Het is nu do maart 28, 2024 4:28 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 359 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 24  Volgende
Wo2 vakanties dit jaar? 
Auteur Bericht
Desiree
Bericht Wo2 vakanties dit jaar?
Zijn er mensen die dit jaar op vakantie gaan naar een gebied waar gevochten is in de Tweede Wereldoorlog? Het lijkt me een leuk idee om te kijken waar iedereen naar toegaat dit jaar met betrekking tot de Tweede Wereldoorlog.

Dit topic gaat alleen over de Tweede Wereldoorlog vakantie's of er een betrekking mee hebben!


za feb 17, 2007 8:51 pm
Barry

Geregistreerd:
zo maart 28, 2004 10:43 pm
Berichten: 5378
Bericht 
Kees Jan in ieder geval:

K.J. Koster schreef:
Ja, ja het gaat gebeuren, een lang gekoesterde wens ga ik vervullen :D . In de meivakantie ga ik 8 dagen naar Italië en mijn eigen battlefieldtour houden. Ik vlieg naar Rome en aldaar heb ik een auto gehuurd en rij ik naar Sperlonga. Een kleine plaatsje in de provincie Latina aan de kust van de Tyrreense Zee. Vandaar wil ik de regio gaan verkennen. Op zoek naar musea, monumenten, bezienswaardigheden en gedenkwaardige plekken. Ik ga in ieder geval naar Anzio wat 90 km verderop ligt. Ik heb daar al een museum op het Internet gevonden. Het Anzio Beachhead Museum. Een andere trip die ik wil gaan ondernemen is naar Monte Cassino. Dit is zo'n 60 km verderop van Sperlonga. Ook daar moet een museum zijn, het La Battaglia di Monte Cassino, maar ik neem aan meer.
Natuurlijk ook genieten van het landschap en de cultuur alsmede het bezoeken van Rome. Kortom ik heb er reuze zin in en als jullie nog tips hebben dan hoor ik het graag :?: . Ik beloof in mei terug te komen met een kleine foto impressie en wellicht met informatie die misschien ook nog voor een nieuwe sectie (jawel, Marcel) voor de Museumsite van Stiwot kan dienen.


- http://www.tweede-wereldoorlog.nl/forum ... php?t=7094


za feb 17, 2007 9:00 pm
Profiel
Desiree
Bericht 
Ik wou er een apart topic aanwijden, zodat iedereen het hier kan vertellen zonder een topic te laten ontsporen :wink:


za feb 17, 2007 9:01 pm
David
Bericht 
Ik ben van plan om deze zomer naar Normandië te gaan. De laatste (en enige) keer dat ik er geweest ben is een jaartje of 6 terug. Dus het wordt wel weer eens tijd.
En natuurlijk standaard in December richting de Ardennen.


ma feb 19, 2007 3:48 pm
Dennis N
Bericht 
Nog nooit in Normandie geweest, daarom wilde ik dit jaar gaan. Ik heb echter nu twee weken vakantie in Oirschot en Harskamp. Ik ga nog wel een aantal midweken en weekenden in Nederland weg in de nabijheid van interessante WO2 plaatsen.


di feb 20, 2007 1:07 am
r.jansen
Bericht 
Normandie staat bij mij ook weer in de planning
Blijft altijd leuk, ook al is het dan de 3e keer in 4 jaar :D


di feb 20, 2007 1:47 am
Pieter F
Bericht 
Ik ben 3 jaar geleden in Engeland geweest en heb toen een voormalig RAF vliegveld uit de oorlog bezocht wat nu een museum is. Erg mooi met al die oude vliegtuigen. Ben toch wel van plan binnenkort weer een keer de Noordzee over te steken om nog wat meer van deze oude vliegvelden te gaan bezichtigen. En in de vakantie is er natuurlijk genoeg tijd om meerdere historische plekken in Nederland te bezoeken. :wink:


di feb 20, 2007 12:13 pm
RainbowRob
Bericht 
Ik ga begin mei als begeleiding mee op een reis door Polen. Altijd zeer interessant.


di feb 20, 2007 4:22 pm
Avatar gebruiker
Egbert

Geregistreerd:
za aug 13, 2005 6:35 pm
Berichten: 4081
Bericht 
Waar gaat dat vanuit? Klinkt namelijk erg interessant!

_________________
Nothing is stronger than the heart of a volunteer.


di feb 20, 2007 4:58 pm
Profiel
RainbowRob
Bericht 
Ik ben leraar op een middelbare school en wij gaan in mei anderhalve week naar Polen en zullen dan uiteraard enkele concentratiekampen bezoeken. In die hoedanigheid heb ik deze reis nu al een aantal keer gemaakt maar het blijft toch iedere keer weer vreemd om er te zijn. Al weet ik niet echt of vreemd het goede woord is.
Ik vind de reacties van de gemiddelde leerling altijd interessant om te zien. Ze krijgen daar namelijk voor een gedeelte een rondleiding door een man die zelf als kind in Dachou gezeten heeft. Dat maakt de geschiedenis toch een stukje concreter voor de leerlingen.


di feb 20, 2007 6:12 pm
Cossack
Bericht 
Zijn er in Denemarken ook mooie musea's en andere bezienswaardigheden?


di feb 20, 2007 6:21 pm
RainbowRob
Bericht 
Legoland :wink:
Nee sorry behalve legoland zou ik het niet weten.


di feb 20, 2007 7:55 pm
Cossack
Bericht 
Ben ik al een keer geweest (ga ik nog een keer heen) Is er geen museum in Kopenhagen over die aanval op dat politiebureau ofzo?


di feb 20, 2007 8:44 pm
Barry

Geregistreerd:
zo maart 28, 2004 10:43 pm
Berichten: 5378
Bericht 
Have fun, onlangs binnengekomen in mijn mailbox:

Citaat:
Ik heb ook nog een drietal musea/objecten uit Scandinavië die misschien de moeite waard zijn om op te nemen op uw website. Het gaat om de Hanstholm I en II kust verdedigingswerken in Hanstholm (Denemarken) en Het Arquebus museum in Noorwegen. Het eerste heeft ook een museum in 1 van de oude (grote!) bunkers van de 38cm batterij. deze zijn in originele staat hersteld en erg de moeite waard. Hanstholm is een belangrijke oversteekplaats van DK naar NO en er zullen dan ook veel toeristen langs komen. mede daarom zou het mooi zijn om hem op te nemen in de site. Het Arquebus museum richt zich volledig op de bezetting van Noorwegen en is ook zeer de moeite waard.

Op mijn website www.defence-images.com heb ik in het fotoalbum veel foto's van deze musea staan. Kijkt u maar eens wat u ervan vindt.


- http://www.defence-images.com/photoalbu ... .php?cat=2


di feb 20, 2007 8:52 pm
Profiel
Maurice1976
Bericht 
Afgelopen september in Normandië geweest, 1,5 week rondtocht gemaakt, het was de eerste keer dus vooral de standaardbezoeken gedaan.
Dit jaar zit in de planning Bretagne met van daaruit als het meezit naar 'Oradour sur Glane'


di feb 27, 2007 10:52 am
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 359 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 24  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group