Het is nu do maart 28, 2024 6:09 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 6 berichten ] 
Britse Sector 
Auteur Bericht
Dennis
Bericht Britse Sector
Ik ga eind Augustus naar Normandie, wij hebben een huisje nabij het Juno strand. Nu is mijn vraag wat de echte dingen zijn die ik echt gezien moet hebben daarzo. Ook is info welkom, ben al bezig om een samenvatting te maken over wat er zich heeft afgespeeld in de Engelse sector, maar iedere verdere info is zeer welkom


ma jul 05, 2004 6:53 pm
Dennis
Bericht britse sector
Zo heb ik ook iets gehoord over een bunker van 5 verdiepingen hoog die in de buurt van quisterham moet staan, nu heb ik ergens iets gehoord dat die er stond als ondersteuning voor 22 artillerie stukken die daar ook hebben gestaan. Klopt dat of is mijn info onjuist? Zoja, kan mij iemand daar meer over vertellen.


ma jul 05, 2004 7:08 pm
Barry

Geregistreerd:
zo maart 28, 2004 10:43 pm
Berichten: 5378
Bericht 
Een tip, hopelijk kende je hem al:
www.oorlogsmusea.nl


ma jul 05, 2004 7:15 pm
Profiel
David
Bericht 
De bunker in Quistreham is een zeer mooie plek om te bezoeken. Vooral het uitzicht vanaf de bovenste verdieping in de bunker is heel indrukwekkend. Verder staan er buiten het museum ook nog een aantal tanks en strandversperringen. De diorama's in het museum zijn ook goed nagebootst.
Verder kun je daar ook nog het museum van de Commando's vinden.

Maar zoals Barry al aangaf; probeer oorlogsmusea.nl maar effe :wink:


di jul 06, 2004 6:48 pm
Avatar gebruiker
Jeroen Niels

Geregistreerd:
do apr 01, 2004 6:58 pm
Berichten: 684
Woonplaats: Arnhem
Bericht Brits/Canadese sector
Ik zou je ook het nieuwe museum Centre Juno Beach aan willen bevelen. Dit museum heeft zich helemaal toegelegd op de Canadese inbreng op D-day en de daarop volgende dagen. Zeker zeer interessant te noemen, en ook heel informatief. Er is een gedeelte dat de uniformen, patches, uitrustingsstukken ect. laat zien, en, wat ik dan weer interessant vind, er wordt een goed beeld gegeven van de Canadese inbreng in Normandie 1944 en de campagnes na Normandie. Zeer modern museum, met Internet ruimte, en geeft veel informatie die alleen gericht is op de Canadezen.
Mij beviel dit museum zeer zeker. Vond het zelf een van de beste musea die ik tot nu toe in Normandie ben tegengekomen, zeker ook omdat het een onderwerp behandeld dat (onterecht) in de schaduw staat van Britse en Amerikaanse acties. Het ligt in het plaatsje Courseulles-sur-Mer, dus zou er zeker even langs gaan. Goed dat er ook een museum aan deze helden is toegewijdt.

BTW... en vergeet het museum "Memorial Pegasus" niet natuurlijk :wink:

Jeroen Niels

_________________
Jeroen Niels
Projectleider STIWOT Reizen
STIWOT (Stichting Informatie Wereldoorlog Twee)


vr jul 09, 2004 10:35 pm
Profiel WWW
Dennis
Bericht 
bedankt voor deze info, zal er zeker langs gaan.


za jul 10, 2004 6:37 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 6 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group