies voor fotografen.

Verder kregen Amerikaanse soldaten een opleiding van vier maanden, de rang van officier (fotografen van Life waren kolonel) en een voorkeursbehandeling. Capa was één van de bekendste fotografen van Life.

Bron: De Tweede Wereldoorlog in foto's - David Boyle

_________________
Hoofdredacteur Artikelen TracesOfWar.com
STIWOT (Stichting Informatie Wereldoorlog Twee)

Schrijver van:
* Oorlogszone Zoo
* De boodschapper uit de hel
* Een rechter in Auschwitz
* Het masker van de massamoordenaar
* Kerstmis onder vuur
* Kolberg


ma jun 21, 2004 12:41 pm
Profiel WWW
Staf
Avatar gebruiker
Kevin

Geregistreerd:
za maart 27, 2004 7:12 pm
Berichten: 6994
Bericht 
Even gezocht op internet en het volgende gevonden:

Afbeelding

165th SIGNAL PHOTO COMPANY (Helaas is deze website nog niet compleet)

Signal Photo Companies waren: 163rd, 165th, 166th en 198th. Daarnaast waren er ook burger werkzaam als fotograaf of oorlogscorrespondent.


ma jun 21, 2004 12:53 pm
Profiel WWW
Dean
Bericht 
Hey,

alvast bedankt iedereen,


ma jun 21, 2004 4:06 pm
Staf
Avatar gebruiker
Kevin

Geregistreerd:
za maart 27, 2004 7:12 pm
Berichten: 6994
Bericht 
Dean, ik heb ook nog de volgende webpagina's gevonden:

THE UNITED STATES ARMY SIGNAL CORPS

U.S. Army Signal Corps photographer J Malan Heslop

Signal Corps photographers capture D-day

Photographers document wartime Army

Army Forces Patches History

Zit deze patch misschien op het jasje?

Afbeelding


ma jun 21, 2004 5:07 pm
Profiel WWW
Dean
Bericht 
Kevin schreef:

Zit deze patch misschien op het jasje?

Afbeelding


Hey kevin, nee dit is niet het embleem het is een rond embleem, ik zal vanmiddag een plaatje proberen in te scannen.


wo jun 23, 2004 10:22 am
Rick
Bericht 
Was het misschien deze maar dan ovaal?
Afbeelding

Rick


wo jun 23, 2004 4:07 pm
Harro
Bericht 
Dean en Rick (notabene een moderator)

Het is fotografen!!!! mijn hemel wat een taalfouten. Bij fotograven gebruik je een schep omdat je foto's diep in de grond zitten :wink:


wo jun 23, 2004 5:14 pm
Dean
Bericht 
@ Rick, het embleem was rond, groen, en er stond op Official U.S Army Photographer

@ Gustav bedankt, wist niet dat het fout was ( :oops: )


wo jun 23, 2004 7:19 pm
Rick
Bericht 
De ronde versie heb ik ook gezien ja dus die zou ook kunnen.
@ Gustav: Ik wist ook niet dat het fout was bedankt.

Rick


wo jun 23, 2004 7:23 pm
monmax
Bericht 
Voor zover mij bekend waren de meest beroemde oorlogsfotografen zoals Robert Capa en George Rodgers niet ingedeeld bij een legereenheid. Zij waren freelancers die hun foto's verkochten aan tijdschriften als Time en Life. Wel is het zo dat een fotograaf als bijv. Capa langere tijd optrok met bepaalde legereenheden. Van Capa weet ik bijv. dat hij op Sicilie bij de 1st ID was, in de italiaanse campagne voor Rome zat hij bij een andere divisie, Bij D-day zat ie weer bij een andere. Later was hij als een van de eerste Amerikanen in Parijs met Ernest Hemingway bij de divisie die officieel niet maar officieus wel als eerste bevrijders in Parijs waren. Nog weer later is hij gesprongen boven Wezel. Vraag me even niet welke onderdelen, dit zou ik moeten opzoeken.


do jun 24, 2004 12:41 am
Harro
Bericht 
klopt, Capa e.d. waren de oprichters van een onafhankelijk fotobureau "MAGNUM" en werkten op commerciële basis. Ze verkochten hun foto's aan tijdschriften en media, zoals monmax terecht opmerkt.


do jun 24, 2004 11:14 am
IA001
Bericht 
panzer_dean schreef:
@ Rick, het embleem was rond, groen, en er stond op Official U.S Army Photographer


Heeft iemand al een ronde patch gevonden? IK heb alleen maar half ronde en rechthoekige patches gezien... zijn de ronde patches niet later uitgegeven? Misschien in de Korean War of Vietnam???


do jun 24, 2004 5:20 pm
Dean
Bericht 
Hey Teqero, ik heb de afbeelding van die patch gezien in een boek over D-day samen met de patch die hierboven staan,

en aangezien ik zeker (bijna 100 %) dat mijn jasje geweest is van een fotograaf, en ww2 gedateerd, weet ik bijna zeker dat de ronde patch ook in de wo2 is uitgegeven


Zal proberen morgen ff de title op te zoeken


do jun 24, 2004 9:24 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group