Het is nu do maart 28, 2024 6:54 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 54 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Een variant op modelbouw.. [06/02/'08] 
Auteur Bericht
Bart Geraerts
Bericht Een variant op modelbouw.. [06/02/'08]
.. is het maken van 3D modellen op pc. Hier mijn laatste creatie, voor de personen die al ooit naar het fort van Eben-Emael zijn geweest (en dan vooral bovenop zijn gaan kijken), zullen onderstaand prentje vast herkennen!

Heeft ongeveer een uur of vier gekost (af en aan).
Afbeelding

En wat renders van het werk tussendoor :)

Afbeelding
Afbeelding

Ik hoop dat jullie het wat vinden!
Nu dat het modelen eigenlijk achter de rug is, begint het texturen. Daardoor ga ik hem zo realistisch mogelijk proberen te "behangen" :)

Reacties zijn altijd welkom trouwens ;)


di jun 20, 2006 12:10 am
Jurrie
Bericht 
Hey leuk man,

Er zijn wel meer mensen die dit als hobby doen. Zo zitten er op het axishistory forum ook een paar die vb: de Tiger en Stuka van binnen en buiten nagemodelleerd hebben :)

Greetz,

Jurrie


di jun 20, 2006 6:27 pm
Cerberus
Bericht 
Bart,

Ga je het hele fort zo doen? dan heb je nog wat uurtjes nodig.
Welk programma gebruik je?


wo jun 21, 2006 7:45 am
Bart Geraerts
Bericht 
Ik gebruik het programma 'Anim8or', een gratis 3D programma met behoorlijk wat mogelijkheden (tot zelfs het animeren + maken van filmpjes, etc). Natuurlijk, dit programma heeft ook een aantal beperkingen, zeker als je het gaat vergelijken met dingen zoals 3ds Max, of een ander commercieel product.
Maar voor mijn noden, is het prima!

Of ik het hele fort zo ga doen? Als ik eens heel veel tijd heb denk'k :P


wo jun 21, 2006 1:19 pm
Bart Geraerts
Bericht 
Een paar kleine updates:

- Wat grond errond/eronder geplaatst;
- De lopen zijn nu geanimeerd, in dit geval wil dit zeggen dat ze een terugslag hebben.

Er zijn nog een paar kleine dingetjes die ik wil veranderen, vooraleer ik ga beginnen met de kazemat/omgeving te voorzien van het nodige 'behangsel'.

Afbeelding


wo jun 21, 2006 10:43 pm
-Spitfire-
Bericht 
Ziet er mooi uit.
Succes ermee verder!


wo jun 21, 2006 10:50 pm
Reinout
Bericht 
Bart Geraerts schreef:
Ik gebruik het programma 'Anim8or', een gratis 3D programma met behoorlijk wat mogelijkheden (tot zelfs het animeren + maken van filmpjes, etc). Natuurlijk, dit programma heeft ook een aantal beperkingen, zeker als je het gaat vergelijken met dingen zoals 3ds Max, of een ander commercieel product.
Maar voor mijn noden, is het prima!

Of ik het hele fort zo ga doen? Als ik eens heel veel tijd heb denk'k :P


Ik heb zo eens een aantal renders gemaakt van een Sherman (M4, de "upper hull" nog zonder details) in 3ds max. Ben daar talrijke uren zoet mee geweest. De mogelijkheden in dat programma zijn echter zo uitgebreid dat je - als je er niet bij wijze van spreken elke dag mee bezig bent - door het bos de bomen niet meer ziet en op de duur afhaakt.

Is Anim8or eenvoudiger om mee te werken ?
Indien wel dan zou ik dat nog wel eens willen/durven proberen.


do jun 22, 2006 1:19 pm
Bart Geraerts
Bericht 
Anim8or is vele malen simpeler als bv 3Ds Max. Het heeft zijn beperkingen, maar tenzij je écht professioneel wilt gaan modelen, zie ik niet in waarom je zo'n krachtig programma nodig hebt.

www.anim8or.com (laat je niet afschrikken door de 'simpele' site ;) )


do jun 22, 2006 2:00 pm
-Spitfire-
Bericht 
De site is simpeler dan het programma zelf. :shock:
Ik snap niet hoe je met dat programma zoiets kan maken. :?


do jun 22, 2006 2:14 pm
Bart Geraerts
Bericht 
Wel, om te beginnen kan je de tutorials op die site (en andere sites) volgen. Eens je het systeem door hebt kan je beginnen met simpele dingetjes na te maken.
Maar, toegegeven, je moet even een knop omzetten in je hersens wil je in 3 dimensies "tekenen" :)


do jun 22, 2006 2:34 pm
Cerberus
Bericht 
Citaat:
Maar, toegegeven, je moet even een knop omzetten in je hersens wil je in 3 dimensies "tekenen"

Valt mee doe de hele dag niks anders :wink: alleen met een applicatie die zich niet voor dit werk leent. Maar het ziet er goed uit.


do jun 22, 2006 3:14 pm
ltn. george
Bericht 
je zou je hulp kunnen aanbieden aan het forgotten hope team.
dit is een computergame die draait op de bf engine.
die zouden misschien nog wel modellers kunnen gebruiken.


zo jun 25, 2006 10:38 am
Reinout
Bericht Re: Een variant op modelbouw..
Mijn renders van +/- 2 jaar terug :


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


zo jun 25, 2006 12:25 pm
Bart Geraerts
Bericht 
Goed.. Weer een update.

Voor de personen die het fort reeds bezocht hebben kunnen volgende beelden bekend voor komen :)

De rustbanken:
Afbeelding

Munitiewagentje (buitenkant):
Afbeelding

Munitiewagentje (binnenkant):
Afbeelding

Deur met hekwerk (binnenkant Munitiedepots):
Afbeelding

Het type lamp destijds gebruikt in de forten:
Afbeelding


Zo, als er reacties zijn hoor ik die natuurlijk graag :) Deze dingen zijn natuurlijk ook in het echt te zien, en wel in het fort van Eben-Emael (speciaal voor augustus 2006: een rondleiding op zaterdag en zondag om 13.30 stipt. De gewone opendeurdag blijft ook gewoon gelden. Voor meer info, PM ofzo :) )


ma aug 07, 2006 10:52 am
Barry

Geregistreerd:
zo maart 28, 2004 10:43 pm
Berichten: 5378
Bericht 
Bart Geraerts schreef:
Goed.. Weer een update.

Voor de personen die het fort reeds bezocht hebben kunnen volgende beelden bekend voor komen :)

De rustbanken:
Afbeelding


Euhm Bart, zijn dat die dingen waarvan ik nu soms 'snachts nog wakker schrik omdat jij even wilde demonstreren hoe een harde klap klinkt in zo'n betonnen fort ? :roll:


ma aug 07, 2006 1:11 pm
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 54 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group