Het is nu vr maart 29, 2024 4:01 am




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 164 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11  Volgende
Favoriet intressegebied? 
Auteur Bericht
Goemperd
Bericht 
Operation Infatuate I en II


En wat verzamelgebied betreft: Duitse bajonetten van voor '45


do jul 06, 2006 11:15 pm
Desiree
Bericht 
Mijn interesse gebieden zijn:

101st Airborne (502,506)
WAAC
Robert Capa (Omaha beach foto's)


vr jul 07, 2006 12:13 am
Jeroentje
Bericht 
Mijn voorkeuren gaan eigenlijk uit naar Operatie Rheinebung. De Bismarck vindt ik persoonlijk een van de mooiste onderwerpen uit de oorlog. Maar wat ik ook heel erg interessant vind is niet de tweede wereldoorlog zelf maar de voorgeschiedenis zoals het leven van hitler en andere belangrijke figuren die een hoop betekenden voor de NSDAP. Ook de opkomst en de geschiedenis vind ik erg boeiend. De SS in het algemeen vind ik ook erg interessamt. Er zijn eigenlijk zoveel dingen die ik interessant vind aan de tweede wereldoorlog.

Mijn favorieten blijven toch wel:
-De DKM (vooral operatie Rheinebung met de Bismarck
-De opkomst van de NSDAP
-De camouflage van de panzers en natuurlijk de panzers zelf
-De Bunkerbouw


ma jul 10, 2006 9:02 pm
frundsberger
Bericht 
Het Duitse pantserwapen en de ontwikkeling daarvan.
Amerikaanse para acties.
De gevechten in Brabant mbt Market Garden.
De ontwikkeling van waffen SS camouflage.en het verzamelen ervan.
HJ divisie,SS vrijwilligers,het 3e rijk,kunst uit het derde rijk.SS symboliek.
WO1&2 slagvelden bezoeken.
Verdun.
wapens en gevechts tactieken,etc,etc.
kortom alles wat een gemiddelde Nederlander,niet bij de sigaren kiosk om de hoek vind...


di jul 11, 2006 2:27 am
Richard1976
Bericht 
De bevrijding van limburg en dan met name de oostoever van de maas in midden limburg (roerdriehoek/operation Blackcock), operation Overlord en Market Garden.


zo jul 16, 2006 11:27 am
ltn. george
Bericht 
mijn interresse gaat uit naar:

- het gepantserde materieel van alle machten die vochten in de oorlog
- operation fall gelb
- operation market garden
- de campagne in de stille oceaan
- de slag om kursk
- de bevrijding van noord-nederland.


ma jul 17, 2006 6:23 pm
sambofan
Bericht 
Ik ben vooral geinteresseerd in;

-de gebeurtenissen en bouwwerken in eigen omgeving (Den Helder, Julianadorp)
-de tanks
-de slag om Berlijn en de laatste fase van de oorlog in Duitsland, spreekt best wel tot de verbeelding bij mij
-de slag bij Kursk
-Ardennenoffensief


wo jul 19, 2006 4:54 pm
r.jansen
Bericht 
mijn lijst is als volgt:

-d-day
-bunkers
-aanval op nederland { bv aanval op mill,grebbeberg,kornwerderzand,moerdijkbruggen}
-bevrijding van nederland,bv market garden,bevrijding van den bosch,overloon,etc}
-tanks/geschut/wapens/ {alles wat schieten kan :D }
-gevechten in rusland
-alles met grote verdedegingslinies{magino,atlantic wall,siegfriedline,etc}
-ardennen

best breed dus :)


do jul 20, 2006 4:04 pm
JaqLah
Bericht 
Ik "vreet alles" ook wat er in het verre Oosten en de rest van de wereld is gebeurt, maar vooral wapens/techniek en Speciale Eenheden.
En, even terzijden als het mag, het vele en enorme lijden van soldaten/burgers/slachtoffers hun aangedaan door een klein stelletje idioten, en hun meelopers natuurlijk, die alleen maar op macht en zelfverheerlijking uit waren.
Jaqlah.


do jul 20, 2006 5:32 pm
FreddyB
Bericht moerdijk en normandië
mijn plaatsen van voorkeur en intresse gaan uit naar;

Moerdijk vanwege het feit dat het mijn eigen omgeving betreft en zodoende een onuitputtelijke bron verschaft... in de geschiedenis van de duitse inval heeft deze streek een belangrijke plaats ingenomen. Binnen een straal van 25 kilometer van waar ik nu zit hebben enorm veel beslissende momenten plaats gehad.

En Normandië omdat D-day (en alles wat daar mee samenvalt) voor mij onomkeerbaar de meest indrukwekkende gebeurtenis is geweest die de mensheid ooit heeft klaargespeeld... ik kan eerlijk waar niet uitdrukken wat voor een indruk dit op mij maakt.
de keren dat ik in dat gebied ben geweest zijn niet op handen en voeten te tellen, en telkens als ik daar ben maakt het me alleen maar meer onder de indruk... om heel eerlijk te zijn kan ik me niet herinneren dat ik daar ben geweest zonder een traantje te laten :|


do jul 20, 2006 8:33 pm
alexander91
Bericht 
De slag om Groot Britanië boeit mij enorm, omdat het de grootste veldslag onder de vliegtuigen is geweest. Franz Von Werra is ook een leuk extraatje


vr jul 21, 2006 2:45 pm
FreddyB
Bericht 
Eigenlijk is alles wel intressant omdat het ene verhaal weer het begin van het volgende is.. toen ik deze "hobby" net begon nam ik alles tot me, maar dat leid uiteindelijk tot niets.. het is gewoon veel te veel...


za jul 22, 2006 3:18 pm
Raccoon
Bericht 
Ik ben weeral tot de conclusie gekomen dat mij meer interesseert dan dat ik kan opnoemen. De laatste keer dat ik hier een interessegebied heb gepost is al verouderd :oops: .


vr jul 28, 2006 2:27 pm
FreddyB
Bericht 
dan ben je niet de enige... het is erg moeilijk om je bij een bepaald onderewerp te houden naast de bovengenoemde vlieg ik ook van het een naar het ander... het is ook zo vreselijk breed... :wink:


wo aug 09, 2006 10:25 pm
3rd_inf
Bericht 
mijn intresse gaat uit naar de slag om overloon. en dan met name de britten. natuurlijk koop ik ook wel eens wat dingen die daar niet bij horen maar hé kan ik er wat aan doen dat sommige dingen gewoon zo mooi zijn dat ik ze moet hebben :oops: ik dacht dit is tevens ook een goede manier om mij hier te introduceren op dit forum. weten jullie gelijk waarom ik hier ben. mijn echte naam is eigenlijk Paul maar die was al bezet dus dan maar mijn favo britse eenheid


ma aug 14, 2006 5:08 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 164 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 20 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group